Donnie Darko

Nevjerovatno i savršeno

Ako ovaj film dobije ocjenu 10/10, onda ni jedan drugi film ne može dobit više od 5/10. Film je presavršen, radnja je izvanredna, zanimljiva i najvažnije od svega originalna (što je veoma rijetko u novijim filmovima). Međutim, najbolja stvar je nevjerovatan spektar emocija koji stvara ovaj film: smijeh, tuga, ljubav, nada...

Precijenjen

Žao mi je što to moram reći, ali film te na trenutke uspava. Sve u svemu, srednja žalost.

Saspen kao kuca 113 min.

Najvaznija stvar kod filma je atmosfera. Da nema te atmosfere (koju gradi saspens), a da prica ostane ista film bi bio izrazito los. Ali lepota ovog filma je u osecaju koji on stvara dok traje. Dok te vozi otkriva nove stvari, a kako film odmice dize ti napetost. Toliku napetost da sam par puta morao da pauziram film. Tog veoma hororicnog zeca svaki put kad se pojavi drugacije dozivim. Jednom kao nagativca, pa kao pozitivca. Pa kao nekog super bica koje pomaze Darku, pa kao preveliko smetalo. Veoma realni odnosi u porodici i u skoli na pocetku filma. Potpuno te uvuku u taj grad i ponasanje tih ljud. Ceo film dozivis kao realnost i istinu. I tu se zeznes. Lik postaje sizofren pa prihvatis i to da je realno. Ali se onda stalno brines da njegova sizofrenija ne pobije ceo grad. Njegovi postupci su na ivici potpunog kolapsa. Ali se bajka tu ne zaustavlja. Uvlaci se prica vremenske masine, dimenzije, predskazanja, baba smrt, profesori koji mu govore parcice price koja se poklapa sa njegovom sizofrenijom. I u jednom trenutku vise nisam znao sta je realno, a sta ne. Ali napetost je i dalje tu. Naravno film nisam skapirao, ali sam dovoljno razumeo da me usisava u pricu sve dublje i dublje do poslenjeg 28-og dana. Definitivno vidim sledecu gradaciju saspensa, Hitchcock, Lynch pa Kelly. Sledeci stepenik saspensa ce biti kritican za moju psihu. Izvinjavam se na mom losem Hrvatskom. Ovo je najbolji sajt o filmu na EX-YU.

Parallel universe

Donnie Darko je jedan od najdrazih filmova sto sam pogledao u kojem se: otvara portal u drugi paralelni svemir(teorija struna) i donnie to polako shvaca, a kao drugi vremenski put se pojavljuje frank, donnie odluci biti super junak, raskrinkati sve cinike, pedofile, no u tom vremenu se zaljubljuje, i na kraju, pogiba na dobrobit svih ostalih, i za ljubav, jer na taj nacin spasava djevojku, a u odjavnoj sceni se ljudi bude i osjecaju nesto, film je snimljen o radnji koja niti nije postojala za cijelu postavu osim Donniea, jer se paralelni svemir urusava na kraju filma i nestaje a ostaje osjecaj dejavua, kao i kod pozdrava Gretchen i Rose tj neceg odvijenog u paralelnom svemiru. Film je zasnovan na znanstvenim teorijama i vraški dobro izveden. uz fantastican soundtrack ovaj film zbunjuje i i intrigira.

Dobro, ali mozda ipak precjenjeno

E sad ne znam, taj film ima toliko obožavatelja i kultni status.... Definttivno dobar film bez sumnje, kompleksan scenarij, odlični glumci pogotovo Jake Gyllenhaal(kojem ova uloga leži ono super)zanimljiva priča i jeziva atmosvera, prilično temeljita režija čine ovaj film neosporno originalnim.... Ali opet nešto mi fali u svoj toj priči da bi mu dala peticu ili ga nazvala kultnim filmom, ili je možda opet zato dobar jer kraj pruža priliku da ga svatko shvati na svoj način...(sumnja u postojanje Boga, teen- problemi, sudbina karma, smisao života uopće... Definitivno jedan od onih filmova nakon koji razmišljate ali ga ne bi kao neki uspoređivala sa American Beauty koji je za mene ipak kultan i teško da će netko ponovo snimit tako dobar film... 4+

Nezaboravno!

