R.I.P.D. Agenti za počivale u miru

Policajci s druge strane zakona i stvarnosti

Polazeći od premise:'Štite naš svet dušu po dušu', Robert Schwentke ('Red') potpisuje filmsku ekranizaciju serijala stripova 'R.I.P.D.' koje je još pre desetak godina napisao Peter M. Lenkov radeći za izdavačku kuću 'Dark Horse Comics'.Phil Hay i Matt Manfredi su zajednički odradili adaptaciju u dopadljiv, filmičan scenario.Vodilo se računa da se zadrži suština onoga što nam je prezentirano u stripovima.To konkretno znači da filmska priča ima sve potrebne sastojke: tragediju, ljubav, posvećenost poslu i kažnjavanje svih onih koji su to zaslužili.Ali, sve je ovde nekako obojeno komičnim tonovima.Stoga je radnja brza, lako se razvija, nema praktično nikakvih praznih hodova.Korišćenje solidnih specijalnih efekata je uvek dorodošlo u rekonstruisanju stripovskih događaja.Kompjuterska animacija obezbeđuje prepoznatljiv i iznad svega zadovoljavajući vizuelni identitet brojnih likova koji dolaze 's druge strane' na našu planetu.Dakle polazna ideja o dvojici partnera koji udružuju snage na poslovima privođenja mrtvih koji se skrivaju među živim ljudima na majčici Zemlji, s namerom da izbegnu Strašni sud, jeste neobična, ali i osvežavajuće zanimljiva.Ubrzo nakon pogibije, perspektivni detektiv Nick (Ryan Reynolds) dospeva u onostrano policijsko odeljenje za mrtvake.Nadzornica (Mary-Louise Parker) koja rukovodi ovim odeljenjem, objašnjava Nicku kako ovde stoje stvari.Nakon njegovog pristanka, da i kao mrtav, nastavi da služi živima, ona ga prosleđuje kod čangrizavog Roya (Jeff Bridges), nekadašnjeg šerifa na Divljem zapadu...U otkačenoj stripovskoj radnji, stiče se utisak da su se svi dobro zabavljali.Jeff Bridges je maestralno izneo lik šerifa i predstavlja definitivno najzabavniji lik.A Ryan Reynolds pružio je podnošljiv performans, koristeći svaki trenutak da se nametne publici kao lik koji ima svoju svrhu, misiju koja može da ublaži njegovu tužnu prošlost. Refence na recimo 'Man in Black', dok dvojica partnera jure za zloćama, maskirani u sopstvene avatare, jesu opravdane i efektno ubačene, s ciljem da priča bude ludački primamljiva, sa uvrnutim smislom za humor.Kevin Bacon je standardno dobar i evidentno je kako mu je lik pokvarenog policajca Hayesa baš legao.Prijatno me je iznenadila Mary-Louise Parker, jer je odmereno i sa određenim autoritetom interpretirala lik nadzornice koja suvereno vlada situacijom.Christophe Beck je svojim muzičkim aranžmanima dao pun doprinos u kreiranju autentične stripovske atmosfere, pogotovo kada gledamo urnebesne akcione scene.Ovo je filmsko štivo koje će vas nesumnjivo dobro zabaviti, na momente iznenaditi maštovito osmišljenim ludorijama, a vrlo verovatno i nasmejati.Preporučljivo, uz napomenu da ne uzimate sve za ozbiljno.Uvek imajte na umu da je ipak ovo komedija sa fiktivnim junacima iz stripa.

Isplati se

Ako nemate ništa drugo na programu - zašto ne! Film je duhovit, pun akcije i sasvim solidan. Uloge glavnih glumaca su odlične.