Collateral

Vrhunski krimić

Bilo bi iznimno teško odrediti tko je najveći redatelj krimića u povijesti.Svakom će filmoljupcu vjerovatno prvo napamet pasti Martin Scorsese,no tu su i mnogi drugi velikani žanra.Tu su klasici starog majstora Dona Siegela,žestoki krimići kultnih Waltera Hilla i Williama Friedkina,crnohumorni krimići sa referencama na pop kulturu Quentina Tarantina i Guya Ritchiea te ultranasilna djela danskog redatelja Nicolasa Windinga Refna.Dakako,u sam vrh žanra spada i Michael Mann čija su djela vjerovatno najbliža Friedkinu i Hillu.Mjesta u kojim njegovi likovi,gotovo uvijek otuđeni profesionalci,oblijetavaju su velika,urbana središta,američki velegradovi koji su prikazani kao goleme betonske đungle koji samo još više naglašavaju protagonistovu otuđenost.Posvećenost detaljima je razlog zašto su Mannovi krimići hvaljeni zbog realističnog prikaza svijeta kriminalaca i policije.Tako primjerice kultnu scenu pucačkog obračuna iz Vrućine prikazuju na američkim policijskim akademijama kao poučan materijal.Collateral je još jedan biser u njegovoj karijeri.Film započinje kao Hitchcockovski triler:Noć,dvojica muškaraca u taxiju,jedan je plaćeni ubojica.U početku ne znamo što se ustvari događa,ali znamo da se nešto opasno kuha.Ne shvaćamo povezanost dvaju glavnih likova do scene koja dolazi kao udarac u glavu i nakon koje počinjemo shvaćati tko je tko i što je što.Nakon Hitchcockovskog zapleta,film se pretvara u krimić,a potom u akcijski film.Glumci su se odlično snašli u svojim ulogama,a Foxx je čak zaradio oskarovsku nominaciju za svoju ulogu.Međutim,prava zvijezda filma je Tom Cruise koji je odigrao svoju prvu i zasad jedinu ulogu negativca.Mann je savršeno portretirao urbanu đunglu Los Angelesa po kojoj naši likovi lutaju odlučivši se za snimanje kamerom iz ruke kako bi u scenama dobio realističnost.Jedina zamjerka filmu je kraj.Scenaristi očito nisu znali kako završiti priču pa se posegli za klišejima:Negativac ide prema osobi bliskoj protagonistu,ovaj ju pokušava upozoriti,na mobitelu odjednom nestaje baterije itd. itd.Međutim,unatoč tomu,riječ je o jednom od najboljih krimića zadnjih godina kojeg se svakako isplati pogledati.

Izvrstan film!!!

režija m mann-a sjajna,gluma toma i foxxa briljatna, scenarij napet.film u kojem se uživa odpočetka do kraja.među top 5 t.cruise-ovih uloga.odlični kadrovi noćnog L.A.ocjena:5!!!

Collateral

zanimljiv

NIŠTA POSEBNO

Solidan akcijski triler,krimić...Ocjena bi bila više da nije bilo klišeja i glupog kraja...

test drive

dobra zamisao,dobre fore,mozda malo prerastegnuto.

Riječi su suvišne...

Koliko minuta više prolazi toliko film postaje genijalniji! Do sada najbolji film Michaela Manna, koji je napravio izvrstan posao režirajući scene različitih ljudskih odnosa koji se nalaze u različitim situacijama (razmjenjivanje pogleda u disco klubu između glavnih likova) koje su odlično odglumili Tom Cruise (njegova najbolja uloga), Jamie Foxx, Mark Ruffalo i Jada Pinkett Smith. Atmosfera je fascinantna, pogled na gradska svijetla Los Angelesa su kao san za vaše oči i u toj atmosferi je digitalna kamera imala veliki utjecaj, isto tako i muzika koja je blago za vaše uši. Isto tako sam siguran da ovaj film vjerojatno ima najbolji dijalog u filmskoj povijesti (npr. scena kada glavni likovi pričaju o Rwandi i mrtvom liku u prtljažniku). Ovaj film je sigurno važno pogledati za opću kulturu! ocjena filma: 5

