Srpski film šokirao Ameriku
Hororac koji je zgrozio i iskusne horor kritičare - žale što su ga pogledali, predviđaju mu cenzuru, ali i pišu hvalospjeve!
Srpski horor o porno glumcu koji snima snuff filmove šokirao je i iskusne američke filmske kritičare. Glavni junak 'Srpskog filma' je bivša pornozvijezda Miloš (Srđan Todorović) koji jedva sastavlja kraj s krajem. Dobiva ponudu izuzetno moćnog producenta Vukmira (Sergej Trifunović) da snimi za njega pornić, te mu se nudi ogroman honorar, ali bez prava da pročita scenarij. Miloš otkriva da 'film' uključuje sudjelovanje u stravičnom nasilju koje se snima uživo! Riječ je temi snuff filmu u kojem se snima stvarno mučenje i ubijanje, a šokantna tema ima još šokantniju izvedbu. Film je nedavno imao premijeru na teksaškom South by Southwest Film Festival i zgrozio je i publiku i kritičarske veterane.
Među prvima se javio Quint koji piše za poznati Ain't It Cool News i naslov njegove recenzije govori da su 'ljudi vješani za zločine protiv čovječnosti koji su bili manje uvredljivi nego 'Srpski film'! Kritičar je priznao da je gledao bezbroj strašnih i odvratnih filmova, najčešće u azijskoj produkciji, no ovo je prvi koji ga je 'zaista šokirao' i 'duboko uznemirio', te ga je pogledao otvorenih ustiju. Uspoređuje redatelja Srđana Spasojevića i koscenarista Aleksandra Radivojevića sa ostalim 'šokantnim' filmašima kao što su Gaspar Noe, Lars Von Trier i David Lynch.
Web stranica Twitch ima veliku tradiciju recenziranja hororaca, a njihov recenzent se svejedno žali da se nakon filma 'osjeća prljavo i napadnuto', ističe da će film doživjeti 'opravdane proteste' te žali i redatelja koji je napravio odličan debitantski film koji će zauvijek ostati ostati 'zloglasan'.
'Srpski film', trailer.
Na blogu Cinematical kritičar Eugene Novikov također je priznao da su nakon filma i on i ostali kritičari priznali da je riječ o 'najuznemiravajućem filmu koji su ikad vidjeli'. Ukratko, Novikov ističe da je on 'veliki zagovornik slobode govora', ali i da 'filmaši imaju moralnu obvezu da ne prikažu određene scene' te da je ovdje 'granica pređena'. Ne želimo vam servirati SPOILERE, ali čini se da je riječ o sceni s bebom, pa čisto da se zna - istrgnuta iz konteksta, scena će djelovati senzacionalistička, a na ekranu će biti zaista šokantna. Scena se pojavljuje na polovici filma, a kritičar najavljuje da baš onda počinje kanonada strašnih scena, te čak žali - što ih je uopće vidio!
Novikov zaključuje da film nije obična eksploatacija nego i politička alegorija o užasnom stanju srpskog društva, a to ističu i ostali kritičari. Naglašavaju da 'Srpski film' nije 'torture porn', već inteligentno napravljeno djelo koje uvlači u priču koju radije ne bi gledali. Osim vještine redatelja, hvali se i uvjerljiva gluma, višeslojni scenarij, glazba koja ti ulazi pod kožu, te fotografija Nemanje Jovanova koji je nedavno radio jedan film sa sličnom temom porna, horora i satire - 'Život i smrt porno bande' koji uskoro dolazi u naša kina.
Čini se da će, uza sva upozorenja, baš ta fama 'zloglasnog filma' pomoći filmu u distribuciji - ako ga uopće budu htjeli prikazivati. Nakon ove premijere, 'Srpski film' ide po raznim festivalima, no još nije sigurna kino distribucija filma. Film je sniman bez poticaja države i podrške velikih distributera, pa će mu najveća podrška biti usmena tj. internetska reklama. Kao i u pravom snuff filmu, i u ovom filmu gledatelji sami traže scene koje će ih šokirati. Baš kao i Hanekeov 'Funny Games' - i ovaj film voajerskoj publici stavlja pred nos nasilne scene, uz upozorenje: 'Ovo ste tražili?'
