Virgil Widrich, copy majstor - Kratki
Home      Vijesti      Kratki      Virgil Widrich, copy majstor

Virgil Widrich, copy majstor

Jedan od najvećih glazbenih genija rođen je u Salzburgu. Kako stvari stoje sad imamo odraslog filmskog wunderkida. Da li je riječ o Mozartu kratkog filma? Provjerite!

25.06.2004 0 komentara

Virgil Widrich, copy majstor

Rođen u Salzburgu 1967., Virgil Widrich odrastao je u 500 godina staroj kući s Peterom Handkeom kao susjedom, kojem je, gle slučajnosti, znao u posjet navraćati veliki Wim Wenders.  Sa 6 godina slijedi prvi Virgilov posjet kinu i susret s Bambijem. Kada je malac htio posjetiti glumce iza platna uslijedilo je objašnjenje roditelja kako i zašto to nije moguće i Virgil je dobio prve dojmove o tome kako film 'radi'.

Nakon što je sa 12 godina konstantno visio na setu snimanja špijunske komedije 'Hopscotch' u blizini njegove kuće (a u kojoj su glumili Walter Matthau i Glenda Jackson), roditelji mu kupuju Super 8 kameru. U prvoj godini posjedovanja kamere, 13-godišnji Virgil Widrich snima 3 kratka filma; ‘My Homelife’ dokumentarac o svojoj kući, ‘Gebratenes Fleisch’, priču o zločinu i kanibalizmu inspiriranu Ronald Dahlom (napisao Willy Wonku) i portret umjetnika Arnulfa Komposcha nazvan ‘3xUlf’.

Lijevo je sličica iz 'Color Can Dream', a desno 'Monster in Salzburg'

Ubrzo nakon gledanja TV dokumentarca o Walt Disneyu, baca se na svoj prvi animirani film ‘Color Can Dream’ koji dovršava u 6 mjeseci. Sa 15 godina vrijeme je za prvu produkciju s pravim glumcima. Berlinski glumac Libgart Schwarz glumi u SFu inspiriranom Godzilom ‘Monster in Salzburg’. 30centimetarska lutka Godzile oživljena je metodom stop-animacije, a ulice Salzburga bile su prekrivene scenografijom za potrebe snimanja.
 
U to vrijeme Virgil počinje ozbiljnije proučavati i kupovati razne knjige o teoriji filma i analizi scenarija, te počinje raditi na svom prvom dugometražnom filmu - ‘The Spirit of Time’. Ocjene mu slabe, 16 mu je godina, a 14mjesečno snimanje donosi 112minutni žanrovski mix uradak koji sadrži elemente akcije, horrora i SFa i odvija se u prošlosti, budućnosti i sadašnjosti. Peter Handke gostuje u filmu kao prolaznik, ekipa iz škole glumi, a kućni dnevni boravak zatvoren je skoro 2 godine zbog snimanja filma.

tx-transform

Premijera filma 1985. okarakterizirana je kao ‘vatromet kinematografije’, Virgila primaju na Bečku filmsku akademiju i zovu ga da drži svoje prvo predavanje o filmu na akademiji za dizajn u Linzu. Nakon samo dva tjedna na faxu, ovaj zaljubljenik u film zaključuje da je klasično filmsko obrazovanje jako dosadno i razočaran napušta akademiju, završava scenarij za dugometražni film ‘Brighter than the Moon’ koji dobiva Salzburšku nagradu za scenarij 1997.

Val digitalizacije medija donosi novi kratki film ‘tx-transform’ koji je rađen u suradnji s Martinom Reinhartom i uvodi inovativnu tehniku u svijet filma koja transponira vremensku (t) i prostornu (x) os. Taj patent su zaštitili i ukoliko želite snimati ovim načinom, trebat će vam posebna dozvola za korištenje softwarea pomoću kojeg se transformacija radi. U svim tx-transformiranim filmovima ljudsko lice okrenuto je lijevo. Ali oni u biti nisu okrenuti lijevo, oni su okrenuti ‘prije’. tx-transformacija stvara vremensku sliku u kojoj je lijevo ‘prije’, a desno ‘poslije’. Dakle, bez obzira na pravac kretanja, nos uvijek stiže prvi. tx-tehnika predstavljena je međunarodnoj publici u više navrata i filmovi pomoću te tehnike planiraju se već u Italiji, Austriji, Engleskoj, Švicarskoj i Americi.

