Iron Man 3

Projekat 'Extremis'

Tek što se slegla medijska prašina i prebrojala zarada od mega-popularnog blockbustera 'The Avengers', filmadžije iz 'Marvel Studios' i 'Paramount Pictures', iskoristile su priliku da nam serviraju i treći nastavak o jednom od najomiljenijih superheroja-nekonvencionalnom genijalnom industrijalcu i pronalazaču, Tonyju Starku, poznatijem kao Iron Man (Robert Downey Jr.).Kako je ideja bila da se fanovima franšize ponudi nešto drugačije, izvršene su i neke rokade. Poverenje da režira ukazano je čoveku koji je već ranije sarađivao s nosiocem glavne role.To je Shane Black ('Kiss Kiss Bang Bang', 2005.), koji je udružio snage s Drew Pearceom u adaptaciji stripovskih priča u filmski scenario.Kao inspiracija poslužila je priča o Mandarinu (koji ovde ima neverovatnu fizionomsku sličnost sa bin Ladenom), jednim od najvećih zloća koji se suprostavio Iron Manu. Takođe je zajednički scenario, koji potpisuju Warren Ellis & ilustrator Adi Granov, za mini-serijal 'Extremis', uneo neke nove ideje o stvaranju neke vrste nadljudi, tako što se utiče na ljudski DNK pa čovek može da se regeneriše u kratkom vremenskom periodu.Radnja nas vraća u 1999. godinu, kada je na nekom poslovnom sastanku u Švajcarskoj, Tony Stark imao avanturu s botaničarkom Mayom Hansen (Rebecca Hall).Tom prilikom je načinio ozbiljnu grešku izbegavši poslovnu ponudu koju mu je uputio izvesni Aldrich Killian (Guy Pearce).Prošlo je 13 godina od tada i sada će Tony morati da se suoči s posledicama načinjene greške...Ono što je neosporno, publika je dobila osveženu priču koja se dosta bavi detaljnom karakterizacijom glavnog lika.Tony Stark postaje odgovorniji prema ljudima do kojih mu je stalo, spreman je da podnese veće žtrve zarad svoje otadžbine, a čak postaje blagonaklon i prema neznancima. Prateći njegove napade panike, stanje anksioznosti, unutrašnje strahove koji nagrizaju njegov ogromni ego i veliku dozu samopouzdanja, priča dobija na intenzitetu, a dramaturški zaplet je na vrhuncu onda kada Tony bude prepušten samom sebi, bez odela koje ga čini superherojem, u nepoznatom okruženju.Ipak, bez obzira na ozbiljnost situacije, ovde ima i dosta humora, mahom infantilnog, prijemčivog mlađoj populaciji.U pojedinim scenama se čak i preteralo, jer je naš heroj toliko ležeran, da to na momente prerasta u parodiju, a zloće su iskarikirane kao najobičniji bljuvači vatre iz nekog putujućeg cirkusa. Specijalni efekti prevashodno pravljeni za potrebe 3D-formata, nisu ništa posebno, niti nešto što nije već viđeno. Zvučna imena su pružila uglavnom zadovoljavajuće performanse.Robert Downey Jr. očekivano dobar, pokazujući nam da superjunak poseduje i neke druge kvalitete (humanost, pronicljivost, rodoljublje), ali je Guy Pearce impresivan u izvedbi genijalnog prikrivenog zlikovca.Možda je malo više pažnje moglo da se posveti projektu 'Extremis', jer se tu krije istinska moć na bazi koje Killian hoće da pokori svet.U vezi s tim, malo detaljniji razvoj lika Maye Hansen, verovatno ne bi škodio, naprotiv dao bi veći smisao jednom tako epohalnom naučnom projektu koji pretenduje da značajno izmeni lice savremene civilizacije.Najistaknutiji sporedni lik je bez sumnje Mandarin, koga je suptilno, s neviđenom lakoćom, izneo iskusni Ben Kingsley. Epizodna rola u kojoj nam se predstavio maleni Ty Simpkins, kao neočekivani saveznik superheroja, jasan je znak da se koketiralo (a bogme i ozbiljno računalo da dobrano popune sedišta bioskopskih sala) s školskom populacijom.Konstatacija, mada malo preoštra, da je ovo namenjeno prevashodno deci, stoga ima neko pokriće.Mada realno gledano, Box Office je pokazao da je ostvarena zarada od preko $400,000,000 za 5 meseci prikazivanja širom Amerike, čime se projekat može svrstati u više nego isplativ (u produkciju utrošeno oko $200,000,000).Znači gledalo ga je, što bi se reklo, 'i staro i mlado'.A kada je komercijalni efekat zadovoljavajući, onda je izvesno da će franšiza i dalje 'ostati u životu', na oduševljenje brojnih fanova Marvelovih junaka. Nisam oduševljen ovim nastavkom, ali ipak moram da priznam da zavređuje poverenje zagriženih filmofila, naročito poklonika heroja u gvozdenom odelu. Pa nek' kaže posle neko da odelo ne čini čoveka!

