Zagreb filmova nada u 7 komada
Od sedam novih i prilično raznorodnih akvizicija Zagreb filma, svijetla budućnost predviđa se jedino za 'Unplugged', distopijski noir Stjepana Mihaljevića.
Drugu godinu na čelu Zagreb filma, ekipa predvođena Vinkom Brešanom odlučila je zaključiti definitivnim stavljanjem točke na katastrofične medijske komentare o budućnosti te kuće. Nakon predstavljanja prvog dijela ovogodišnje produkcije u travnju i otvaranja pregovora o inauguraciji profesora Baltazara u maskotu grada Zagreba; Brešan, Nola i društvo godinu su zaključili predstavljanjem sedam novih animiranih naslova koji su nastali u proizvodnji Zagreb filma, ili u koprodukcijama koje su rezultat nove poslovne politike - otvaranja tvrtke malim producentima.
Od sedam naslova, četiri su nastala u samostalnoj produkciji Zagreb filma. To su: 'Malformance Performance' redatelja Tomislava Gregla, 'Unplugged' redatelja Stjepana Mihaljevića, 'Zakaj sam pevca razapel' redatelja Vladimira Tadeja i 'Kako je nastala kiša' redateljice Magde Dulčić. Od preostala tri, 'Preopterećenje' Stiva Šinika nastao je u koprodukciji 4 Filma i Zagreb filma, a filmovi 'Kocka je bačena' Dina Krpana i 'Transoptic' redatelja Branka Farca nastali su u studiju Ars Animata, a Zagreb film im je distributer.
Izbor filmova je prilično raznorodan, od jednominutnog pilota za predškolski serijal – 'Kako je nastala kiša' Magde Dulčić, dostojnog hrvatskog nasljednika britanskih 'Teletubbiesa', preko dinamičnog poigravanja s portretima u glini 'Malformance performance' Tomislava Gregla, pa sve do erotski nabijenog filma redateljsko – scenarističkog veterana Vladimira Tadeja 'Zakaj su pevca raspeli' (engl. 'Why I Crucified the Cock') koji je kao motiv za crtić uzeo sliku Ivana Generalića. Ars animata studio se predstavio s dva eksperimentalno-animirana filma. To su 'Transoptic' Branka Farca, 'crnjak' s aluzijama na Kafku i nadrealističko slikarstvo, te 'Alea iacta est' igrano-animirani osvrt Dina Krpana na temu kubističkog slikarstva.
Kvalitetom se izdvojio crtić 'Unplugged', atmosferični noir Stjepana Mihaljevića koji se animaciji vratio nakon pet godina ('Drvo sunca', 2001), a u međuvremenu je slikao i bavio se scenogrfijom. Pričao je to o Gašparu (Kristijan Ugrina), taksistu slomljena duha, koji spašava buntovnu ljepoticu (Ivana Roščić) nalik Lari Croft i pridružuje joj se u terorističkoj akciji uništenja gradskog izvora struje. Kao i 'Overload' Stiva Šinika, Mihaljevićev se crtić bavi pitanjima civilizacijskog preopterećenja tv propagandom i informacijskim totalitarizmom, ali to čini temeljitije, kombinirajući noirovski zaplet sa scenarističkim elementima Orwellove '1984' (pojedinac protiv sustava nadziranja i vladavine televizije) ali i prepoznatljivim distopijskim elementima poput letećih kamera za nadziranje koje proganjaju junake poput mehaničkih pasa iz Bradburyevog 'Fahrenheita 451'.
Kako je premijernu projekciju svih navedenih filmova Brešan zaključio nadom u njihov bogat festivalski život, i vi se možete nadati apdejtima na istu temu.
*naslovna: Unplugged
Nema komentara.