Brzi i žestoki 6

Pomilovanje

Polazeći od premise:'Svi putevi su doveli dovde!' talentovani tajvanski sineasta, Justin Lin ('The Fast and the Furious: Tokyo Drift', 2006; 'Fast & Furious', 2009. i 'Fast Five', 2011.), nastavlja franšizu o grupi neustrašive bande na točkovima.Imajući u vidu fascinantan podatak da je serijal zaradio neverovatnih milijardu i po $ (ovako mi je zgodnije, nego da ispisujem silne nule, ha-ha), moćnici iz renomiranog 'Universal Pictures' postavili su visoke standarde, te su i očekivanja javnosti (publika i kritika) bila ogromna.Kod svih je bila prisutna znatiželja može li se održati kvalitet koji će opet privući publiku i naravno ostvariti značajnu zaradu na Box Office.Iz tih razloga filmadžije su odlučile da igraju na sigurno.Tako su scenario zajednički napisali Chris Morgan i Gary Scott Thompson, zaslužni za priče koje smo videli u prvom i u poslednjem nastavku serijala.Sama radnja se nadovezuje na prethodni deo.Nakon uspešne pljačke u Riju, grupa se razdvojila.Vode miran, lagodan život, ali daleko od matične zemlje.Svi su u tuđini i čeznu da možda nekada opet kroče na rodnu grudu.Kada agent Hobbs (Dwayne Johnson) ponudi ekipi posao koji bi mogao da im omogući pomilovanje i povratak kućama, Dom Toretto (Vin Diesel) i Brian O'Conner (Paul Walker) pristaju da ponovo okupe tim.A misija je na granici mogućeg: uhvatiti grupu veštih, dobro obučenih, prekaljenih plaćenika koje predvodi bivši SAS-ovac, Shaw (Luke Evans)...Ostajući veran sopstvenom filmskom rukopisu, mladi Lin uspeva da nam ponudi niz vratolomnih scena, gde je neizbežna suluda brza vožnja u nabudženim automobilima, kao svojevrsan zaštitni znak celokupne franšize.Ono što me više nego prijatno iznenadilo, jeste sam koncept priče. Naime, scenaristički dvojac koji već poznaje materiju, uspeo je da ponudi svežu priču nadovezujući se na poznate događaje iz prethodnih 10 i kusur godina.Tako sa par novih likova, ali i dovoljno intrigantnim osvrtom u prošlost jedne od heroina iz prvenca (da ne otkrivam baš sve, nije u redu prema onima koji nisu gledali), kao i promenjenim prioritetima ekipe (sada to nije novac, već sloboda uvek i svuda), dobijamo jako pitko filmsko štivo.Nivo prikazane glume je u granicama očekivanog, mada je glumački ansambl toliko već uštimovan, da su posao odradili izrazito rutinski, u maniru glumačkih veterana.Otuda neki dijalozi možda zvuče pomalo klišeizirano, ali istini za volju ovde se više sudi o njihovim vozačko-borilačkim sposobnostima, procenjuje koliko dobro barataju oružjem i pratećom borbenom high-tech opremom.Samo da istaknem da mi se kao glavni negativac dopao, sve bolji britanski glumac, Luke Evans, a i Gina Carano nas je opet uverila da je kao stvorena za ovakve role (što je razumljivo ako imamo u vidu čime se bavila pre snimanja filmova).Puno akcionih sekvenci su vizuelno spektakularne, a značajan doprinos dao je Stephen F. Windon, čija kamera je sve to lepo ovekovečila (mnoštvo efektno uhvaćenih kadrova).Ekipa od petoro ljudi, koja je radila i na prethodnim delovima (koje predvodi Leigh Folsom Boyd), suptilno je sve to namontirala u kompaktnu celinu, dajući filmu potrebnu aromu uverljivosti (kako samo zvuče motori iz fantastično dizajniranih automobila).Lucas Vidal je autor živahne muzike, koja prati žestoku akciju tokom čitave radnje.Jedno od obeležja serijala je stalna promena lokacija na kojima su rađeni setovi.Tako je bilo i ovog puta.Radnja je dobrim delom locirana na ulicama Londona, ali setovi su odrađeni i u Liverpoolu, Glasgowu, Španiji (Tenerife, Canary Islands), Los Angelesu i Hong Kongu.Time je postignuta željena autentičnost, utvrđena dinamika, pa se radnja u trajanju od preko dva sata naprosto prati u dahu.Magično, zanimljivo, uzbudljivo, na nivou uspostavljenih standarda jedne od najboljih franšiza u istoriji Hollywooda.A kako se ovde završilo, izvesno je da sledi i 7. deo.Ja ga sa nestrpljenjem iščekujem.A vi?

akcija

znajuči koji tip filma se ide gledati odmah se mozak treba pripremiti na to da film neče nakon gledanja ništa ostaviti, ali da če tih 2 sata proletjet u žeščoj akciji i da nema trenutka predaha i dosade i da što se tiče kategorije akcijskih filmova ovaj može zaslužiti samo 5icu to da. Znači nezahtjevan film ali u svojem žanru ako se izostavi koje pretjerivanje tipa letenja na vijaduktu i mekog ateriranja (ustupak za maloumne amere) ostatak prst gore gledaj i nečeš se dosađivat

akcija

akcija

akcija