Tank pun Rusa
Vole li svi Rusi vodku? Vode li svi putevi u Ermitaž? Provjerite sami! Jer Rusi snimaju šašave filmove, a zamislite, dostupni su svim smrtnicima s modemom!
Sve što ste dakle oduvijek željeli znati o Rusima, a niste se usudili pitati, odnedavno je dostupno na stranicama tank.tv. Vi o njima naravno već sve znate zato što redovito i pozorno čitate naše tekstove, stoga ne trebamo posebno naglašavati kako se iza tanka krije web-galerija filmova koja funkcionira na rimovanom principu - ja tebi malo pa ti onda platiš za ostalo. No, o peglanju kartica ćemo kasnije, ono što nas sada zanima ruski su filmovi koje je taj ogranak Tank magazina besplatno (čitaj: for free) ponudio svim ljubiteljima kratke sedme umjetnosti, i to do kraja siječnja...
Ponuđeni radovi pokazuju svu šarolikost ruskoga pristupa videoartu dostojnom ofkors velike majčice Rusije, iako mnogi radovi uz narativnu dimenziju otkrivaju i lijepo dozirano eksperimentiranje s formom. To je zato što je videoart razmjerno nov medij kod Rusa jer se upravo ta umjetnička forma još do prije desetak godina izjednačavala s kapitalističkim zapadom koji je svoj veliki prst uz parolu 'I want you, bejb!' uperio upravo u njih.
No, kao što znate, nema bijega od kokakole i hamburgera, što shvaćaju suvremeni ruski književnici poput recimo Viktora Peljevina ('Generacija P'), ali i videoartisti koji u većinu svojih radova nježno upliću i kakav zgodan politički podtekst. S time se slažu i tankovci, koji za ruske radove ne štede hvale.
Oleg Kulik prvi nam je zapeo za oko, a njegov rad 'Reservoir Dog' tankovci opisuju onom poznatom Marxovom – čovjek je društvena životinja koja svoju individualnost može pronaći jedino u društvu. Naime, radi se o tipu koji gol zavezan lancem ispred neke velike i prometne ciriške zgrade laje na ljude glumeći psa. No, kako saznajemo, Kulik je svoju reputaciju i stekao glumeći psa u mnogim videoperformansima poput 'Mad Dog' i 'I Bite America and America Bites Me', što naravno ne znači da i ovaj rad treba gledati samo nakon probavljenoga cijelog opusa dotičnoga autora.
The Radek Community šaljivo je moskovsko društvance koje su primijetili selektori praškoga bijenala i Manifeste, a njihov serijal radova u maniri postkomunističkoga antiglobalizma i antikonzumerizma, 'Manifestations', uspostavlja dijalog između pojedinca i hegemonijskoga zapadnog poretka. Tu je i grupa pod nazivom The Blue Nose koja se ne libi potegnuti popriličan gutljajčić omiljene im vodke pa onda zabilježiti sve što im dođe pod ruku ili objektiv, zatim refleksivni rad 'episode 1' Olge Chernysheve, još jedne umjetnice koja je Rusiju predstavljala na Venecijanskom bijenalu, ali i mnogi drugi radovi slavjanske nam bratije (ne propustiti trojac Antoshina, Zhunin i Muradian i Annu Kolosovu...).
No, nećemo vam otkriti sve, jer nema nauke bez muke! Zato pripremite kakvu domaću vodku i uglavite se udobno ispred svojih malih i velikih elektronskih ljubimaca. Pa ako vas zapadne kakav inspirativni delirium tremens, pretplatite se na sve što su vam tankeri spremni ponuditi.
Naslovna fotografija instalacija je Kirilla Shuvalova 'Leg', a na Tank.tv-u možete pogledati kratki mu uradak 'Giddiness'.
Nema komentara.