Zaborav

Još jedan dan u raju

'Zemlja je sećanje za koje se vredi boriti!' premisa je inovativne SF-priče koju režira mladi, talentovani Joseph Kosinski, nakon veoma zapaženog prvenca 'TRON: Legacy' iz 2010. Ovaj momak je autor grafičke novele 'Oblivion' na kojoj je zasnovan scenario, a koji su zajednički adaptirali u prikladnu filmsku naučnofantastičnu storiju, Karl Gajdusek i Michael Arndt ('Toy Story 3 ').U postapokaliptičnoj priči, smeštenoj u 2077. godini, pratimo mehaničara Jacka Harpera (Tom Cruise) koji uz pomoć svoje saradnice, Victorije (Andrea Riseborough) brine o dronovima - bespilotnim letelicama i spasavanju svih vitalnih resursa sa uništene Zemlje. Iako smo dobili rat, ljudska civilizacija je platila visoku cenu. Ljudska rasa je iseljena na Titan, satelit planete Saturn.Tokom poslednjih dana zajedničke misije, Jack u rutinskoj patroli pronalazi ostatke srušenog svemirskog broda.Jedino je preživela lepa Julia (Olga Kurylenko), koju Jack dovodi u stanicu bez obzira što je time prekršio protokol o bezbednosti, na šta mu ukazuje Victoria. Pokušavajući da sazna ko je zapravo Julia, Jack će otkriti zaprepašćujuću istinu o sebi, o svojoj burnoj prošlosti i njegovoj pravoj misiji: da spasi čovečanstvo dok još postoje šanse...Ako imamo u vidu da su filmadžije iz ' Universal Pictures' utrošile čak $120,000,000 u produkciju, onda je jasna njihova ambicija, koncept da se ništa ne prepusti slučaju. Tehnički posmatrano, film je na visokom nivou, što je razumljivo ako sagledamo njegovo žanrovsko opredeljenje. Međutim, ova vizuelno spektakularna priča se oslanja na dobro poznate segmente koje smo imali prilike da vidimo u sličnim ostvarenjima, kao što su 'Solaris' ili 'Moon'. Tačno je da su ove reference možda narušile originalnost priče, ali ipak treba istaći zanimljivu ideju, da sa tek par angažovanih likova, režiser pokušava da nam predstavi sudbinu čovečanstva.Mnoštvo mašina, high-tech opreme, a malo ljudi.To je jasan pokazatelj ko je zapravo dobio rat na majčici Zemlji.Maštovita scenografija, gde je dat prikaz postapokaliptičnog New York Cityja, ostavljaju dobar utisak.Naravno setovi su odrađeni na još nekoliko egzotičnih lokacija: Island, kao i New Orleans, Louisiana, i Mammoth Lakes, California.Dobra fotografija je stoga došla do punog izražaja, pa nekoliko divnih prizora, naprosto fasciniraju i oči i dušu prosečnog gledaoca.Odlični kostimi, zanatski vešto snimljene akcione skvence, sa dopadljivim specijalnim efektima (recimo u scenama borbe s dronovima), kao i dizajn robota i letelica, jesu aduti filma.A gluma je ovde u drugom planu.Tom Cruise na standardnom nivou, a harizmatična Olga Kurylenko nekako rezervisana, verovatno zbog karaktera lika koji tumači. Andrea Riseborough je takođe zadovoljila, u roli koja zahteva disciplinu, posvećenost, kompjutersku preciznost. Šteta je samo što Morgan Freeman nije imao nešto veću minutažu, ali bez obzira na to, opet je dovoljno 'efektivan' u svakom kadru.Možda nema dovoljne količine akcije, na razočaranje dela publike, ali kako se ovde radi o čistom SF-spektaklu, to ne treba prihvatiti kao zamerku. Generalno gledano, kao celina film dobro funkcioniše u trajanju od nekih 2 sata, jer poseduje solidno koncipiranu priču obavijenu mračnim tonovima, prožetu efektnim tehničko-tehnološkim novotarijama, pažljivo stavljenim u službu celokupne, vizuelno atraktivne radnje.U svakom slučaju vredi pogledati, pa tek onda doneti sopstveni sud.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Još jedan dan u raju

OK

Meni je film OK, jedan od boljih u zadnje vrijeme, s obzirom kakva se sranja snimaju pod firmom megahitova (čitaj: Iron man 3). I inače, Tom Cruise što je luđi (scijentologija) to snima bolje filmove (iznimka Jack Reacher - totalno sranje). Moje mišljenje.

Ne zaboravite pričekati emitiranje na TV

Dakle, budete li previše očekivali od ovog filma, očito niste poznavatelj američke kinematografije. Sve ovdje već je viđeno i prije, istina, nešto malo izmjenjeno, no ipak viđeno. Priča sama po sebi ništa novo, vanzemaljci hoće ono što je naše, u biti nije naše, Zemljino je, no prema novo-liberalno-kapita... naše i točka. E, ali oni bi to uzeli. I skoro su dovršili taj projekt, no, kao i obično, pojavi se jedna žena, prvo kao eho sjećanja, a poslije... neću vam pričati film, no predvidljivo je. (Strašno mrzim kad se netko na filmu nečeg sjeća, a ja vidim i njega i ono što mu je u sjećanju!) Znači, tipično američki: hoću ti 'zeti sve, prije te obezglavim vojnom pobjedom, a onda... obrat. Znači, zločesti svemirci, njihovi tronovi, malo GMO-a, genetskih nešto-nešto i svašta-nešto. Pa ljubav, žrtva u ime višeg cilja i happyend. Sve skupa, isplati se pričekati dvije godine dok taj film ne bude na nekoj od domaćih televizija.

Ocjena recenzije: 2.4 Tvoja ocjena: -