Dobar

Lagana atmosfera,kakvu ja inače volim u filmu,super glazba i likovi kakve naprosto obožavam.Cruisea inače ne volim kao glumca,ali ovdje je stvarno pravi,a oFoxx-u neću trošiti riječi,sjajan je.

mahnito

Iako sam sa popriličnom skepsom pristupio gledanju ovoga filma, očekujući još jedno tomkruzholivudnenadjebivopreseravanje naišao sam na čisto uživanje. Max je najbolji prikaz sveameričkog luzera koji sam do sada vidio. Morate ga voljeti, i prvi sam put sebe našao u situaciji da se sekiram što će se dogoditi s likom (samo da ga ne ubije, samo da ga ne ubije...), jer sam bio siguran da će ga kruz uz neku kul opasku odstreliti ko zeca. Vincent, ubojica tvrdog srca se vozika i ubija lopove, odvjetnike dilere bez po muke, za brdo love i ima neku šemu s taksistima, ALI čak i njemu naš maks izgleda kul pa ga, uz ubijanje uči životu jer je guba frajer. Redatelj majstorski priču vodi kroz bezbroj rukavaca u kojima se gledatelj ne gubi. Kraj je čudo, scena u metrou antologijska...

Its Goood to bee Bad !!!!

Savršen film,vjerovatno i najbolji koji sam gledao u zadnjih 3-4 godine,barem što se tog žanra tiče.Jednostavno nemam loših riječi za ovaj film,sve je odlično,režija,gluma,fotografija,soundtrack,priča,dobro doduše priča ima nekih rupa i nelogičnosti ali u cjelini jednostavno nisu toliko važne.Film je ostavio toliko jaki efekt na mene da se nalazi na mojoj top 10 ljestvici. Michael Mann je izgradio odličnu usamljeničku i mračnu atmosferu snimajući film najobičnijim HD digitalnom kamera bez korištenja umjetne rasvjete.Stil mu je nedadmašan u ovom film,a i odlično je iskoristio karizmu Pretty Boya Hollywooda Tom Cruisea koji je ovom ulogom negativca,vještog,hladnokrvnog,egoističnog,procjenjenog a opet na momente djetinjastog profesionalnog ubojice kojemu je taj posao doslovno kruh za život ostvario definitivno ulogu života,iako je dobre uloge ostvario i u Ratu Svjetova te filmovima Malo Dobrih Ljudi te Rođen 4.Srpnja,ali ova uloga i film definitivno prednjače.Njegov lik,ubojicu Vinceta bih definitivno svrstao u top 10 najboljih negativaca svih vremena.Imiđ mu je odličan!Ništa lošiji nije bio naravno ni Jamie Foxx kojemu je ovo bila samo prva stepenica u ozbiljnije uloge poput Raya za kojeg je dobio Oscara.Karakerizacija likova je dovedena do savršenstva.Film je odlično snimljen,dapače besprijekorno,Mann savršeno iskorištava ulice LA-a noću kao jedan veliki usamljeni grad prepun neonske rasvjete u kojem se odvija mala priča koja će dvojci ljudi te noči promjeniti život u nepovratno.Gledajuči taj film i njegovu jednostavnos cjelokupne izvedbe pala mi je na pamet ideja kako bi se ovako odličan a opet jedostavan film mogao snimiti i kod nas i nebi bilo potrebno 2-3 mil kn za njegovu realizaciju,ali naravni naši filmaši ili nemaju dovoljno mašte ili nisu dovoljno talentirani da naprave nešto tako jednostavno a opet znimljivo.Usudio bih se reči da je Mann nadmašio i Vrućinu ovim filmom.Sve u svemu odličan triler o ljudskim sudbinama,svakako ga pogledajte,mene je fascinirao!

who's been bad lately?

eto, ja nikako da se odlučim pogledati ovaj film, ali stigao je itaj dan. i šta se desilo-film me jednostavno oduševio! moram priznati da je prva intriga film definitivno tom cruise kao negativac. super fora. iako ne kužim zašto sjeda kosa?! ok, idemo dalje. radnja filma-zanimljivo, iako ima malo dosadnih dijelova npr. kad se svi voze s autima pa to traje li ga traje. mislim da su tu vožnju mogli skratiti, ali dobro. zanimljiva priča koja vas uvuče unutra i drži napetima do samoga kraja. pod must pogledati.