Nakon pročitanih recenzija osjetih potrebu glorificirati ovaj film koji je ostavio dosada najveći trag u mojom filmofilmskom stažu.Njegova je najveća vrijednost u mogućnosti subjektivne interpretacije i uživljavanja u psihičko stanje glavnog lika,totalni kolaps u glavi zbunjenog teeneagera.Vibra u filmu je nenadjebiva i nećemo mu zamjeriti lagani utjecaj Lincha(Blue Velvet),jer je to izvedeno suptilno i diskretno...Dalo bi se razglabati o mnogobrojnim nastalim teorijama tipa jel Donnie lud il mu samo smrde noge i to je uistinu i prava vrijednost ovog dragulja.Ako niste voljeli Sedmicu od Finchera sigurno se sjećate glave u kutiji, pa čak i ako ne volite Donniea, pamtit ćete ga cijeli život...ili barem prvih 28 dana nakon gledanja...

Ocjena recenzije: 3.25 Tvoja ocjena: -

boli glava

za film koji te natjera da ga pogledas desetak puta za redom definitivno ne treba reci da je odlican. ovaj film nije odlican, on je nevjerojatan. definitivno zauzima vrh pijedestala svih filmova ovog zanra. iako je radnja malo komplicirana i tesko se moze pratiti bez dodatnog znanja iz fizike svaki filmoljubac bi ga trebao pogledati.naravno bez impresivno dobrog soundtracka sve to i nebi bilo tako dobro pa bi prepocila svima da ga nabave i malo doma poslusaju( naglasak na gretchen ross). sve u svemu, neponovljivo. sad san se najezila..

biggest and the best

Definitivno moj najbolji film svih vremena. Pogledao sam ga već možda 10 puta ali još uvijek nisam 100% siguran o čemu je zapravo riječ. Mislim da je upravo to najbolji dio ovog filma. Svako ga može druačije tumačiti. Za mene je to film o sudbini, Bogu, višoj sili koju je nemoguće slomiti. Donniju je to uspjelo, ali je time promjenio sudbine svojih bližnjih(domino efekt???). Mislim da film ima i priču o karmi(kad je donnie razotkrio pedofila. Kada učiniš nešto loše,budi siguran da će kazna stići) Da li sam u pravu? Stvarno ne znam. Dalo bi se raspravljati o tome. Film je uznemirujući, morbidan, depresivan. Pitanje je da li bi bio film još i bolji da je režiran drugim redateljem. Neću se sa time opterećivati. Ovo je savršenstvo stavljeno na treku.

Imati ili nemati smisla ?

O cemu se zaprvo radi u filmu Donnie Darko? Mnogi su se takoreci zalili da nisu mogli razumjeti, dokuciti o cemu se zapravo tu radi. Iskreno, kada se radi o ovakvim filmovima uglavnom svatko ima svoje misljenje. Donnie Darko je ona vrsta filma koja prilikom prvog gledanja iznenadi gledaoca tj. gledaoc ostaje zatecen, jer cini se da nema rjesenja tj.smisla. Donnie Darko se otkriva svakim novim gledanjem. To je fanovski film, ne za siru publiku, kultni film. Donnie Darko je film o odrastanju tj. o posljednjim danima djetinstva i prelasku u svijet odraslih, bez obzira kolik to mozda glupo ili cak jadno zvucalo. Za Donnia (ili Kellyia) svijet odraslih je svijet donosenja bitnih odluka. Donnieu ostaje 28 dana, 6 sati, 42 minute i 12 sekundi da donese jednu. Svako djelovanje potice nova djelovanja, sve dok svijet ne bude promijenjen, ili dok ne nestane,bar za njega. Ne postoje remek-djela.Kako je David Lynch rekao : " Mozes snimati do besvijesti, ali nesto kao savrsen film ne postoji." Postoje samo dobri i losi filmovi. A ovdje je rijec o izvrsnom filmu, jer postavlja pitanja na koja moramo odgovarati sami, dok nam film ostaje samo kao vodic .

It will knock you flat!

