Smijeh nije grijeh u Teksasu
Na nezavisnom South By Southwest festivalu dobro prolaze sve komedije, i vulgarne i romantične, i intelektualne i - napušene.
Ostali festivali možda preferiraju drame, ali filmskom festivalu u Austinu dobro pristaju i komedije. Teksaški South By Southwest Film Festival (skraćeno SXSW) je festival koji smatraju nezavisnijim i od Sundancea zbog krajnje netipičnog programa. Dokumentarne hitove ovogodišnjeg izdanja već smo predstavili -'napušeni' 'Super High Me' i 'samoubilački' 'A Necessary Death', a glavni igrani hitovi bile su komedije.
Novi hit ima producent Judd Apatow, koji se nakon 'Zalomilo se' i 'Superbada' opet bavi odnosom suprotnih spolova u filmu 'Forgetting Sarah Marshall'. Jason Segel, koji je napisao i scenarij, tumači skladatelja Petera koji je ludo zaljubljen u svoju curu, glumicu Sarah Marshall. Kada Sarah ostavi Petera zbog neke rock zvijezde, Peter pada u depresiju od koje se odluči oporaviti tako da ode na odmor na Havaje...gdje opet sreće Sarah, ovaj put s novim dečkom. Pohvaljen je scenarij koji dobro miksa farsičnu duhovitost i dirljivu romansu, a živopisne karaktere tumače poznati glumci iz komedija, od neizostavnog Jonaha Hilla pa do Mile Kunis, poznate po ulozi u 'Ludim sedamdesetim'.
'Forgetting Sarah Marshall', r: Nicholas Stoller, trailer
'The Promotion' je također proglašena smiješnom i dirljivom komedijom, što je dokaz da pravi humor i prava romantika uvijek dolaze ih nezavisnih studija, a ne iz korporacijskih struktura. Glavni glumci su vječni epizodisti Sean William Scott ('Američka pita') i John C. Reilly ('Kralj pornića'), a film je režirao debitant Steve Conrad, scenarist 'Prognostičara' i u 'U potrazi sa srećom'. Glavni lik Doug je fini dečko sa slatkom ženicom koji vidi poslovnu priliku kada se u susjedstvu otvara velika trgovina. Iako ga šef uvjerava da je mjesto menadžera osigurano za njega, iz Quebeca dolazi Richard koji se bori za istu poziciju. Radnja podsjeća na 'Djelatnika mjeseca', ali reakcije su mnogo pozitivnije.
A ono što se obično još više prezire od romantičnih komedija su horor komedije, ali 'Dance of the Dead' je tipični primjer onog što se traži od filmova tog tipa - krvav je, blesav i ruši sva pravila. Na SXSW-u je održana svjetska premijera na kojoj se nije štedjelo na pivi, a u filmu se nije štedjelo na krvi, pa komadi tijela lete na sve strane. U početnim scenama zombiji se lansiraju iz svojih grobova u blizini nuklearke, a zatim stotine zombija napada ljude kličući: 'Mozga! Mozga!'. Priča o zombijima koji divljaju na groblju i susreću tinejdžere na maturalnoj večeri je za mnoge već isfurana, ali redatelj Gregg Bishop imao je dosta ideja, a skupio je i dosta svježih mladih glumaca.
'Natural Causes', R: Alex Cannon, Paul Cannon i Michael Lerman, trailer
'Natural Causes' je romantična komedija koja često zalazi u teren ljubavne drame, što je za mnoge filmaše dobitna kombinacija, pa tako i za Alexa i Paula Cannona i Michaela Lermana. Zanimljivo je da su glavni glumci i u stvarnom životu ljubavni par. Priča počinje tako što David flertuje sa Shainom, a njegov frend flertuje s njezinom cimericom Carom. David i Shaina uskoro završe u krevetu, no kada se David i Cara opet sretnu, čini se da među njima postoji nešto. Ozbiljno pitanje koje se postavlja pred gledatelja je: koliko ozbiljno shvaćaš vezu i koliko daleko si spreman ići?
A ima jedna komedija koja jasno pokazuje koliko daleko njezini likovi žele ići - što dalje od Guantanama, eto koliko daleko. 'Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay' je jedna od onih vulgarnih komedija koje idu daleko od granica dobrog ukusa, pa iznerviraju kritičare i razvesele publiku. Ovaj film bavi se napušenim junacima, Haroldom i Kumarom, koji idu na izlet u Amsterdam, ali kada njihov pribor za duvanje zamijene za pakleni stroj, ekipa završi u zloglasnom zatvoru Guantanamo. Uspijevaju pobjeći, naganja ih opaki tip iz Domovinske sigurnosti, a film se pretvara u miks šala o seksu, drogama i rasama.
'Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay', r: Jon Hurwitz i Hayden Schlossberg, trailer
Ukratko, ove komedije zadovoljavaju sve ukuse - romantično-lascivne zanimaju i cure i dečke, vulgarne se sviđaju širokim masama, a one intelektualno-dramske vole kritičari svih vrsta. Još da ih pogledamo i mi u Hrvatskoj, pa da si i mi malo nasmijemo...;
Nema komentara.