Dakle, bila sam upozorena...vrag mi nije dao mira i kriva sam. Ali, zaista, svima onima koji ga nisu gledali, neka to ne čine. Mislila sam da sam dosada vidjela sve, ali ovo je dno dna. Kao što je već netko napomenuo, ako se željela prikazati trulež društva, njegov totalni pad i beznađe, moglo se to na mnogo suptilniji i inteligentniji način. Poanta po meni jeste: jebite se, jebat ćemo vas i mrtve. To me nekako (nažalost) vraća u rat na ovim prostorima kad smo strahovali za svoje kuće, obitelji i živote. Otac je u podrumu držao pištolj u slučaju ako netko upadne da ne budemo ubijeni na najgori mogući način. ovaj film potvrđuje da smo mogli i tako završiti.Trudim se zaboraviti i orostiti, ali jednostavno draga moja srpska braćo - ne ide!!! Poražavajuća je činjenica da film nosi naslov kakav nosi, i iako su se redatelji ovim filmom narugali sebi, u tom svom ludilu pokazali su koliko su opasni, i to ne potencijalno! Ako je netko sposoban ovako nešto nazvati: filmom i umjetnošću, na nama je da se zapitamo s kim mi to dosita imamo posla i kome mi to sve moramo oprostiti. Ne mogu se oteti dojmu da su nam ovim filmom željeli poručiti da nam ni mrtvima neće dati mira. Ovakve stvari ne mogu biti realne. Nikako. Sergeja Trifunovića obožavala sam kao glumca sve do ovog filma. Ne znam što mu je bilo da se upustio u ovako nešto. Nakon svega ne znam kako ću gledati trudnice i djecu, a da mi se nevjerojatne scene iz filma neće pojavljivati u mislima. Nažalost, dobili su i postigli su što su htjeli. Mislim da smo si sami krivi. Nisam ga morala pogleadti, a ipak jesam. Zaključno, pitam se tko je loš u čitavoj ovoj priči? w4j2ad
Svaka cast Srbima na ovom filmu.Ne mislim pri tome na kvalitetu filma(iako film smatram vrhunski napravljenim i odigranim jer bez obzira na bolestine i nasilje film nosi poruku te prikazuje stvari koje su nazalost oko nas) vec mislim na hrabrost koja im je trebala da nesto ovakvo snime,a upravo je zbog SPRSKOG FILMA i cijele hajke vezane uz njega stavljena velika svjetska pozornost na njihovu kinematografiju.Za razliku od nase bijedne filmske scene koja izbacuje turobne konzervativne drame i samoprozvane komedije Srbi imaju muda da snimaju provokativne filmove (poput ovog) koje znaju dobro reklamirati i zato su njihovi filmovi priznati i poznati u svijetu,a nasi ne.
Smatram da je društvo prepuno licemjernog!!!!Pogledajte se!!!!Krenite od sebe, od svih sranja koja smo napravili!!!!Ovo je dječija igra što je sve naše društvo sposobno napraviti!!!!
Iako sam bio pripremljen na gledanje ovog filma znajući koliko je nasilan ipak nisam ostao ravnodušan jer je ispao nasilniji i perverzniji negoli sam mislio. Iako smo krvave filmove koji eksplicitno prikazuju nasilje mogli vidjeti u kino distribuciji, npr. Hostel ili Saw franšiza, ovaj film ide do krajnosti koju samo izopačeni um može osmisliti i kreirati. Krvave scene odsjecanja ili prolijevanja krvi ili nasilnog seksa se mogu vidjeti u mnogim drugim filmovima tkz. torture porn filma ali malo koji to prikazuje s ovolikom relanošću kao ovaj Srpski film. Ali da se radi samo o tome, film bi mogao biti okarateritziran kao balkanski Hostel ali on je nešto još izopačenije, nešto što prikazuje najveću moguću ljudsku izopačenost, perverziju i sadizam. U jednoj sceni je prikazano silovanje tek rođenog djeteta a na kraju i nesvjesno silovanje djeteta od strane vlastitog oca. Mislim, da je to prevršilo mjeru koji i najbeščutniji gledatelj može dozvoliti. Ne znam kako bih to nazvao, možda nadperverzno, bolsno sadistički, ali koji kod pridjev uporabim mislim da je preblag za konačnu definiciju.
