Beba u autu donosi nagradu - Dugometražni
Home      Vijesti      Dugometražni      Beba u autu donosi nagradu

Beba u autu donosi nagradu

Nakon desetodnevnog odvaljivanja od filmova, Toronto je, uz svečanu projekciju naslova 'Edison', zatvorio svoja vrata. Laureati su 'Tsotsi' te 'Look Both Ways'.

m.n. 19.09.2005 0 komentara

Beba u autu donosi nagradu

Računica je jednostavna = 10 dana, 335 filmova i samo dva oka kod svakog gledatelja. Nakon pozitivnih kritika i blagoglagoljenja, može se samo zaključiti da je festival bio i više nego uspješan, iako zaista ne postoji osoba koja se uspjela izboriti s ogromnom količinom projekcija i pohvatati baš sve festivalske konce. Glavne su nagrade, People's Choice koju reflektira glas publike, te Discovery Award koja je rezultat glasova kritičara i filmskih novinara, pripale filmovima 'Tsotsi' (naslovna) Gavina Hooda te 'Look Both Ways' Sarah Walt.

Miljenik publike 'Tsotsi' dolazi iz britansko-afričke koprodukcije, nedavno je dobio nagradu publike na festivalu u Edinburgu, mjesto radnje je južnoafrički Johannesburg, a glavni lik gangster koji nakon krađe automobila shvaća da je na zadnjem sjedištu beba. Glavni je protagonist Presley Chweneyagae po prvi put ispred kamere, tako da Hood ne može naći riječi dostojne njegova duha i snažne karizme kojoj duguje cijeli film. Ako znamo da su prijašnji dobitnici People's Choice Award-a naslovi poput 'American Beauty' te 'La Vita e Bella', sve dobitnici Oscara, 'Tsotsi' bi se mogao pokazati dobrim i na nekim drugim priredbama.

Frances McDormand u 'North Countyu'

Titula laureata za dlaku je pobjegla i finsko-švedskom filmu 'Mother of Mine' Klausa Häröa, ali i visokoprofiliranim 'Dreamer: Inspired by a True Story' Johna Gatinsa te Leejevom 'Brokeback Mountain', dobitniku Zlatnoga lava na ovogodišnjoj Mostri. 'Look Both Ways' se od ostalih naslova definitivno istaknuo svojim artizmom, ali i teškom tematikom koja se tiče smrtnosti. Neki su detalji animacije crtani ručno, sadrži najčudniju scenu seksa koja je ikad zabilježena na celuloidu (barem tako kažu), a svi su likovi izrazito kompleksni.

FIPRESCI nagradu žirija osvojio je južnokorejski naslov 'Sa-kwa' Kang Yi-Kwana čija je glavna junakinja žena koja nakon prekida sa zaručnikom pokušava ponovo izgraditi svoj život, dok su kanadske nagarade otišle filmovima 'The Life and Hard Times of Guy Terrifico' Michaela Mabbotta (najbolji prvi film), 'C.R.A.Z.Y.' Jean-Marca Valleea (najbolji kanadski film) te 'Big Girl' Jenukea Jeyapalana (najbolji kanadski short).

Witherspoonova i Phoenix kao Cash i June

Iza naslova 'Edison' Davida J. Burkea koji je zatvorio festival skriva se prilično raznolika muška ekipa – od Justina Timberlakea, repera LL Cool J-a pa do Morgana Freemana i Kevina Spaceya. Radnja slijedi naivnog mladog reportera (Timberlake) koji pokušava razotkriti korupcijski lanac u policiji. Freeman, s druge strane, glumi novinara veterana, dok je LL Cool sretan što su mu dali šansu da se odmakne od klasičnih akcijskih rola. Što se akviziterskog djela festivala tiče, ova godina je prema Hollywood Reporteru zaista prštala od sedmeroznamenkastih cifri – najbolji deal na festivalu sklopio je Fox Searchlight koji je 'Thank You For Smoking' Jasona Reitmana preoteo Paramountu za 8 milijuna dolara!

Među ostalim pretendentima za Oscara najviše se ističu imena filmova poput 'North County' redateljice Niki Caro sa žestokom ženskom postavom: Charlize Theron, Frances McDormand te Sissy Spacek, ali i 'Proof' Johna Madena s Gwyneth Paltrow u glavnoj ulozi koji je predstavljen još u Veneciji. Velike simpatije pobrao je i 'Walk the Line' Jamesa Mangolda, film o Johnnyu Cashu, posebno zbog izvanredne izvedbe te glazbenih točaka Reese Witherspoon i Joaquina Phoenixa. Zbog klasične i čiste priče koja izbjegava klasična rješenja naslovu već predviđaju velike redove na blagajnama, iako Reuters izražava veliko žaljenje što je premalo pažnje posvećeno Cashevom glazbenom stilu.

još detalja za sladokusce

Komentari

Nema komentara.