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

RAZVODNJENA LIMUNADA

Treći u nizu je kao da želite od jednog limuna ocijediti tri čaše soka ; prva jaka i originalna drugoj dodano malo više šećera pa još uvjek prolazi a treća slatkasta tvorevina koja samo podsjeća na izvorni okus ( čitaj - čar,draž i originalnost prethodnih filmova)a sve da se zaradi na još jednoj "čaši"! p.s.A na glavnom glumcu se jasno vidi koliko mu je puna kapa ove uloge ;očito su mu masno platili za nešto što očito nije bio više inspiriran :(

Loše

Film mi je bezveze, očekiva sam puno više,napetije...

Loše

FILMSKE MAJICE

Ispričavam se na trolanju..specijalna ponuda za ljubitelje svih filmskih klasika. Majice sa kultnim filsmkim motivima potraite na stranici filmske-majice-filjo https://www.facebook.com/filmskemajicefiljo?ref=hl

razočarenje

SPOILER ALERT! U trećem nastavku Tony Stark odluči stati na kraj opasnom teroristu tako što mu zaprijeti preko TV-a i usput mu kaže svoju adresu i pozove ga k sebi.Jer ipak je on genijalni inženjer i plejboj.U slobodno vrijeme kao Iron Man spašava svijet od potencijalnih prijetnji, kao što su vanzemaljci (vidi Avengers).Ne može njemu neki terorist ništa.Ali Stark se ovoga puta prevario, što ga je koštalo uništenjem njegove vile i svih njegovih dragih kreacija, jer terorist uzvraća udarac.Stark misli da je njegova draga Pepper mrtva, no naravno nije jer bi to bio prevelik gubitak za našeg glavnog junaka i film bi krenuo potpuno drugim pravcem.Svijet misli da je Stark poginuo u napadu, no nitko ne zna da je on zapravo živ i da se druži s nekim desetogodišnjim klincem u garaži gdje smišlja kako se osvetiti. Iznenađuje me visok rejting na stranicama specijaliziranima za film kao što su IMDB i Rotten Tomatoes, jer filmu s rupama u priči ne mogu dati pozitivnu ocjenu.Ipak, specijalni efekti su odlični, no zar nije to uobičajeno za današnji Holywood i film vrijedan 200 milijuna dolara?

odličan

film u serijalu jedan bolji od drugoga mislio sam da će me razočarat ali baš suprotno za provesti vrijeme u gledanju sa obitelji odličan tko voli takvu vrstu filmskog žanra topla preporuka

What the fuck was that, says the mayor of Hiroshima

Ja sam odrastao 70tih i 80tih na SVIM stripovima koji su tada izlazili, pa tako i Iron man-u, i obožavao sam ga, ali ovaj film je teško sranje. Cijeli film je prepun brzih prepucavanja dosjetkama likova, 'ironmanstva' je jako malo, osim zadnje borbe. (ironmanstvo znači sve ono gdje se pojavljuje Iron man i djeluje na bilo koji način). Iron man se pojavljuje možda ukupno 5 minuta u filmu. Ne znam, meni je film totalno holivudsko sranje, prva dva su bili dobri. Box office će pokazati koliko sam bio u pravu.

Ben Kingsley

Film je bez veze - jedino kaj valja u filmu je Ben Kingsley. Nadam se da neće snimati 4 dio.

iron man 3

iron man je zaista odličan film i mogu vam reć da ova 2 i nešto sata tako brzo prolete, jer osim napete radnje tu su i odlične akciske scene od kojih zastaje dah, to nije ni čudo ako znamo da je vizualne efekte radio studio koji iza sebe ima jedne od najvećih spektakla ikad kao što su gospodar prstenova, avatar i hobbit. iron man je prvi pravi spektakl ove godine i bila bi šteta ne pogledati ga u kinu jer je stvarno super.