Klokani, tri pobješnjela Maxa i Flickerfest
Australija - zemlja tik do rodne grude Jane Campion i Prstenove družine. Zemlja u kojoj uz požare i festivali putuju! Najpoznatiji od potonjih je - Flickerfest!
Daleko, daleko, iza sedam... kontinenata počeo se širiti tsunami kratkih filmova koji će do kraja ožujka osvojiti i čitavu sunčanu Australiju. No, mi već znamo i tko je pobijedio na ovogodišnjem Flickerfestu, a u oštroj konkurenciji kratkih australskih i stranih im filmova te videoradova, uz nezaobilazne dokumentarce, ne može se reći da je sve baš unaprijed bilo riješeno. Jer prijavljeno je oko tisuću, što domaćih, što stranih filmova, a konkurencija je toliko oštra da ih se manje od stotke natjecalo u glavnim programima.
No, ako ste ipak alternativniji od alternativnih te vam je institucija nagrade uopće odbojna kao kategorija poimanja (video/filmske)umjetnosti, a usto živite u Australiji ili na već spomenutom dobrosusjedskom Novom Zelandu, tada vam možemo predložiti glazbene spotove elektroničke etikete Warp Records koji su se našli u popratnome programu 'Warp Vision', ili pak već nagrađene i najbolje od najboljih crtića s Annecyja, a i retrospektiva meksičke kratke forme nije za baciti... Sve u svemu – obožavatelji kratkiša imaju pred sobom fest vrijedan spomena, a oni nagrađeni u brojnim kategorijama, koje su na Flickerfestu i više nego obilne, vrijedi zabilježiti crvenim slovima te će sasvim sigurno ove godine pohoditi i ostatak svijeta, ako to do sada već nisu učinili...
No, jedna nam je sitnica i ovaj put zapela za budno nam festivalsko oko, a to je da je ovogodišnja flikerfestovska konkurencija uglavnom snimljena (prikazana) na raskošnoj 35-ici, što uvelike govori o količini potrošena novca te spretnih producentskih prstića koji za svoje klijente žele samo najbolje. Takva simptomatična činjenica govori i o velikoj brizi za kratku formu, u koju se izgleda sve više ulaže, pa se proporcionalno i sve više komercijalizira, što nam je (priznajemo) pomalo i drago čuti...
No, za najkratki festivala proglašen je australski rad Paula McDermotta pod nazivom 'The Scree', 15-minutni film o šačici prijatelja koji kreću brodom ususret pustolovini koja završava otkrićem čudnovata otoka s još čudnijom florom i najčudnijom faunom. Prikazan na Berlinu i Sydneyu, ovaj je debitantski mališa, napravljen prema knjizi koju je sam Paul napisao i ilustrirao, na Flickeru dobio najviše simpatija te pobijedio i već dobro nam znanoga Daniela Askilla i njegov favoriziran 11-minutni 'We Have Decided Not to Die'. No, Askill je dobio Jameson Short Film Award za najaustralski, a i nagradu za najmontažu, te je sve skupa utržio oko 10-ak tisuća eura (pih!).
Kao najbolju animaciju festivala žiri je ocijenio crtić 'The Mysterious Geographic Explorations Of Jasper Morello' Anthonyja Lucasa koji je u 26 minuta stvorio začudni svijet željeza i pare, pa ispričao gotičku horor priču o Jasperu Morellu, osramoćenom avijatoru (hehe) koji kreće na svoje očajničko i iskupljujuće putovanje. Najdokumentarac je snimljen u Poljskoj, zove se 'A Life to Live', a sve se to ne bi dogodilo bez redatelja Macieja Adameka. Film prikazuje potresnu priču o slijepoj djeci koju se priprema za budući samostalni život, a do sada je zaslužio pregršt nagrada iz San Francisca i Palm Springsa.
Posebnu je nagradu žirija ponio britanski rad 'Wasp' Andreje Arnold o mami koja, kada ju tip pozove na dejt, slaže da nema djece te tu istu ostavi ispred puba da je čekaju dok ona banči (ccc..). Jer, naravno Zoe je samohrana majka, pa treba nekako i prehranit četvoro dice! Mnoštvo nagrada iz cijeloga svijeta (čak 25!) govore nam da je šarolika publika dobro primila 'Waspa', a tu je i neki podačić da konkurira i za ovogodišnjeg Oscara. Zainteresirani ga mogu i pogledati na stranicama channel4-a.
Nagrada za naj australsku režiju ide Marku Robinsonu za film 'And One Step Back', a nagradu televizijske kuće SBS ponio je film odličnoga naslova 'Dentally Disturbed' Craiga Melvillea i Camerona Mitchella. Ludilo izazvano zubnim koncem tako će se naći na programu SBS-a, a film 'Marco Solo' Adriana Bosicha naći će se s velikom količinom filmske trake koju je kao nagradu zaslužio za najbolju australsku kameru na festivalu. Priča o dječaku zarobljenom u gradu koji ne podnosi, u kojem se najzabavnije stvari događaju lokalnom luđaku Rayju, zaslužila je priznanje za najscenarij (Tony Mahoney), dok je Flickerfest If Media Award za najpopularniji film otišla već popularnom redatelju reklama Garthu Davisu za trudnički film 'Alice'...
No, ima toga još! Kao što smo već rekli, Flickerovci su se razmahali, pa udijelili svakome ponešto. I kada bolje pogledamo – nije ni to loša ideja! Jer uvijek se nađe netko kome je to zanimljivo i zabavno! Kao npr. nama koji evo gomilu prostora trošimo kako bismo vam rekli nešto što možete i sami vidjeti recimo ovdje...
Nema komentara.