Muljaže oko Oscara
Ako malo grebnete oko Oscara ispada da je ispod zlatnog kipića nešto blata. Razlog svemu je kliše priča – moćna manipulatorska lobistička industrija.
Ovih je dana svima nam poznata udruga Academy Awards donijela jednu prilično bizarnu odluku – sljedeće se godine neće dodjeljivati Oscari za originalnu glazbu iz filma. Odbor Academy of Motion Picture Arts and Sciences tu je odluku objasnio činjenicom da ove godine u obzir za nagradu na tom području dolazi po njihovom mišljenju premalo filmova. Radi se o pet naslova – 'Home on the Range', 'The Chorus', 'Team America:World Police', 'Open House' te 'Big Germany'.
Odluka posebno čudi budući da se do sad zapostavljena forma mjuzikla (pročitaj sve o mjuziklima ovdje) počela buditi u posljednjih nekoliko godina – 2002. ogroman je uspjeh postigao Luhrmanov 'Moulin Rouge', dok je 2002. bila u znaku 'Chicaga'. Osim gornjih pet filmova, u prikazivanje je krenula ekranizacija vrlo uspješnog broadwayskog komada 'Phantom of the Opera' (Andrew Lloyd Webber) kojem se već u startu predviđa ogroman uspjeh kao i mjuzikl Irwina Winklera 'De-Lovely'.
Svemu ovom treba dodati i malo propisa – pravila akademije kažu da je skup od pet filmova upravo dovoljan za aktivaciju ove kategorije, što nas još više potiče da tražimo pravi razlog rigoroznih im postupaka. Akademija odgovornost prebacuje na glazbenu branšu, pa ispada da su oni potaknuli cijelu priču jer im se činilo da nema smisla isticati pobjednika između pet filmova. Da bi se film kvalificirao za ovu kategoriju mora imati najmanje pet originalnih pjesama, a upravo je to razlog zbog kojeg u nominirane nisu upali 'Fantom' (naslovna fotografija) i 'De-Lovely' – pjesme iz prvog izvode se godinama na pozornici, dok 'De-Lovely' nudi starinske note Colea Portera.
Osim brojnih gledatelja i poklonika mjuzikla, nezadovoljni su i autori, te Akademiji predbacuju korumpiranost i lobističku tradiciju. Činjenica je da se oduvijek preferiraju takozvani ozbiljni filmovi i glumci, dok se žanrovi poput komedije i mjuzikla smatraju nižima i manje vrijednima. Kome i zašto smeta mjuzikl i gdje je izvor ovoj snobovštini, nije nam poznato.
Pravila Akademije isto su tako mnogo fleksibilnija za pojedine filmove tj. autore koji imaju više utjecaja, pa se tako datum nominacija i ceremonije već nekoliko puta mijenjao – dok će 2005. dodjela biti u veljači, za 2006. se već zna da će dodjela biti u ožujku. Članovi odbora opet fino objašnjavaju da samo žele izbjeći Zimske Olimpijske igre (što ćete kad obje manifestacije imaju istu publiku) no postoje neka naklapanja da se radi o pritisku filmske industrije koja želi produžiti rok za produkciju.
Nema komentara.