Redatlj govori da je ovo film s porukom. I jest film s porukom jer je upravo gledateljima poručio koliko je njegov um zajedno sa scenarist sposoban osmisliti ovako nešto groteskno perverzno koje graniči sa nadrealnošću. A cilj je jednostavan, stvoriti kontroverzu oko filma da redatelj može uživati kako je njegovo djelo predmetom užasavanja masa što će udovoljiti jegovu egu i ekipi koja je bila zadužena oko snimanja ovog filma. Mislim, da normalan i savjestan redatelj može šokirati publiku na mnogo suptilniji i inteligentniji način bez prolijevanja krvi niti prikaza pedofilije. Naravno, ovaj redatelj ne posjeduje tu inteligenciju i suptilnost. Postavlja se pitanje dali je dijete i na setu bilo drogirano jer ne znam odakle nekome savjesti da snima scena kako vlastiti otac siluje dijete. Kako je to utjecalo na dječaka? Hoće li dječak imati posljedice u kasnijem život? O tome redatelj nije razmišljao, osim kako će šokirati publiku da bude predmetog rasprava. S druge strane film se može metafotički shvatiti kao mentalno silovanje medija danas kroz pornografiju i nemoral. I dakako, dokle ljudske niske strasti mogu dovesti čovjeka, kroz upuštanje u pornografiju i prepuštanju životinjskih nagona koje na kraju čovjeka i pretvore u samu životinju. Ovaj fil vrijdi pogledati iz jedinog razloa što gledatelj može saznati dokle je ljudski um omogučen ići u svojoj ideji o perverziji i sadizmu koja prelazi okvire same perverzije i prelazi u samu krajnost.
Bojim se trailera iskreno
PS:TRAILER NISAM GLEDO...
Kakav je osjećaj nakon gledanja "Srpskog filma". Rekao bi otprilike ovako: Uopšte ne žalim što sam ga pogledao mada bih volio da ga nisam pogledao. I vjerovatno ću ga ponovo pogledati. Ne bih ovdje govorio o onome o čemu svi govore a to su scene koje su zaista šokantne. Film je zaista višeslojan ali meni je kod ovog prvog gledanja nekoliko stvari zapalo za oko.
1. Pohlepa - Miloševa žena, kad čuje koliko para traba da dobije za snimanje ga pita "Nisi valjda odbio?" ova njena reakcija dobija na značaju na kraju filma.
2. Miloša drogiraju drogom za bikove i pri tome se pretvara u životinju koja ne može da kontroliše svoj seksualni nagon. Zar nismo svi mi svakodnevno drogirani pornografijom na televiziji, naslovnicama časopisa, reklamama za uloške, donji veš... (odlična scena kada miloš iskoči kroz prozor i upadne u prodavnicu ili kad ugleda reklamu na bilbordu). Šta je to drugo nego drogiranje, konstantno, svakodnevno i koje svakim danom postaje sve eksplicitnije, seks na svakom koraku, na farmi, big brotheru, intervjuima, ko je sa kim spavao, kakav je neko ljubavnik, kad sam izgubila nevinost... I zar onda treba da se čudimo kada neko sluje djete, babu, ubije ljubavnicu?
3. Vjerujem da je većina nas u zadnjoj sceni i prije nego se plahta podigla znala ko se nalazi ispod, ali htjeli smo to da vidimo, da se uvjerimo, počeli smo da razmišljamo kao vukmir, šta to može biti bolesnije od onoga šta smo već vidjeli - eto šta može, gledajte. Dakle, koliko smo spremni da budemo šokirani? Ovaj film pokazuje da tu nema granice. Kao kad se su se producenti i prikazivači Farme branili sa velikom gledanošću ia da je to ono što publika želi da vidi, jedan naš pisac (mislim) je rekao: Prikažite na televiziji dječiju pornogeafiju i garantujem vam da će biti još gledanija". Pa zar nije u pravu?