Čudan.Hipnotizirajuć.Uvrnut.Pogledaš ga, oduševljen si,a nemaš blage what the fuck just happened! ponovno staviš play.Pogledaš još jednom.Znaš da je film fenomenalan, no ne možeš objasniti zašto. U glavi ti se počnu stvarati teorije, na pamet ti počnu padati misli,počinješ actually koristiti te svoje sive stanice.Pogledaš još jednom.Dijalozi te oduševe koliko su spaljeni, pojedine situacije su prejebene za opisati, gluma je super i na kraju ti samo ostane to glavno pitanje-what the fuck? Donnie Darko je, kako bih ja to stručno nazvala, a mind fuck movie.Poanta je u tome da jednog odgovora nema-svatko mora doći do nekih svojih odgovora.Pogledala sam film s komentarom Richard Kellyja&Jakea (toplo preporučam svima koji niš' ne kuže a ipak ne žele biti "in the dark")jer te njih dvojica potaknu da na puno stvari obratiš pažnju i zapravo tek tad skopčaš pola toga,a nedavno sam i dobila DIRECTOR'S CUT koji je,usudila bih se reći,možda mrvicu, ali samo mrvicu,bolji od "originala".U njemu ima dodatnih scena(za koje mi je stvarno žao da su prvotno izbačene)i u principu onog najvažnijeg za potpuno razumijevanje filma i cijele te teorije o putovanju kroz vrijeme-stranice iz knjige THE PHILISOPHY OF TIME TRAVEL.njih se može naći i na netu, pa preporucam svakome koga zanima "tko" je Donnie zapravo(the living receiver),što je njegova zadaca te koja je svrha svih sporednih likova u tome, da si malo pročačkaju po netu. soundtrack je prejeben (u director's cutu ima novih pjesama),glumci predobri,scenarij bolestan do bola a Frankov kostim da i ne spominjem! JA HOĆU BITI FRANK ZA MAŠKARE :D :D :D Donnie Darko je jedan mind provoking, zanimljiv, izazovan i zabavan film nakon kojeg vam jednostavno dođe da zahvalite superheroju Donnieu for saving the world. Donnie, Donnie you're our man, if you can't save the world, no one can. 28 days, 6 hours, 42 minutes , 12 seconds- that is when the world will end.

Ocjena recenzije: 1.75 Tvoja ocjena: -

trn u mozgu

...filozofski zaključujem da atmosferični morbidno-sugestivni naboj u plutajučem diskursu ovog filma jednostavno ne odgovara mojim usfilozofiranim sivim stanicama koje su se usljed gledanja gore spomenutog počele kretati nevjerojatnim ekstraterestrijalnim brzinama nebi li dokučile onaj "znam da ništa ne znam" style koje je inkolorirao čitav ovaj uradak na filmoskoj vrpci...eto- to je moj feeling glede ovog filma!...ali SOUNDTRACK je zato zakon!I lako dokučiv....

Mad Movie

Mislim da je suvišno išta i govoriti o ovom filmu. Sam Richard Kelly jasno je dao do znanja svoju originalnost, morbidnost i ludilo. Od šizofrenije, velikog zeca imena Frank, čudnovatih okolnosti, famozne rečenice: "deux ex machina" (koja je po mom mišljenu dosta značajna), odlične pjesmice Gary Julesa i Michael Andrewsa - Mad World, poigravanja umovima, percepcijama kako likova tako i gledatelja Donnie Darko je jednostavno film koji je nemoguće pogledati samo jednom... Previše je slojevit i u neku ruku filozofsko bizaran. I to je baš ono što obožavam... Bilo kako da bilo Kelly je postao još jedan čovjek od kojeg jedva čekam da vidim sljedeću stvar koju će smisliti. A kolko znam to je Sauthladn Tales, nešto posve drugačije od ovog mu djelca, što je svakako dobra stvar, pa me baš zanima koliko će doći do izražaja one kvalitete koje je pokazao u Donnie Darku. Moram isto tako spomenuti i glumu Jakea Gyllenhaala koja me skroz ugodno iznenadila... Definitivno nešto što samo potvrđuje zašto volim filmove i zašto ih je potrebno gledati više puta!

Cudan film

U najmanju ruku cudan film, na neku ruku mozda i pomalo morbidan. Ako osjecate puno srece jedan dan, onda nakon ovog filma cete sigurno okrenuti za 180 stupnjeva. DVD izdanje 2.

