Tijek vremena

ko voli

za male pare snimljen kakav-takav film.ništa posebno, ali ako volite putovanja kroz vrijeme za vas je

u skladu s vremenom

Još jedna u nizu ekranizacija knjige Michaela Crichtona koji je u Hollywoodu očito popularan tip među producentima (među drugim filmovima snimljenima po njegovim knjigama ubrajaju se i Jurassic Park, Disclosure, Congo, Eaters of the Dead, Sphere). Kao što to obično biva u takvim pothvatima, najbolji dijelovi pisanih izdanja obično ne preživljavaju scenarističke škare nauštrb prikazivačnog stila koji više sliči MTV spotu nego pravom filmu. Takvo masakriranje koje se producenti trude pokrpati nabacivanjem komercijalno isplativih ljepuškastih glumaca i puno šarenih eksplozija ostavlja mnogo nejasnoća. Malo kome je u ovom filmu išta jasno - likovi su zbunjeni od samog početka, režiser nije baš siguran jel snima povijesni film, sf ili teen ljubić, gledatelju nije jasno čemu pola scena služi - a i glumci se vjerojatni pitaju što će im to u životu. Walkerov lik je potpuno zalutao u film, O'Conner i Butler su u filmu samo kao magneti za publiku koja nema dovoljno godina da kupi alkohol pa ide u kino. Billy Connolly je standardno podnošljiv - ali ništa više od toga, David Thewlis je jedini u postavi za kojeg znamo otprije da zna glumiti - no njegov lik je toliko marginalan da to u filmu nema nikakvog značaja. Što se režije tiče - Donner se pogubio u sukobljenim zahtjevima studija, tržišta i knjige - pa je na kraju uspio napraviti nešto što ne odgovara nijednom. Ljubavne scene su preglumljene i loše ukomponirane u radnju, doživljaj 14. stoljeća je sasvim izostao (iako se od toga moglo mnogo napraviti), kao što je izostala i razrada koja bi išla u sf smjeru jer su tehnički detalji samog putovanja kroz vrijeme svedeni na minimum. Nikome nije bitno kako su oni tamo došli i što tamo točno rade - bitno da imamo mlađahne glumce koji se ljubakaju u nekom drugom vremenu. Ako imate 14 godina i za najdraže glumce govorite da su "slatki" onda je ovo film za vas. Svima ostalima ovo je skoro dvosatni plitki spot koji dobro dođe za puštanje mozga na pašu.

ZZZZZZZZZZ............

Ne, ovo u naslovu recenzije nije moje životinjsko glasanje, nego raspoloženje, tj. pospanost koja me hvatala dok sam pokušavao odgledati ovaj film do kraja. Divim se sam sebi kako sam uspio odgledati svih 116 minuta filma! Najmanje 10 puta sam skoro zaspao. Zašto nisam zaspao? Zato što mi je ton bio jako pojačan. I ne, ne patim od nesanice i rijetko kad me hvata pospanost dok gledam filmove. Ovo što sam dosad naveo, sve vam govori o (ne)kvaliteti ovog ostvarenja. Naime, film je izuzetno dosadan i zamoran. U par scena i je možda donekle zanimljiv, ali ako gledam kao cijelinu, film je jako dosadan, jako neoriginalan i dosta razvučen. Osim što sam skoro zaspao, hvatao me i deja vu, jer ovakvu sličnu temu obrađuje puno bolji Vremeplov (The Time Machine). Gluma je poprilično loša. Paul Walker je katastrofalan i bolje bi mu bilo da se drži akcijskih besmislica poput Brzi i žestoki. Frances O'Connor je uvjerljiva ko kokoš na jupiteru. Gerarad Butler i Billy Connolly su turbo neuvjerljvi. Režija Richarda Donnera je razočaravajuća. Zaista ne mogu vjerovati da je ovo isti čovjek koji je davne 1976. režirao genijalni horor Predkazanje (The Omen)! Očito neki režiseri s vremenom gube talent, a i maštu. Tanka linija je jednostavno rečeno, loš deja vu koji svakako treba izbjegavati. Usput, ako vam se film bude svidio, javite mi da vam se mogu čuditi... Ocjena filma: 1

Stroj

Dobro rješeno pitanje vremena odnosno odnos prošlosti i budučnosti. Tko voli ovaj žanr svakako bi trebao pogledati ovaj film. Dobar izbor glumaca.