Vuk s Wall Streeta

Pohlepni brokeri

Fascinantna biografska priča koju je Jordan Belfort javno obelodanio u knjizi 'The Wolf of Wall Street', poslužila je kao temelj za filmsku ekranizaciju. Filmadžije iz 'Paramount Pictures' naslutili su da ova iskrena životna priča poseduje neslućeni potencijal i odlučili su da ponovo okupe probranu filmsku ekipu.Pod režiserskom palicom iskusnog maga Martina Scorsesea, opet gledamo DiCapria u naslovnoj roli, čime je nastavljena njihova saradnja bazirana na čvrstom prijateljstvu, kakvih je danas mali broj u glamuroznom Hollywoodu.Terence Winter je adaptirao Belfortove memoare u detaljnu studiju ljudske pohlepe, u formi eksplicitnog prikaza mračnog sveta finansijskih transakcija na ogromnom tržištu kapitala.Smeštena u period kasnih osamdesetih i ranih devedesetih, radnja govori o brokerima koji na Wall Streetu koriste svaku priliku da se obogate preko noći, pri čemu su prevare, laži i 'prodavanje magle', sredstva koja su sasvim opravdana da bi se postigao cilj.U tom periodu tokovi finansijskog kapitala nisu bili pod striktnim nadzorom državnog aparata, a što je masovno zloupotrebljavano kako bi se putem sumnjivih prodaja akcija nekih anonimnih firmi, stekla enormna zarada.Bio je neophodan dobar pristup u komunikaciji s klijentima, zgodna 'žvaka' da im se proda sve i svašta, a time je glavni deo posla bio obavljen.Težnja skoro svakog običnog građanina u Americi, jeste do sopstveni 'američki san' pretvori u javu.A upravo to je bio glavni adut brokera-mahera, u obmanjivanju lakovernih Amerikanaca, spremnih da rizikuju, kao bi nešto ućarili bez kapi prolivenog znoja.Nakon uvodnog dela, u kome se mladi Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) upoznaje sa prevejanim brokerom Markom (Matthew McConaughey), veoma brzo shvata šta je neophodno kako bi uspeo u ovom poslu.Okuplja mali tim sastavljen od nekolicine poznanika, tipičnih autsajdera i osniva brokersku kuću, 'Stratton Oakmont'.Za par godina polazi mu za rukom, da preko sumnjivih (u suštini nelegalnih) finansijskih transakcija, zaradi enormnu svotu novca, merenu milionima zelenih novčanica.No kako svako ima svoj uspon, neminovno je da pre ili kasnije, dođe i do pada, tačnije sunovrata...Verodostojno preneta životna priča, gde su pohlepa i požuda pod okriljem nemorala, pokretačka snaga da se steknu velike sume novca.Da silni novac može da pomuti ljudski um, uglavnom je dobro poznata stvar, ali ovde je sve to na jedan zabavan način interpretirano.Publika stiče uvid u lice i naličje, izuzetne moći i nezamislivog bogatstva.Biti bogat nije uopšte loše, jer vam pruža lagodan i spokojan život, ali isto tako vas olako navodi i na brojna iskušenja.Novac svakako otvara mnoga vrata, omogućuje vam da ostvarite neke skrivene fantazije.Hedonistički životni stil, gde su luksuzne jahte, skupoceni sportski automobili, prostrane vile sa lepo uređenim dvorištem, lepe žene, opojne droge, raskalašne žurke, uobičajena svakodnevica privilegovane klase bogatih i nadobudnih ljudi. Iskusni režiserski vuk, umeo je sve ovo da nam efektno predoči, u obliku svojevrsne kritike savremenog američkog (ili posmatrano šire, kapitalističkog) društva.Pažljivom karakterizacijom nekolicine važnih likova, gde nam se glavni baja zapravo direktno obraća, podiže se pozornost i obični gledalac se spontano involvira u celokupnu priču, zaintrigiran daljim razvojem događaja, svestan da svemu tome ipak mora doći kraj.Ako znamo da je budžet za produkciju iznosio oko $100,000,000 onda i ne treba da čudi angažovanje brojne, internacionalne glumačke ekipe, sačinjene od nekolicine uglednih imena.Koristeći magičnu moć improvizacije (što je umešna režija podstrekivala kad god je to bilo potrebno), impozantna glumačka ekipa je kvalitetnom glumom uspela da režiserove zamisli sprovede u delo i na velikom platnu oslika nekoliko ispreprletanih nesvakidašnjih životnih sudbina.Leonardo DiCaprio je fenomenalno izneo lik neponovljivog Jordana, a mora se priznati da je naišao na adekvatnu podršku od strane kolega.Jonah Hill u roli vernog saradnika, gramzivog Donnie Azoffa, po svemu sudeći odigrao je svoju najbolju ulogu u dosadašnjoj karijeri.Kratka epizoda u kojoj se pojavljuje Matthew McConaughey je bilo dovoljno da se on nametne još jednom minijaturnom glumačkom bravurom.Slična konstatacija odnosi se i na francuskog šarmera, Jeana Dujardina, jer je uloga prepredenog švajcarskog bankara Saurela baš kao stvorena za njega.Od ženskih likova pravo otkriće je zanosna Australijanka, Margot Robbie, jer je iskazala izuzetan entuzijazam, uložila puno truda, pa se čak i skinula (a bogme i imala šta da pokaže), a sve kako bi nam predstavila, Naomi Lapaglia u autentičnom, pravom izdanju, ostavljajući publici da donese svoj sud o moralnim kvalitetima dotične dame (kao uostalom i za sve druge likove).Pažnju je privukla i pojava dvojice svestranih umetnika kojima je režija prioritetno zanimanje, ali su Rob Reiner i Jon Favreau ostavili povoljan utisak, pa je Martin Scorsese s punim pravom protežirao svoje kolege. Po nepisanom pravilu, ekranizacija istinitih životnih priča zna da potraje, ali ovde je ipak sve to malo nepotrebno razvučeno.Tri sata trajanja ipak dovode do malog zamora, pažnja popušta pre ili kasnije, pogotovo što je radnja prožeta nizom sjajno napisanih dijaloga i uopšte tok radnje se odvija brzim tempom.Može da film traje i duže (ili kraće), svejedno je, jer sasvim sigurno je da nije moguće ubaciti sve ono što je napisano u knjizi.Uvek se vrši neka selekcija od strane ljudi zaduženih za adaptaciju književnog predloška u filmski scenario.Dakle neophodno je pronaći neku pravu meru, balans između onoga što možemo da pročitamo i onog što će nam biti ekranizovano.Da ne zaboravimo odličnu fotografiju, jer je Rodrigo Prieto uspeo da nam ovekoveči mnoštvo divnih kadrova, dajući nam priliku da zavirimo iznutra u svet luksuza i da makar na momente, osetimo diskretni šarm buržoazije.Oživljavanje istinite priče na filmskom ekranu, nesumnjivo je da pruža mogućnost filmskim radnicima da kroz odgovarajuće metafore i manje ili više prikrivenu simboliku, nepretenciozno izraze svoj stav, neko svoje mišljenje.Ali isto tako to pravo ima i publika, jer dobro napisana i režirana filmska priča lako dovodi do konekcije i identifikacije s nekim od likova ili s nečijom životnom sudbinom.Dakle, životno autentično, duhovito i uprkos svemu još i zabavno. Siguran sam da za film nije potrebna nikakva posebna preporuka.Prepustite se filmskoj magiji i uživajte!

