Jonas Odell - Kratki
Home      Vijesti      Filmski      Kratki      Jonas Odell

Jonas Odell

Bergman-Moodysson-Odell niz je koji svakom poštenom švedskom filmofilu ne pada napamet. No, danas smo baš provokativni, a dugoročno gledano, možda i u pravu.

m.b. 20.04.2005 0 komentara

Jonas Odell

Šveđanin koji se danas odaziva na ime čovjek-koji-je-režirao-onaj-super-spot-za-Franz-Ferdinand u posljednjih je nekoliko godina u svijetu glazbenih videa izrastao u jednako veliku zvijezdu kao i spomenuti glazgovski opsesivci austro-ugarskim nadvojvodom kojeg je u Sarajevu drmnuo danas jednako poznati Gavrilo Princip.

No, zvjezdani put Jonasa Odella nije počeo onoga trenutka kada se MTV zapalio za 'Take me Out'. Njegova animatorska karijera počela je u štokholmskoj produkcijskoj kući Filmtecknarna (kratke animacije, reklame, promo shortovi i spotovi) gdje se zabavljao animiranjem i su-režiranjem kratkih formi poput 'Revolver' ili 'Family & Friends' te televizijskim serijama neobična naziva 'Alice in Plasmaland' i 'Body Parts'.

Negdje u međuvremenu, točnije 2000. godine, Odell je dobio priliku napraviti animacijske sekvence za Madonnin spot 'Music', kojeg je režirao također Šveđanin Jonas Akerlund, a tom je prilikom Madonnu pretvorio u pravu retro-divu koja se ispod disko kugle pretvori u boga sa šest ruku, samog Višnua glavnom i bradom. Uslijedili su spotovi za Goldfrapp ('Strict Machine'), Ferdinande (kojeg je i god-oh-mighty MTV nagradio 2004.) te grupu Feeder ('Feeling the Moment'), a svojim je jednominutnim oglasom pošteno izreklamirao i BMW korporativce.

Goldfrapp, Strict Machine

Zanemarimo li izlet u vode kraljice popa, Jonas Odell inače njeguje veoma prepoznatljiv stil, koji je zahvaljujući sretnome horoskopu ili nekim numerološkim tajnama najbolje došao do izraza u spotu 'Take me Out' (naslovna). Inspiriran dadaizmom, viktorijanskim strojevima i holivudskim mjuziklima, spot za Ferdinande napravljen je kombinirajući grafiku i montažu geometrijskih i konkretnih slika u potpuno sumanutu fotomontažu zašećerenu dojmom koji ostavljau ruski filmski plakati i propagandni posteri 30-ih godina 20. stoljeća.

Slično je zamišljen i spot za pjesmu 'Strict Machine' skupine Goldfrapp, koji na neobarokni način kolažira leptire, plesačice s psećim glavama, urbanu arhitekturu i samu kaleidoskopiranu misiz Alison Goldfrapp. S reklamama je ipak malo drugačije, iako je BMW ostavio Odellu dovoljno prostora da njihovu reklamu začini sumanućima svojstvenim tom švedskom ljubitelju kolaža, retro plakata i bizarnosti. Gomile kornjača u hiperbijelom envajrmentu pokraj kojih prolazi najnoviji BMW-ov model, nisu dakle Odellovo popuštanje korporacijskom gigantu, nego naprotiv veoma prepoznatljiv potpis staroga Šveđanina.

No, kao što smo već spomenuli, danas smo veoma provokativni, pa je red da mu odmah proglasimo zvjezdanu i sretnu budućnost te dugu i uspješnu karijeru. A hoće li se Jonas Odell, kao i njegovi sudrugovi spotmaheri, baciti na režiranje dugometražnog prvijenca, još ćemo vidjeti. Do tada ga do mile volje možete konzumirati na MTV-ju, webu (pogledaj tu sve!) ili na trećem DVD-u onedotzero kompilacije.

Komentari

Nema komentara.