Pogledao sam film, i ako se na stranu stavi radnja samog filma, film je odličan.
Ali nekoliko scena u filmu su stvarno prebrutalne. U svakom slučaju, vrijedi pogledati, ali se treba pripremiti na velike brutalnosti u filmu.
Film se, po tvrdnjama redatelja i scenarista (S. Spasojević i A. Radivojević na tportalu: http://tinyurl.com/35ewr54), bavi nasiljem. A zapravo on se bavi samo jednim od bezbrojnih vidova nasilja: nasilnim seksom.
On, kažu, pruža 'rendgensku sliku ovih prostora [tj. Balkana i Srbije] u psihološkom i u patološkom smislu'. Ni po čemu međutim osim po jeziku nije jasno da je riječ o Srbiji. Ako to kaže naslov, u redu, ali koja i kakva Srbija? Nema odgovora jer sam film ne daje nikakve polazne ni referentne točke.
Film nije smješten ni u kakav poseban prostor ni vrijeme. To upadljivo nedostaje, a bilo je dovoljno ući više u svakodnevicu glavnog lika. Prikazati ulicu, kiosk, tv-dnevnik, tako nešto.
Djelovanje Miloša (S. Todorović) nedovoljno je motivirano. Mi nemamo dojam da se on nalazi u besperspektivnoj ili beznadnoj situaciji (to tek možemo nagađati), nego više da inertno, ako već ne lakomo, pristaje potpisati nevjerojatno primamljiv ali pomalo sumnjiv ugovor. A kad se radnja zahukta on djeluje kaotično. Na setu nevoljko sve odrađuje, pa ga drogiraju, pa je zatim priseban i ljut, pa opet gubi kontrolu, pa je kod kuće, pa na ulici, pa odlazi na set... Kako i zašto ga uopće puštaju nasamo?
No dobro, možda mi je nešto promaklo. Možda film traži veću sabranost nego što je bila moja, da bi se razlučilo što je film, što film unutar filma a što pak halucinacija i snoviđenje. Ostalo mi je nejasno i kakav je odnos ostalih 'glumaca' s 'redateljem' (u filmu unutar filma). Jesu li i oni sklapali ugovor? Kakav? Dragovoljno? Ili su bili oteti? To me stvarno zanima.
Kroz film se kroz monologe redatelja Vukmira (S. Trifunović) provlači i tema umjetnosti, ali taj i takav art nije neka razrađena estetika, već beskrupulozna obijest, dakle negacija umjetnosti.
Ne mogu se poreći stanovite vrlo dojmljive scene, ne uvijek one najsirovije. Kao kad nadrogiranom Milošu, izmanipuliranom porukama preko bubica, nečija ruka nijemo dodaje mačetu. Doista antiutopijski.
Opisna ocjena: Pretenciozno.
ovaj film je zgrozio sve koji su ga pogledali, trebalo bi zatvoriti sve koji su imali veze sa ovim filmom, kajem se sto sam ga pogledao, sanjao sam taj film i nisam mogao doci sebi toliko me je zgrozio i sve one koje znam, ko god zeli dfa ga pogleda nemojte vjerujte mi pokajat cete se, poslusajte me, BOLESNO BOLEESNO BOLESNO BOLESNO, glumci su me totalno razocarali. .
Ne mogu da verujem da neciji um moze da smisli nesto ovakvo..zgrozena sam do srzi!Treba da ga zabrane svugde u svetu i da cak i kazne rezisere jer su bolesni u mozak!!!Povrh svega se zove "srpski film"..Mozes misliti..pa sta to znaci??Da smo svi takvi!?Otkuda nekom pravo da ga tako nazove i jos gore da ga neko odobri??Sve su nas ocrneli tim nazivom!Ogorcena sam..pogledala sam ga sinoc,na moju zalost!
Vrh, brate!
Koji poremećen film
ma, možeš zamislit kako je šokantno
Zvuči zanimljivo, morat cu ga pogledat da vidim šta je toliko šokantno....