Brighter than the Moon

Nakon vremensko prostornog pomaka, Widrich piše scenarij za ‘Copy Shop’, kratki film koji se bavi pomakom identiteta promatrača filma i pričom čovjeka koji kopira sebe toliko da popuni cijeli svijet. No, prve stvari prvo.  
U ljeto ’99. snima ‘Brighter than the Moon’ s iznimno malim financijskim sredstvima i mladim timom. Bavi se specifičnim osjećajem otuđenja i činjenicom da se za nekog tko se ne uklapa u ‘običnu’ sliku svijeta podrazumijeva da vodi zanimljiv, poseban život u nekom svom svijetu. Ovaj film taj svijet jako dobro predočava, koristeći se statičnim kamerama, praznim ulicama grada i pažljivim kadriranjem slike.  Film lebdi između zemlje i mjeseca i ima elemente filma ceste, komedije, gangsterskog i ljubavnog filma. Međutim, sam film, žanrovski gledano, također je pomalo otuđen stranac, baš poput njegovih likova. Tu posebnu stvarnost filma nije jednostavno uhvatiti na prvi pogled pa se preporuča koncentrirano uživljavanje u film koje se višestruko isplati. Snimanje i postprodukcija filma trajali su 7 mjeseci, a da je film uspio, svjedoči nekoliko nagrada i pozivi na 30ak festivala.

Copy Shop

Zatim je naš junak Virgil prešao na snimanje filma ‘Copy Shop’ u kojem je kršeći jedno od osnovnih pravila kadra doveo do toga da glumac Johannes Silberschneider glumi 280 uloga u filmu.
Naime, razlika između objektivnog i subjektivnog kadra je da onaj tko gleda ne smije biti prisutan u subjektivnom kadru, već nam kamera prikazuje ono što taj subjekt vidi. Ovo pravilo u ‘Copy Shop’-u je namjerno kršeno. Prvi kadar je korišten kao objektivni, a zatim kao subjektivni, odnosno, ista perspektiva se percipira od drugog lika, u ovom slučaju, istog, ‘kopiranog’ glavnog glumca. Prve dvije trećine filma služe da se gledatelj ufura u igru, i dok god zna tko je ‘tko’, savršeno mu je jasno koji lik je originalni Alfred Kager. Tek u zadnjoj trećini film se toliko ubrza da identiteti postaju zbunjujući. Film je oduševio i kritiku i publiku te ova ideja i njena izvedba dobijaju 30ak nagrada na oko 100tinjak festivala.

Fast Film, izrada

U Canneskoj konkurenciji 2003. je prikazan ‘Fast Film' (naslovna fotografija) s budžetom od samo 100 000 eura i nakon 2 godine rada od kojih je šest mjeseci otpalo na izrezivanje 65 000 printova individualnih fotografija iz 400 filmova! Ovaj film o kojem smo pisali u par navrata donio je u aktualnu zvjezdanu slavu Virgilu Widrichu s dvjestotinjak poziva na festivale i pregršt osvojenih nagrada. Uz sve to, prije mjesec dana izabran je za predsjednika udruženja Austrijskih režisera.

Fast Film imali ste prilike vidjeti na ovogodišnjem Animafestu (gdje je dobio tri nagrade), a ukoliko se požurite, stignete ga danas i sutra pogledati na Taboru u sklopu bloka u međunarodnoj konkurenciji IC5 po rasporedu:
Kino Tabor Varosh, Petak 25.06. u 2100h
Kino Rustica, Subota 26.06. u 1500h

A Taboraši će prikazati i ‘Copy Shop’ i ‘tx-transform’ u programu retrospektive:
Kino Rustica, Subota 26.06. u 1900h
Vidimo se tamo!

Virgil Widrich, Johanes Silberschneider, Martin Putz, Gabrielle Kranzelbinder,  Oscar 2002.

brighter than the moon
copy shop
tx-transform
fast film

Komentari

Nema komentara.