Ocjena recenzije: 4.83 Tvoja ocjena: -

Orgijastično, nemoralno i istinito!!!

O ovom filmu čuo sam mnogo, i unatoč dužini, uspio ga pogledati! Leonardo je odradio fantastičan posao, ali ipak mislim da je imao i boljih uloga zbog kojih je već ranije trebao dobiti Oskara.Film su kritizirali da slavi razuzdanost i pohlepu brokera koji su nas doveli do ove krize.To nije istina,sigurno im to nije bila namjera. Svidjela mi se uloga slovenske glumice Katarine Čas, jer iako malena daje draž filmu. Preporučam za gledanje, ali mislim da je tipa koji pomaže Jordanu trebao glumiti bolji glumac.

Orgijastično, nemoralno i istinito!!!

This is great!

Pogledao jučer film, i ostao bez riječi. Sve mi je u filmu sjajno, iako traje tri sata, vrijeme proleti. Humora je napretek, dugo se nisam tako smijuljio, gledajući flim cijelo vrijeme mislite "what the fuck". Na stranu što je kraj filma takav kakav je, nije mi to zasmetalo znajući koliko ljudi i koliko svega se valjda provuće kroz sustav bez da bilo tko to primjeti, pogledati našu zemlju kao primjer toga. Leonardo kao glumac mi je uvijek tako, neznam da li je to to ili nije, zbog toga svog bi izgleda u puno filmova mi se nije čionio prikladan, ali ovdje stvarno iznenađuje i valjda je zaslužio oskara. Ali humor i dijalozi likova, su totalno najbolje, fora ima toliko da cijelo vrijeme mislite ovo moram zapamtiti i ispričati drugima, tako da, sve u svemu, preporučam film svima, zaboravite barem ta tri sata naše probleme.