A big bunny rabbit

Ne sjećam se kad sam se zadnji put osjećao ovako dobro poslije filma.Nisam ni slutio da će film biti ovako dobar.Malo sam čitao ostale recenzije(prije nego što sam pogledao film),i vidio sam da svi hvale film.Ali nisam mogao vjerovati.Onda sam otišao na imdb,i tamo vidio da je film došao na top ljestvicu od Top 250.A on je bio među prvih sto,što je stvarno teško dobiti.Prije njega su samo stari klasici.U ostalim recenzijama na filmskom.netu sam primjetio da mnogi pišu da ga treba više puta pogledati.A ja budala onda posudim,i pogledam ga samo jednom.Većinu sam filma skužio,ali i ja sam vidim da nisam više od pola stvari pohvatao.I slažem se sa svima koji su rekli da ga treba više puta pogledati.Sad trenutno tražim Donnija na VHS ili DVD zato jer ga svakako trebam imati ukolekciji.Trebalo je duže vremena da se pojavi tu kod nas na tržištu kao legalna roba.Redatelj Richard Kelly me ugodno iznenadio.Ovo mu je prvi dugometražni film i prvi i najbolji!Sada snima novi film nazvan Southland Tales,koji uopće nije sličan Donnieu,nego će to biti nekakva komedija pomiješana sa mjuziklom SF-om i trilerom.Glume The Rock,Sean William Scott,Sarah Michelle Gellar i Kevin Smith.Možemo i predvidjeti da neće dostići slavu kao Donnie Darko.Ali možda nas opet iznenadi.Vidjet ćemo.Film će se pojaviti u kinima početkom 2006.-e.A sada malo o glumcima.Jake Gyllenhaal,koji glumi Donniea,izvrsno je to odglumio.Zvijezda Dana poslije sutra,kojeg je snimio tri godine poslije Donniea.Ima tu i sporednih glumaca kao što su Drew Barrymore,James Duvall,Patrick Stewart i još puno njih.Film je ocijenjen oznakom R (vjerojatno znate što je to).Na DVD-u nema puno dodataka,tako da je to mali minus,ali to ne utječe na film.Moram i pohvaliti odličnu muziku,a pogotovo pjesmu Mad World,koja je učinila film još zanimljivijim.A i ostale pjesme su za pet.Mislim da stvarno nemam više o čemu pričati,osim da ga još jednom pohvalim i da kažem da je ovo jedan od najiteligentnijih filmova današnjice.Svakako uživajte!!!

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -

POMAKNUTO

Ovo je dosta zbunjujuće ostvarenje koje zahtjeva barem 2 gledanja kako bi vam sve sjelo u glavu i kako bi mogli razumjeti film. Danas ima jako malo originalnih filmova, ali Donnie Darko je nevjerojatno originalan film. Jake Gyllenhaal je naprosto genijalan u ulozi šizofreničnog mladića koji radi sve što mu naredi demonski zec. Jena Malone je odlična u ulozi Donniejeve djevojke. Drew Barrymore i ostali su vrlo dobri. Redatelj Richard Kelly se očito dosta družio sa Davidom Lynchom, jer Donnie Darko atmosferom liči na neke Lynchove filmove, poput Mulholland Drivea. Film ima originalnu i svježu radnju, a i odličnu glazbu. Donnie Darko je nepredvidivo, originalno, trknuto i predivno filmsko iskustvo koje bi bilo grijeh propustiti. Ocjena filma: 5

Glupost

Film mi se uopće ne sviđa. Toliko je bio dosadan da sam ga na silu gledala,jer mi je bilo žao novca koji sam potrošila na njega. Film je bio toliko dosadan i zbunjujuć da,iako mi je bilo žao novca,nisam ga pogledala do kraja.

Ocjena recenzije: 1.64 Tvoja ocjena: -

Fuckin' Antichrist

Majko mila filma! Nisam se osječao ovako natripan gledajući film još od Fear and loathing in Las Vegas. Genijalni Jake Gylenhal (il kako se već piše) je bio savršen odabir za ulogu, a bolesna, spora i mistična priča će vas natjerati da film pogledate još bar jednom dok ne ukapirate apsolutno sve. Malo slatko remek-djelo. Petica.

