Majstori iluzije

Četiri jahača

'Priđi bliže, jer što više misliš da vidiš - lakše mi je da te prevarim!' je premisa magičnog trilera koga potpisuje talentovani francuski sineasta, Louis Leterrier ('Transporter 2', 2005.).Autori priče (Boaz Yakin & Edward Ricourt) o timu mađioničara koji na volšeban način izvode spektakularne pljačke na pozornici, pred oduševljenim auditorijumom, razvili su zajednički koncept. Pošli su od toga da priča nosi neku poruku, rukovodeći se idejom da ovaj tim prikažu kao nekakvog modernog Robina Hooda.Otimaju od finansijskih moćnika i daju lovu napaćenom narodu.Ed Solomon je doradio priču i sve je poprimilo obrise dopadljivog filmskog scenarija.Uvodne sekvence upoznaju nas sa četvoro izuzetnih likova:Daniel (Jesse Eisenberg), Merritt (Woody Harrelson), Henley (Isla Fisher) i Jack (Dave Franco).Nekome polazi za rukom da ih okupi na jednom mestu.Uskoro oni postaju popularni iluzionisti širom Amerike.Svi mediji najavljuju njihove nastupe kao spektakl u režiji 'Četiri jahača'.Kada opljačkaju banku u Parizu, tokom svog nastupa pod svetlostima reflektora blještavog Las Vegasa, privlače ogromnu pažnju ne samo publike, već i FBI i Interpola. FBI detektiv Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) i Alma Dray (Mélanie Laurent) agent Interpola, nevoljno se udružuju na misiji raskrinkavanja i privođenja pravdi grupe prevaranata ... Osvežavajuća, dinamična radnja, koja se gleda netremice do samog kraja. Vešt dramaturški zaplet sa zavidnom dozom misterije, dovoljno je intrigantan da privuče pažnju i osvoji naklonost publike. U prilog tome, podatak sa Box Office:za oko 4 meseca prikazivanja širom USA, inkasirano je blizu $118,000,000.Ako imamo u vidu da je budžet za produkciju iznosio samo $75,000,000 evidentno je da se komercijalni aspekt celokupnog projekta isplatio. Fascinantni kadrovi mađioničarskih predstava zahvaljujući umešno iskorišćenim specijalnim efektima, obezbeđuju visok estetski nivo filma.Ako tome dodamo i kvalitetnu glumu (nikoga ne bih posebno sada izdvajao), onda je jasno kako je američko-francuska koprodukcija postigla zacrtane ciljeve.Nametnula se širokom auditorijumu, ali i kritici, kao koncept koji definitivno ima prođu na filmskom tržištu.Za dobru muziku zaslužan je Brian Tyler koji je efektno 'upakovao' muzičke aranžmane u kontekst filmske priče. Autentičnost prezentiranih mađioničarskih nastupa postignuta je izborom nekoliko lokacija na kojima je snimano:New York City, Las Vegas, New Orleans, kao i Los Angeles i Pariz.Veoma prijatno iznenađen, jer je ovaj triler pružio više no što sam očekivao, tako da ga čista srca toplo preporučujem.Sjajna zabava je zagarantovana.A izvesan je i nastavak, kome se iskreno radujem.

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Malo toga dobrog

Film je totalno neuvjerljiv, nije dosadan, ali nije ni dobar, za jednokratnu upotrebu.Film je pun rupa nema tu logike, daleko je to od trilera misterije. Jedino dobro je šarmatna glumacka postava.