Tom bad guy?

Tom Cruize zlatni dečko Hollywooda bad guy i to jako jako dobar.Odličan film glumci su odglumili vrhunski,čak je Fox nominiran za oskara,no mislim da je to trebal biti Cruise.Radnja prati taxistu kad mu u taxi upadne Vincent ,poslovni čovjek,koji treba posjetiti par adresa i vratiti se na avion do jutra.Kad taxista Max shvati da mu je putnik ustvari ubojica počinje njegova noćna mora i prava radnja film.Ona se odvija noću i malo tmurno i tjeskobno prikazuje život u Los Angelesu.Film obavezna lektira za svakog filmofila i one koji to nisu.ocjena 4

bad bad tom!

ha! znala sam da tom moze odraditi i bad "job"... i jako ga je dobro odradio! vrlo sam zadovolja!.. samo jamie foxx mi nije baš nešto odglumio.. vidi se da je tom puuuno iskusniji od njega. jada je famozna! :)

više nego dobro

Film me ugodno iznenadio, zbilja je neobičan ali u pozitivnom smislu. Napet i zanimljiv cijelo vrijeme. Definitivno toplo preporučujem pogledati! I moram ovo spomenuti,ipak sam žena, Tom napokon ne izgleda pederasto uspjeli su i od njega napravit muškarca skoro pravog - svaka im čast! Osim što izgleda dobro (samo u ovom filmu) gluma mu je više nego dobra. Foxx ne samo dobar nego fantastičan. Dakle, pogledati obavezno. Ocjena:4

Zanimljivo

Film je odličan jer te do kraja drži u neizvjesnosti! Odlična gluma Toma Crusea i još bolja Jamiea Foxxa! Prvo smo upoznali taxistu veterana, zapravo propalog pisca komedija, Maxa (Jamie Foxx), perfekcionistu u besprijekorno čistom i urednom autu koji svakom putniku može točno procijeniti koliko će vožnja biti duga, barem što se tiče okruga Los Angeles. I nakon dvanaest godina radnog iskustva još uvijek svojim mušterijama govori da je posao samo privremen, a zapravo sanja o vlastitoj kompaniji za iznajmljivanje limuzina

OK

Mann još jednom pokazuje kako je jedan od vodećih holivudskih redatelja današnjice. Film je brz, zabavan, zanimljiv, Jamie Foxx fantastičan, čak i Tom Cruise pokazuje naznake talenta. Vjerojatno je pecao nominaciju za Oscara, ali još se mora oko tog potruditi, očito. Sve preporuke.

Collateral

Film je super.Odlična odluka za glavnog negativca.Odlična gluma Foxxa i Toma što čini film više uzbudljivim!'Collateral' se zbiva između šest u jutro i četiri po podne, točnije, u jednoj noći u kojoj će životi dvojice muškaraca biti nepovratno promijenjeni.

Uspjeh!

Ovaj film nesmijete propustiti!Napet je od početka do kraja.Dobra ideja redatelja da se snima iz perspektive običnog prolaznika.Gledatelj se može osjećati kao da je u svoj toj priči,od čega se može malo i zavrtjeti ali to nećete osjetiti.Ali nemam šta više reći nego:dobra gluma,dobra priča i dobra zabava u 115 minuta!

triler

Film mi je odlićan.Razikuje se od ostalih trilera koji katkad znaju biti dosadni.Film je zanimljiv i ima odlićne glumce. Za ovaj film nema ocjene ispod 5. Preporućio bi ga svima

jako dobar

vao...stavrno nije los

Super!!!

Film mi se jako sviđa. Glumci su odlični. Film te drži napetim cijelo vrijeme i u isčekivanje onoga što će se dogoditi sljedeće. Sve u svemu vrijeme potrošeno na ovom filmu nije uzalud.