Vuk s Wall Streeta

Vuk s Wall Streeta je zabavan film s izvrsnom glumačkom postavom. Leonardo je famozan i uvjerljiv u svojoj izvedbi, ali sama činjenica da film traje tri sata, a da u ta tri sata nisu mogli izvuč neku poruku za kraj, e to mi se nije svidjelo. Cijeli film glavni lik se drogira, vara ljude i misli o prostituciji, to odmah podrazumjeva da ce na kraju za to i platit, kad ono na kraju dobije tri godine zatvora, izađe iz njega i nastavi poučavat ljude o prodaji, jednostavno bezveze kraj. Da kraj nije bio takav bio bi mi jedan od boljih filmova koje sam gledao.

Dekadencija, dekadencija i samo dekadencija

Nevjerojatno žestoko obrušavanje na novi Scorseseov film od strane (daleko puritanskije) Amerike sasvim je razumljivo jer radi se o trosatnoj filmskoj egzibiciji o dekadenciji u gotovo svakom pogledu. No da li je i opravdano? Odgovor definitivno nije jednostavan. Martin Scorsese je u svakom slučaju velika filmska faca, i kroz cijelu filmsku karijeru bio je fasciniran ljudima "sa ruba", skoro pa civilizacijskim degenericima možemo reći. Mislim da ne postoji živući redatelj osim možda Coppole (trilogija Kum) koji radi gangsterske priče bolje od Scorsesea, nevjerojatno je fascinantna lakoća kojom kreira i likovima popunjava svijet kriminala, droge i posvemašnje korupcije. A sada je gangsterski milje zamijenio jednim vrlo bliskim, gotovo bratskim mogli bi reći – brokerskim. 'The Wolf of Wall Street' je beskompromisna priča nastala prema autobiografskom djelu Jordana Belforta i kao da je krojena po Scorseseovoj mjeri. Teško mogu zamisliti nekog drugog redatelja koji bi s toliko žara, živopisnosti i općenito gušta zagrizao u ovakvu eskapadu dekadencije, droge i generalne obmane koju je Jordan Belfort pokrenuo. A film je stvarno nevjerojatna lavina posvemašnjeg razvratnog uživanja u životu uvijek na rubu, a češće i s one strane zakona. Belford je zaista fascinantan karizmatik koji ne samo da je uspio zaraditi milijune i milijune na prodavanju magle zatupljenoj masi, već je stvorio i vojsku pohlepnih i razuzdanih istomišljenika koji u njemu vide Boga, gurua novog doba gdje je jedino idolopoklonstvo samo i isključivo – novac. Tu je možda i moj jedini ozbiljniji prigovor filmu – Leonardo DiCaprio jednostavno nema takvu karizmu da iznese film. Ruku na srce, ima nekoliko momenata gdje on čak i "zabljesne" i skidam mu kapu što je izvukao maksimum za film, no po meni daleko bolji izbor bi bio Matthew McConaughey koji doslovce krade sve scene na početku filma u kojima se pojavljuje. McConaugheyjev lik se zaista doima kao pravi vuk sa Wall Streeta toliko ogrezao u filozofiju postići uspjeh pod svaku cijenu da se čini da ne postoji granica koju se ne bi usudio prijeći. On je prvi pravi mentor Belfordu koji je njegovu filozofiju kasnije doveo do savršenstva. A film je tipično Scorseseovski – neumornog tempa, odlične glazbe, besprijekorne režije, sjajnih glumačkih faca i galerije intrigantnih čudaka i gleda se doslovce u jednom dahu. I hrpa droge i seksa. Pa onda još malo droge i seksa. A onda još gomila seksa. Zbilja na momente mi se činilo je je Marty ipak malo pretjerao s sveopćim potenciranjem dekadencije, do te mjere da su filmski kritičari (pogrešno) shvatili da Scorsese čak veliča ili glorificira životinjski razuzdane i pokvarene brokere. Njihov uspjeh je fascinantan, bez pogovora, no završetak filma ipak ne nudi tako zaokruženu poantu i "primjerenu kaznu" kako nas DiCaprio i Scorsese nastoje uvjeriti. Na kraju krajeva (spoiler!) – Belfordu se raspao brak i izgubio je obitelj zbog svojih dioničkih igra bez granica, no nema onog posebnog karmičkog emotivnog udarca jer njegova žena apsolutno nije nevinašce, već mnoge scene pokazuju da je bila uz njega i pomagala u odlukama, posebno i trenucima kad su krijumčarili novac u Švicarsku. A i konačna kazna zatvora od tri godine čini se nekako beznačajno s obzirom da se radi o vrhunskoj prevari tisuće ljudi i zaradi o desecima (a možda i stotinama) milijuna. Zapravo nakon odgledanog filma logičan zaključak koji se nameće jest koliko se takvih Belforda uspjelo provući kroz sustav, natući basnoslovne svote zarade, zamazati oči svim lakovjernim naivcima i izmigoljiti zakonskom sustavu na nevjerojatne načine. Tako da jedina prava i smislena kritika krije se u zadnjoj sceni: uvijek će postojati ovce koje ne samo da će biti prevarene, nasamarene i pokradene – već i one ovce koje će slijediti vukove poput Belforda, obećanje lake zarade, prodavanje magle i spike bez pokrića samo da bi se zadovoljila neutaživa glađ za unutarnjim glasom koji vrišti VIŠE, VIŠE, VIŠE što je genijalno iskorišteno u traileru samog filma. Da, da... više novca, više droge, više seksa. Što je Scorsese u svojoj maničnoj opsjednutosti detaljima i više nego zorno prikazao. Iz tog konteksta film je svakako uspješan, makar za mene daleko je to od Casina i Goodfellasa – no tri sata u kinu vam doslovce proleti, a provokativnost materijala i odlična glumačka postava (fantastični Jonah Hill i McConaughey) dodatni su mamac da si priuštite trenutke barem fiktivne raskalašenosti. Preporuka.

