Kako prolaze dokumentarci
Nagrada ovdje, nagrada ondje, no kako su te nagrade utjecale na dobitnike, tko je profitirao, tko je dobio kino distribuciju, a tko televizijski termin?
Film o sudbini dvojice alpinista, 'Touching The Void', na dodjeli filmskih nagrada britanskog časopisa 'Evening Standard' dobio je nagradu za najbolji film. Dokumentarna drama Kevina MacDonalda pobijedila je u jakoj konkurenciji u kojoj je bio i najgledaniji film u UK, romantična komedija Richarda Curtisa 'Love Actually'. 'Touching The Void' je vjernom rekonstrukcijom sudbine Joea Simpsona i Simona Yatesa u Andama (iz 1985. godine) zaslužio i nominaciju BAFTA-e za doprinos britanskom filmu.
Kanadski film 'The Corporation', koji govori o korporacijama koje su, uz to što su najmoćnije institucije na svijetu, postale i psihopatične, krenuo je u kino distribuciju, a do nas bi mogao doći putem tv ekrana. Naime, na međunarodnom tržištu film je prodan kao trodijelna serija (tri nastavka od jednog sata), pa se nadamo da ovaj biser neće promaći ni nekoj od naših TV postaja.
Na specijaliziranoj box office listi, debitantski uradak Nathaniela Kahna 'My Architect' postigao je veliki uspjeh. Mada su u usporedbi s 'pravim' box officeom iznosi smiješni, distributer filma New Yorker Films je oduševljen. Tijekom vikenda film je zaradio 37 929 dolara, a od premijere u srijedu čak 50 504 dolara. 'Nismo u šoku, bili smo uvjereni da će film dobro proći. Očekivali smo oko 40 tisuća u prvom tjednu.', izjavila je šefica distribucije New Yorker Filmsa, Rebeca Conget za indieWIRE.
Ipak se kreće, moglo bi se zaključiti. Iako nikad neće dosegnuti igrane filmove velikih studija (što nisu nikad ni očekivali), i dokumentarci su počeli jesti djeliće kolača koje im pripadaju. A što 'mrvice' koje pokupe budu veće, vedrija će biti budućnost dokumentarnog filma.
Nema komentara.