Ocjena recenzije: 3.25 Tvoja ocjena: -

razočaranje

film počinje odlično, zanimljivo i dinamično, bez klišeja i obećavajuće. ali što se više film približava kraju, glavni likovi postaju neuništiviji, sve je više groznih nelogičnosti i shvatite da ste prevareni i da vam je podvaljen još jedan sasvim prosječan holywoodski triler.

fora

film je bio dobro, poprilicno novo iskustvo za gledanje. nisam naviknut na takvog toma cruisea. covjek pokusava sve da bi ne znam, stekao status jednog od najvecih glumaca. gotovo da nema zanra u kojem nije ostavio svoj trag. ali u ovom filmu ne iskace u prvi plan, njegovu ulogu mogao je odraditi bilo tko drugi i film se ne bi promijenio. isto tako, vec dosta dugo nisam pogledao neki fim koji bi me kao ovaj drzao uz ekran jer uvijek, sve do kraja filma, ostaje nesto neodgovoreno pa treba gledati film da bi se vidjelo sto ce se dogoditi. i iako spada u klisej, poveznicu s curom s pocetka filma nisam nimalo očekivao. tak da on, fora.

Odlično!

Napet od početka do kraja. Ako nekom nije neka poglada BAMBI!

neloše

prilično dobar film. dobio sam više nego što sam očekivao. jako dobar triler. ne znam zašto je pokupio tako loše kritike po novinama i na netu. inače ne volim toma cruisea (jerry maguire, bljak), ali što jest jest, ovdje je sasvim ok. što glumci više stare, valjda nešto i nauče o glumi. nikad nije kasno. ovaj film može se podičiti izvanrednom kamerom i tonom, ali je nedostatak scenarij. naime, potkralo se previše rupa u događanjima. dobro 6/10

Everything O.K. Mann ?

Teško je istovremeno biti veliki Mannov fan (objektivnost pada u drugi plan) te nakon nestrpljivog iscekivanja svakog njegovog novog uratka dati ocjenu filmu na koju neće utjecati ponajviše očekivanja, nastala kao plod prošlih uradaka koji granice sa genijalnoscu (bar sto se atmosfere filma i glumačkih interpretacija). Čini se da se od samog početka Mannova karijera i njegovo stvaralaštvo kreću uzlaznom crtom, svaki njegov idući film je bio logičan korak u evoluciji njegove vizije filma... sve do Alija... tu redatelj gubi konce svoje price, i priču o vrhunskom boksaču pretvara u priču o osrednjem borcu za ljudska prava, rasistu. Iako se u Aliju nalaze sve karakteristike Mannove rezije ipak se osijeca nedostatak smisla koji bi opravdao film. Na žalost Collateral je drugi film kojim režiser pokazuje znakove umora, nakon Willa Smitha na red je došao Tom Cruise, još jedan kvaziglumac koji nije u stanju iznijeti kompleksnosti i slojevitost Mannovog junaka, u ovom slučaju antijunaka . Daniel Day-Lewis, Robert de Niro, Al Pacino, Russel Crowe je impozatan niz glavnih glumaca u Mannovim filmovima, lako je vidjeti da je u svoja posljednja dva filma redatelj bio u deficitu barem sto se glumackog talenta tice. Iako skoro cijeli film dva glavna lika provedu u jednom taksiju filozofirajući i upoznavajući se, u niti jednom trenutku njihov odnos ne doseže razinu niti intenzitet odnosa dvaju glavnih likova Heata, koji u pet minuta dijaloga postižu iznimnu vezu koja kulminira pucnjavom na aerodromu. Insider takodjer uzdiže mannove junake kao kompleksne osobe koje imaju svoje «urođene» kodekse od kojih ne odstupaju niti po cijenu sreće, dok je cijena sreće na prvom mjestu Jamie Foxx-u, kao naivnom taksistu koji je lose odigrao svoje karte i sad živi na granici stvarnosti i svoje umišljene ambicije. Na kraju on pobjeđuje, njegova osrednjost biva nagrađena, a film nagrđen happy endom.

