Riječ-dvije o nominacijama...
Akademija ne voli mračne filmove o Iraku, ali nominirala je uglavnom mračne filmove o pohlepi i zločinu. Koga su još voljeli, a koga ne i zašto?
Očekivano, nominirani oskarovci hvale svoje kolege, kritičari i stručnjaci kalkuliraju i čude se. Kao i inače, najzabavniji u komentarima bio je Michael Moore. On se zahvalio što mu ponovno dopuštaju da uđe u istu zgradu, s tim da će, ako opet bude nagrađen, ostati vjeran sebi i dovršiti svoj prethodni (antibushevski) govor s dodjele.
Nije neko iznenađenje što su Tommy Lee Jones i Cate Blanchett opet nominirani za najbolje glumce, ali nije se očekivalo da će to biti baš za te filmove. Tommy Lee nije nominiran za glavnu ulogu u hvaljenom 'No Country for Old Men', već za nastup u slabo gledanoj 'Dolini nestalih'. Blanchett je nominirana za glavnu ulogu u 'Zlatnim godinama kraljice Elizabete', dok je njena genijalna imitacija Dylana u 'I'm Not There' proglašena sporednom ulogom – a koja li je onda glavna uloga u tom filmu?
Insert iz filma 'I'm Not There', u kojem je Cate Blanchett bez sumnje bila - glavna
Među iznenađenjima ovogodišnjih nominacija je i izostanak Angeline Jolie u izrazito dramskoj ulozi Mariane Pearl ('Veliko srce'), no ona je, kao i Denzel Washington ('Američki gangster'), već dobila svojeg Oscara, pa se Akademija okrenula drugima. Dali su hrpu nominacija braći Coen, ali 'alternativnom' Timu Burtonu i njegovom 'Sweeney Toddu' skoro pa ništa. Valjda jer je taj skupi film strašno podbacio na kino blagajnama.
Iako ima velikih 7 nominacija, 'Okajanje' uz nominaciju za najbolji film nema onu za redatelja niti za glumački par Knightley-Mcavoy. Mora da nisu bili previše romantični. Ipak, 'Okajanje' je donijelo nominaciju 13-godišnjoj Saoirse Ronan, što je očekivano kao i nominacija Julie Christie za ulogu žene s Alzheimerom – djeca i bolesnici uvijek su bili omiljeni kod članova Akademije.
Tematski, najlošije su prošli zahtjevni filmovi o bliskoistočnim temama ('Dolina nestalih', 'Jaganjci i lavovi', 'Kraljevina'...), Akademija ih je pokopala kao i publika. Još je par hvaljenih filmova bilo ispod akademijinih očekivanja - 'Požuda, oprez' je preerotičan, 'Sweeney Tood' prejezovit, 'Charlie Wilson's War' presatiričan, a 'Zalomilo se' prevulgaran.
Ipak, kad se sve zbroji, većina nominiranih filmova financirana je iz nezavisnih izvora, a najveći favoriti su filmovi braće Coen i P.T.Andersona /naslovna/ koji ne spadaju u filmove za publiku multipleksa. Dapače, te filmove karakteriziraju 'brutalnim' i 'nihilističnim', jednim od onih koji se 'ne bi svidjeli američkoj publici na testnim projekcijama'.
Već se spominje kako bi Oscar mogao postati alternativna nagrada za nezavisne filmove. Ako i humornu dramu o tinejdžerskoj trudnoći, 'Juno', svrstamo u zabavne filmove, a ratnu melodramu 'Okajanje' okarakteriziramo kao romantičnu melodramu; za najbolje filmove ostaju nominirani radovi o ljudskoj pohlepi koja djeluje preko mafijaških ili korporativnih kanala, ali uz iste, zločinačke metode.
I Oscari za film na stranom jeziku bit će tema rasprava, osobito zato što na listi od 5 filmova nema zvučnih imena. Izraelski kandidat 'Band's Visit' diskvalificiran je zbog dijaloga na lošem engleskom, 'Orphanage' je valjda prežanrovski, '4 mjeseca, 3 tjedna i 2 dana' je misteriozno izmakao nominaciji, a za 'Perzepolis' je jasno - čak ni najbolji animirani filmovi ne mogu prijeći granice svog 'geta' i nominirati se među najbolje domaće/strane filmove.
A tko će zaista dobiti Oscara, saznat ćemo na dodjeli zakazanoj 24.2., a onda ćemo opet analizirati rezultate i čuditi se iznenađenjima, uz komentare u stilu 'rekli smo vam...'
Nema komentara.