Ocjena recenzije: 2.83 Tvoja ocjena: -

ne razmisljajte nego pogledajte!

svim skepticnima koji nisu bas sigurni, ovo jedan od 5% filmova u videotekama koji ZBILJA VRIJEDI POGLEDATI! ne znam sto je bolje, gluma (zbunjeni jake g.!!!!), scenarij ili fenomenalan nacin na koji je prica prenesena na platno... sve 5, ful sam bila odusevljena!

Ocjena recenzije: 1.8 Tvoja ocjena: -

Donniev svijet

Film možda ne bih ni osjetio bez odličnog soudracka. Zbunjujuća atmosfera i odlična režija. Gyllenhaal je odlično odigrao ulogu sa zapaženom iteligencijom govora lika.Svaka čast

D.D.

Jedan od onih filmova koji vas tjera da ga pogledate još jednom, pa još jednom...da bi neke stvari sjele na svoje mjesto. Nevjerojatno koliko glazba može upotpuniti film, i dočarati atmosferu. Definitivno jedan od najboljih filmova koje sam pogledala s potpuno uvrnutom pričom kojoj treba vremena da sjedne. A Jake, ah Jake, i njegov pomaknuti, prilično bolestan pogled...Donnie ne bi bio Donnie da ga nije odglumio Jake. Nema smisla raspredati o radnji i smislu filma jer su ga vec svi pogledali, a oni koji nisu...ne znam što čekaju! Ukratko, putovanje kroz vrijeme kakvo još nismo vidjeli...dvojba o postojanju Boga i najvažnijem pitanju: umire li svatko sam, i ako je tako, čemu onda ovo sve? Jednostavno, remek-djelo!

IZUZETAN FILM

Ovaj film iako ima mnogo nadrealnog i zbunjujućeg za gledatelje,mislim da ga ne treba promatrati kroz njegovu formu. Ovdje su bitni likovi, bitna su pitanja, ideje, kritika društva, preispitivanje psihičkih bolesti(da li je on bolestan??)...itd. Ovo je film detalja i svaki je lik vrlo važan za strukturu i poruku filma. Redatelj debitant je ujedno i pisac te priče i scenarija. Režija, atmosfera, sountrack, gluma,scenografija,kostimi(hehe-kostimi)...stvarno neznam da li ima kojeg propusta. A kad razmislim o žanru tog filma tek onda dolazi na um da je fenomenalno spojena drama (suburban drama) sa teen filmom, sf sa psihološkim trilerom, a ima elemenata komedije,horora i romantičnog filma( Donnie i Gretchen (kak se već zvala slatkica...). Smatram da se ljudi pogrešno gnjave sa onim motorom kojem se on na kraju prepusti, a ne shvaćaju da je bit filma i sav gušt u sceni kad kamera ide od jednog do drugog lika a ovi kuže da je bilo gadnih stvari u paralelnom svemiru dok istovremeno ide Mad world. Ma takvih scena bi u filmu mogao nabrojati bar 50 koje su predobre.... CIAOS

Donnie

Film je odlican!Osim same prica,koja je vrlo zbunjujuca i cudna,i soundtrack je fenomenalan, pogotovo Mad world...Obavezno ga treba pogledati!!!

zbunjuje, ali...

nakon prvog gledanja malo sam zatečen pričom, ali me baš ta neodređenost i sjajna glazba natjeraju da ga pogledam ponovno i ponovno te mi polako postaje sve bolji i bolji. ukupan dojam: težak kod prvog gledanja, odlična glazba, likovi napravljeni tako da se svatko može pronači u prići. jednom rečenicom: film vas tjera na razmišljanje. svakako pogledati

Odlicno!

Jedan od rijetkih americkih filmova sa nezaboravnom atmosferom. Sama ideja o zecu kao negativcu cini se suludom. Soundtrack izvrsno prati film. Opisivati film bilo bi nezahvalno, buduci da ga se mora dozivjeti svim osjetilima. Jednostavno, biser recentne americke kinematografije. Preporuka.

Početak sjajne karijere Richarda Kellyja.

