Avanture male Chihiro

Freakshow?

Miyazaki kreće ex machina i na samom početku ubacuje nas u još jedan svijet iz mašte. Kad sam nakon prvih par scena ugledao napušteni cirkus pitao sam se gledam li ja to doista crtić za djecu. Pomislio sam da me očekuje freakshow s krvožednim klaunovima. No moje se očekivanje na sreću nije ispunilo. Međutim, pokazalo se da film obiluje, doduše ne krvožednim, ali uvrnutim likovima. Miyazaki nam ne dopušta da upoznamo jedan svijet iz mašte u cijelosti, već u svakom filmu uvodi nove. Namjerno ih nazivam svjetovima iz mašte, a ne fantastičnim svjetovima jer im možemo pristupiti samo putem mašte, a ne putem razuma. Takav pristup prikladan je za djecu, ali nama odraslima potrebno je više onog povjerljivog. Ovaj film u sebi skriva bogatu simboliku. Svaki lik utjelovljuje određenu osobinu: Yubaba pohlepu, njeno gigantsko dijete sebičnost i razmaženost, itd. Identične blizanke Yubaba i Zeniba predstavljaju opreku između dobrog i lošeg. Redatelj nam pokazuje da vizualno jednaki likovi mogu u nama pobuditi različite emocije, a time i da njihova vanjština ne određuje njihovu nutrinu. U konačnici, svi likovi traže pažnju, brižnost, ljubav. I upravo je ljubav zbacila kletvu s Hakua, kako to obično biva u bajkama. Na kraju, posve neočekivano, ispada da je Haku zapravo duh rijeke, rijeke koja je nestala zahvaljujući izgradnji i betonizaciji. Ovdje u igru dolaze ekološka i religijska komponenta. Vjerovanje da sve na ovom svijetu ima dušu animističko je vjerovanje koje proizlazi iz japanske religije šintoizma. Šintoizam ističe važnost povezanosti čovjeka i prirode. Ekološka problematika pojavljuje se kao okosnica nekih Miyazakijevih filmova kao što je Nausicaä of the Valley of the Wind.

Genijalan autor je napravio remek djelo

Ovo sto vidim na ovom siteu u stvari nisu recenzije nego li komentari, ali neka ga. Miyazaki, autor kojeg je svojevremeno hvalio i veliki Kurosawa nije bez razloga dobio zlatnog medvjeda na Berlinskom festivalu. Žiri je prepoznao istinske vrijednosti vizualnog pripovjedanja u onom najklasicnijem obliku, posebice u odabiru narativne strukture, ocrtavanja likova i izmjeni prizora. Miyazakijev svijet je fantastican i ponegdje stravican no opet blizak i prozet emocijama od onih najiskonskijih kao sto su strah, pohlepa, mrznja do sofisticiranih poput ljubavi, zadovoljstva i osjecaja prijateljstva. Ima par mjesta u filmu koja su zbilja impresivna poput dolaska broda s utvarama, bijega u kotlovnicu, padanja na zmaju, put vlakom do Zenibe, let na zmaju koji se pretvara u Hakua i Chihiro ispusta krupne suze od srece jer je prepoznala Hakua. Zanimljiva je stvar da u filmu de facto nema negativaca u onom dramskom smislu, zlih ljudi. Cak je i najveca negativka, inace impresivna Yubaba na kraju popustljiva i srami se pokazati emocije prema Chihiro koje su se u njoj razvile. Mislim da sam film pogledao nekoliko desetaka puta, tesko je rec, i definitivno ulazi u prvih deset koje volim i iznova otkrivam. Malo o DVD izdanju: Kosta(lo je) blizu 200 kn i sramota je sto za tako veliku cjenu nudi. Iako je danas u prodaji verzija uz novine od 40ak kuna skupa i "luksuzna" verzija ide na sramotu distributera jer luksuzna je jedino po malo debljoj kutiji od one iz novina. Losa sinkronizacija nije vrijedna spomena a od dodataka je samo kratki debilni razgovor s Miyazakijem povodom sinkroniziranja Chihiro na engleski dok vezija engleskog na DVD-u ne postoji. U svakom slucaju nicim se ne moze opravdati tako visoka cijena. Dakle, kao rezime: favorit scena je kad se Haku i Chihiro rastaju i on joj obecaje da ce se ponovno sresti, njihove ruke i Chihiro koja se nakon toga muci da ne okrene glavu. Kolika snaga u tako malom bicu!

absolutely beautiful

Ovaj je uradak Miyazakija jednostavno neponovljivi osjecaj magije-boje, zvukova...priče! Prekrasna vizija nekog dalekog, ali tako bliskog svijeta ...punog sapuna i vode..prljavstine i čudnih bića! Došao sam ju vidjeti u kino..nitko od mojih nije htio ić sa mnom..kino je bilo prazno, ja i jedna mama sa dvoje djece..; mislim da djeca nisu previse rezumjela..ali su sigurno uzivala i stvarala neki svoj svijet! Stvarno Spirited away! jedan od mojih favorita¨!!

fenomenalno

crtani film koji definitivno nije za klince a ni za neke odrlase.priča odlična puno čarolija,demona,bogova,napetosti...jako jako dobro.ako vam se svidi obavezno potržite Princezu Mononoke

Briljantno

Nakon brdo procitanih hvalospjeva o ovom filmu i uzivanja u Princezi Mononoke, napokon sam nabavio ovaj film. Film je predobar. Radnja je nevjerojatna, reziser zaista ima ludu mastu. Likovi su genijalni! 100 puta bolje od vecine ovih novih kompjuterski animiranih crtica. Dokazuje da nije bitan celofan, vec sadrzaj. Definitivno jedan od filmova koji se pamte. Briljantno.

Genijalno

Od kad sam pogledala ovaj crtic, neprestalno me zove da ga pogledam opet i opet. Super je, likovi, radnja, apsolutno sve. Obavezno tko ga nije pogledao, pogledajte ga.

apsolutna petica

divna prica, zacudna lakoca pripovijedanja, genijalni crtezi, svakakvi zanimljivi likovi od kojih svaki nosi svoju pricu koja se gledatelju nudi na diskretan i pametan nacin ne potcjenjujuci mu inteligenciju... onako razvucen preko cijelog velikog ekrana prva je blagodat za sva osjetila. eto ja iscurila od divote. skliz_ _ _

Sen to Chihiro no Kamikakushi!!!

Ovaj film sam pogledao prije koju godinu na DivX-u i ostao zapanjen! Kao iskusni probavljivač svega što ima veze s anime-om, nisam mogao ni ovo propustiti, pogotovo nakon Miyazakijevog prošlog filma "Princeza Mononoke". Mislim, nagledao sam se bolesnih crtića, ali ovo, ovo, OVO JE PRELUDO! Film me podsječa na Alisu u zemlji čudesa na tripu. Eto, došao je i kod nas u kina (napokon), pa nemojte propustiti svoju šansu na 125 minuta čistih nebuloza. Savršeno. Jaka petica.