The Wolf of Wall Street

Ako se ne varam ovo je peta suradnja između Leonarda DiCapria i Martina Scorsesea(Bande New Yorka,Avijatičar,Pokojni,Otok Shutter i sad Vuk s Wall Streeta).Ta suradnja između njih dvoje je jedna od najboljih u povijesti filmova!Grenuli su od Banda New Yorka i filmovi koji su slijedili bili su sve bolji i bolji pa je tak došao i Vuk s Wall Streeta,koji je po MENI najbolji film Scorsesea i najbolji film uopće koji postoji.Neki koji nisu pogledali film će to što film traje 3 sata,to što je DiCaprio utjelovio Jordana Belforta i to što mu najbližeg suradnika igra Jonah Hill,to što se u filmu pojavljuje McConaughey,to što je film napravljen kao komedija,ali vjerujte ništa od toga nije istina i sve to u filmu je tako briljantno napravljeno da čovjek ne povjeruje.Iako film traje 3 sata proleti u trenu.Ne znam gdje da krenem sa pohvalama ovog filma.Martin Scorsese je jednostavno genije,ako od ovakve teme napravite najbolju komediji koja postoji onda ste stvarno najbolji redatelj u povijesti filma,što on dokazuje da je.Film je prepun humora i pojavljuje sve skoro u svakoj sceni!Onda,dijalozi u ovom filmu su toliko savršeni i uvjerljivi da će te misliti kako je to nekakav dokumentarac.Kamera je isto savršena u filmu.Ali ono što je u filmu stvarno nešto čarobno je gluma Leonarda DiCapria,njemu ne treba dati Oscar već mu treba podići spomenik za sve što je pridonio za filmsku umjetnost,on je najveći primjer kako akademija postaje mafija i da Oscari ne govore puno o tome tko ima više Oscara da je jako dobar glumac jer mnogi koji su ga zaslužili nisu ga dobili(DiCaprio,Depp,Norton...).Svi ostali u filmu su isto jako dobro odglumili,ali ipak DiCaprio je Bog,ako ove godine ne dobije Oscara,onda će to biti nevjerojatno kakva nepravda se nanosi tom čovjeku,trebao je već imati par Oscara.Fil ima sam jednu jako,jako,jako malu manu a to je da ne donosi nikakvu bitnu pouku,ali to je toliko nebotno da se ne treba ni osvrtati na to. Ovaj film je najbolji film 2013,najbolji film desetljeća,najbolji film stoljeća i najbolji film otkako oni postoje.Izdvojie tridesetak kuna i odite kino,zabavite se i uživajte.Vjerujte mi ne će te požaliti. Ocjena: 10/10 SAVRŠENSTVO

Ocjena recenzije: 4.67 Tvoja ocjena: -