Bodu li bijele protestante?
Pomislili ste da Oscarom ovjenčan short govori o bijelim anglosaksonskim protestantima, niste se prevarili, ali riječ je ipak o osi, ili po engleski - Wasp!
Da da, i ta je neugledna oskarovska kategorija dobila svojega laureata - njoj je ime Andrea Arnold i do sada je snimila tek nekoliko kratkih radova. Nastranu to što trenutno surađuje s god oh mighty von Trierom, koji će je možda naučiti da svojim dobrim scenarijima doda malo čudnosti, jer Andreinom Oskarovcu ipak nedostaje ono što mister Trier radi najbolje – gazi svoju heroinu dok se i samim gledateljima ne smuči život, pjevanje, seoska pitoreska i ostalo.
No, mi smo britansku protestanticu Andreu već nekoliko puta spomenuli u našim obraćanjima javnosti, a to je mjesecima prije učinio i Channel 4 koji je na svoj copyleftovski sajt postavio 'Wasp' puno prije dodjele nagrada američke Akademije (gledajte ga ovdje!). E sad, vjerojatno je već svima jasno što misteriozno staračko tijelo US akademika zahtijeva od svojega laureata, pa zato i ne čudi da su gledatelji 'Wasp' ocijenili sa sasvim prosječnih 7 i po, a (opet mi!) 'Fast Film' gospodina Widricha s gotovo osmicom, iako se dotični nije našao na crvenome tepihu tog sudbonosnog posljednjeg dana veljače (Channel 4 u svojoj BESPLATNOJ kolekciji ima i dva Widricheva remek-rada, 'Copy Shop' i 'Fast Film'!).
No, što je onda Akademiju nagnalo da svoje glasove podijeli upravo Andrei? Dakle, radi se o samohranoj mladoj mami Zoe koja jedva preživljava sa svojih četvero djece u nekom sasvim tipičnom britanskom radničkom predgrađu. Na putu od žene s kojom se malo fizički obračunala, jer je njezina kćerka zlostavljala Zoeinu kćerku, sreće svojeg starog prijatelja koji je poziva na večernji izlazak u pub. Naravno, kao i sve samohrane majke željne zaboravljanja vlastitih briga, Zoe pristaje na izlazak i dovodi svoju djecu pred pub koja sjede ispred dok ona igra biljar i troši zadnje pare na pivo.
No, kao što smo već rekli, Andrea ne maltretira svoju heroinu kao Trier, pa tako gledatelji ipak suosjećaju i razumiju Zoe, jer ona je ipak većinu vremena zabrinuta za svoju djecu. Kada se na kraju dogodi mali incident s osom, koja uđe u usta njezinog jednogodišnjaka, Andrea ipak naizgled sretno završi svoju 25-minutnu priču. Pomalo u stilu odličnog dugometražnog filma Hirokazua Koreede, 'Nitko ne zna', u kojem majka pokaže potpunu neodgovornost pa ostavi svoju djecu da sama preživljavaju u gigantskom Tokiju, tako je i misiz Arnold pokušala na soc-realistički način skicirati problem samohranih majki koje izgleda nisu spremne na djecu i u toj se situaciji uglavnom teško snalaze (nadajmo se da iz nadbiskupskog ureda čitaju filmski.net:)...
Na putu do oskarovske slave, Andrein je treći film, 'Wasp', prikupio već zavidan broj nagrada, a od tridesetak dobivenih treba spomenuti onu s Toronto Film Festivala, Palm Springsa, Corka, Sundancea i, primjerice, Flickerfesta. Sada, kao što već znate, radi na projektu 'Advance Party' sa spomenutim Larsom u kojem se koristi devetoricom likova koje su dizajnirali Lone Scherfig (zabavni dogma-style film 'Talijanski za početnike') i Anders Thomas Jenson ('Mifune'), a sve to u produkciji Zentropa/Sigma Films.
Njezina prva dva kratka rada nisu prošla toliko nezapaženo, ako ste možda stekli takav dojam iz ovoga članka; prvi film 'Milk' bio je prikazan u kanskom programu 'International Critics Week', kao ustolam i njezin drugi rad 'Dog', koji je osvojio i nekoliko nagrada, poput primjerice one Jamesonove. Andrei, dakle, želimo dobro more s opakim Dancem, a i uspješni nastavak karijere... Cheers!
Nema komentara.