Ocjena recenzije: 4.2 Tvoja ocjena: -

pričam ti priču

Cruise je ovoga puta zaista zaradio svoj honorar. Riječ je o vrlo dobrom trileru u kojem se više od svega ističu filozofiranja, dijalozi između dva glavna protagonista - pametni, zanimljivi, ponekad humoristični, nikad dosadni usprkos činjenici da na njih otpada veći dio filma. Akciju valja zanemariti, nikako ne i izvrsnu glazbenu podlogu koja ponekad iskače u prvi plan.

Ocjena recenzije: 2.4 Tvoja ocjena: -

Iznadprosječno!

Kao veliki ljubitelj filmova Michaela Manna nisam mogao ne pogledati i njegov najnoviji filmski uradak na velikom platnu.I,ponovno je Mann stvorio jednu malu filmsku čaroliju.Ne bez mana,ali,u odnosu na filmove koji vladaju današnjim repertoarom u svakom pogledu suveren.I,opet je tu poznata Mannova atmosfera,,hladan stil,ali stil sa velikim S,naprosto sjajni kadrovi Los Angelesa noću,vrlo dobra gluma...No,ipak,ovaj film nije i sam vrh ovog filmaša(to mjesto svakako zauzimaju Insider,Manhunter i Heat)jer ovoj priči nedostaje 'ono nešto'što bi ga svrstalo među te doista sjajne filmove.Filmom se provlače neke koincidencije koje mogu malo zasmetati(isti taksist vozi najprije jednog od ključnih svjedoka optužbe,a nedugo zatim i plaćenog ubojicu,taksist Max potkraj filma stoji na terasi i eto,baš nekim čudom vidi oba prozora,u jednoj sobi žrtva,u drugoj ubojica itd.),digitalna slika se u nekoliko trenutaka vidno 'raspada',poput kompjuterske igre u koju je upao neki virus,završnica je tipično žanrovska,igra mačke i miša,potjera koja,iako dobro režirana,ne nudi ništa spektakularno,scena u disko klubu,iako vizualno impresivna,djeluje pomalo kaotično,uostalom,film je mnogo bolji u 'neakcijskim' scenama,sa nekoliko vrsnih dijaloga između glavnih aktera priče...No,uz sve nabrojane nedostatke,film niti jednog trenutka ne klizi prema dosadi,vrijeme provedeno u kinu nije uzaludno,tako nešto nismo,naravno niti očekivali od legende kakva je već sada Michael Mann.To je film koji ide u kategoriju boljih ostvarenja ovogodišnje američke produkcije,film koji niti nakon drugog gledanja ne gubi na snazi i zanimljivosti,jednom rječju vrlo dobro!

Ocjena recenzije: 4.2 Tvoja ocjena: -

žene neka ga ne gledaju

Ok možda se muškima i svidi, ali meni je bio katastrofa, dosadan, cijelu noć Tom Cruise (u kojem ne možete niti uživati jer mu plava kosa nikako ne stoji) vozika se po gradu i ubija ljude, al baš onak mirno i proračunato, tak da nema neke velike akcije, već više njegovih filozofiranja na zadnjem sjedištu taxija.

Ocjena recenzije: 1.56 Tvoja ocjena: -

Zanimljiv pristup

Što se same radnje tiče, ne donosi ništa novo. Ono što mi se u filmu svidjelo jest glazba koja nije samo nenametljiva filmska pozadnina, već ima dobrih i žestokih dionica. Druga, još zanimljivija stvar jesu režijske minjature - na trenutke kamera bude suha, nemontirana, nefiltirana, te neke scene koje su mi graničile sa spontanima - ona sa vukom na ulici, ili ono Cruisevo saplitanje preko stolice. Dakle, svidja mi se zbog tih tragova originalnosti.

Ocjena recenzije: 3.14 Tvoja ocjena: -

Dobar triler!

Nemogu reć da me film apsolutno oduševio ali mi se sviđa i mislim da je jako dobro snimljen. Radnja je ok, glumci su ok...ali upravo je u tome stvar...sve je samo ok. Nema ničeg posebno u tom filmu što bi me natjeralo da ga pogledam dvaput. I ocijenjujem ga srednje!!! 3/5

Ocjena recenzije: 2.2 Tvoja ocjena: -