Neobičan film mladog redatelja R. Kellyja (ne, ne onaj R. Kelly koji repa i siluje maloljetnice) kritika je sasjekla, a publika prigrlila. Lako je i vidjeti zašto. 'Donnie Darko' jedan je od onih filmova koji su neobični, spori i zbunjujući, a završni rasplet objašnjava, ili pokušava objasniti, sve prethodne događaje. Priča o poremećenom tinejdžeru i njegovoj obitelji, djevojci, te čovjeku u zečjem kostimu koji mu se ukazuje kroz halucinacije doima se jednostavnom za praćenje, no zadnjih 20 minuta film jednostavno baca previše na gledatelja, što je, čini se, kod publike izazvalo 'vauuu' efekt i primjećivanje brojnih dubokih i inteligentnih poruka, no svakako nije scenaristički korektan potez. To nikako ne znači da je 'Donnie' loš film, naprotiv, on otkriva neosporni Kellyjev redateljski talent i oko za detalje, te sposobnost stvaranja gotovo opipljive atmosfere u svim, čak i najobičnijim scenama. Glumačke su izvedbe redom odlične, no istaknuti treba Patricka Swayzea, koji je kao ljigavi TV-guru možda dostigao i vrhunac svojih sposobnosti i napokon pokazao da zna glumiti, te Drew Barrymore, Noaha Wylea i Jenu Malone u manjim ulogama. Dakle, riječ je o izvrsno režiranom, toplom filmu s velikim problemima u storytellingu, no ipak preporučljivom. Oprez! Film je dugačak, a mora se gledati dvaput, dakle oslobodite puno vremena za 'Darka'.

čudno

Uistinu, sto ljudi sto čudi, samo što na ovom sajtu ima oko 900 ljudi. Neznam zašto svi misle da je ovaj film neko superinteligentno djelo s porukom. Na kraju se lijepo shvati da je Donnie mogao odmah umrijeti pri padanju motora i nebi bilo niti potrebe vraćati se u prošlost i sve to ponoviti. Jednostavno nema razloga zašto je on ostao živ i zato mislim da je redatelj podcijenio gledatelje, čini se s pravom, očekujući da će povjerovati da je ova priča bez smisla ima neku običnim smrtnicima neshvatljivu poruku. Za atmosferu i glazbu svaka čast, ali smisla uistinu nema. Ja inače jako volim čudne filmove, ali u ovome je redatelj, čini se, imao na umu samo to da film treba bit čudan, a ne kako će to postići. Ocjena filma: 2

Sweet?

Što je sa mnom i psihopatima? Uvijek se poistovjetim s najsjebanijim likovima. U mojoj knjizi je ovo jedan od naj filmova. Film je apstraktno remek dijelo puno inteligencije.

Ocjena recenzije: 2.4 Tvoja ocjena: -

Konačnooooo!!

Konačno i mi u Hrvatskoj možemo uživati u ovom biseru iz 2001. godine (da, da nažalost toliko je vremena trebalo da se i ovdje pojavi u legalnom obliku).Originalnost ovog filma je teško prepričati. To je film koji odiše atmosferom najboljih filmova o odrastanju (Stand by me na primjer), ima znanstveno-fantastičnu premisu o putovanju kroz vrijeme i istovremeno je napeti triler o misterioznom zecu koji pokreće psihotični lanac događaja. Zvuči kao cušpajz, ali upakiran je s takvom stručnošću da je Richard Kelly postao osoba čiji se slijedeći projekti s nestrpljenjem iščekuju (nadajmo se da neće završiti kao Darren Aronofsky u limbu odgađanja i prekidanja projekata). Ne smije se zanemariti ni odličan soundtrack sa glazbom osamdesetih koji izvrsno prati atmosferu filma. Gledati, gledati i ponovo gledati!

Ocjena recenzije: 3.83 Tvoja ocjena: -

Predivno!

Ovo je definitivno jedan od onih filmova koji ce nam za se urezati duboko, duboko u sjecanje. Mozda cemo vremenom zaboraviti glavne okosnice radnje, scene, dijaloge itd, ali vjerujem da ce se svako od nas sjecati atmosefere i "onog neceg" sto ovaj film cini toliko posebnim i jedinstvenim. Ocjena filma: 5/5 (bez ikakvih dvojbi i dilema)