100 najgenijalnijih spotova IKAD
Nije da smo listomanijaci, ali kada Pitchfork objavi popis 100 genijalnih spotova s linkovima na YouTube, morali smo čekirati što se sve našlo na njihovu sajtu
Pitchfork.com već je dobro poznat svim ljubiteljima glazbe i glazbenih recenzija, zato nas i ne čudi što su se odlučili složiti popis sto naj spotova ikad. Budući da je jedan od uvjeta bio da je spot dostupan na YouTubeu, lista je vjerojatno određena i tom sretnom okolnošću za sve koji više vole gledati, a manje čitati.
Popis dakako ne uključuje samo najbolje spotove, nego i one koji su dovoljno urnebesni, čudni, loši, zabavni i sve ostalo što rubno ulazi u pridjev genijalni da se mogu naći okupljeni na jednom mjestu. Poredani abecednim redom i bez Directors Label spotova koji su, kako kažu, svi odreda predobri da ih se ne bi uvrstilo, mi smo vam odlučili pomoći s malim listama snalaženja u moru audiovizualnih bisera.
The Robots, Bill Plympton / Kraftwerk
U kategoriju spotova koje su režirali zanimljivi redatelji svakako pripada video za Art of Noise 'Close (to the Edit)' koji je 1984. režirao slavni eksperimentalni Oskarovac Zbigniew Rybczynski. Spot koji pak konkurira za naj ikada svakako je Bill Plymptonov video iz 1978. za stvar 'The Robots' jer, kako kaže Pitchforkov recenzent, iako se u to vrijeme mogao koristiti slow motion, Kraftwerkovci su se ipak odlučili samo vrlo vrlo sporo kretati.
Kategorija lijepih spotova poznatih redatelja uključuje prekrasan gotovo narativni video Wong Kar-Waija s Christopherom Doyleom iza kamere za DJ Shadowa 'Six Days' (2002) i videodamu Floriju Sigismondi za spot s gas-maskama i djecom za Sigur Rós 'Untitled #1' (2005).
Six Days, Wong Kar-Wai / DJ Shadow
U kategoriju užasno zabavnih životinjsko-ambalažnih spotova koje su režirali poznati redatelji svakako pripada odličan Jonzeov video s mačkom u glavnoj ulozi (Björk 'Triumph of a Heart', 2005), zatim pseći spot Pleixa za Vitalic ('Poney Pt.1', 2006), Shynolin video s vjevericom u Super Mario svemiru (spot za Junior Senior 'Move Your Feet', 2003) i genijalni Hammer & Tongs za Blur 'Coffee & TV' (1999) s tužnim tetrapakom u glavnoj ulozi koji, ne biste vjerovali, ima i svoj fansite.
Birds, Pleix / Vitalic
E sad, u kategoriji stvarno čudnih spotova, koja je ujedno i najopširnija, napravili smo samo kratku teaser-listu koja uključuje sve i sva. Jedan od spotova s tog popisa odličan je video Jamiea Thravesa za Radioheadovu stvar 'Just' (1995) o tipu koji u kratko vrijeme napravi čitavu sektu jadnih ljudi koji će, kao i on, leći nasred ulice kad im na kraju kaže o čemu se radi, što je ujedno i jedini netitlani dio spota.
Antologijski video s najčudnijim plesnim pokretima jest svakako rad Tonija Basila i Davida Byrnea za Talking Heads 'Once in a Lifetime' (1981), a najsmješniji spot za najsmješniju stvar u svemiru ne može biti niti jedan drugi osim onoga za Davidovu Hasselhoffovu 'Hooked on a Feeling' (2002). Taj spot, naravno, nije potpisan, a vjerujemo kako slavnoga redatelja baš i nije lako pronaći, bez obzira na 100 milijuna sajtova u bespućima interneta. A i jedan je od 20 najgledanijih stvari na YouTubeu, što govori mnogo.
Hooked On A Feeling, David Hasselhoff
U kategoriju najjezivijih, a jednako toliko i čudnih, možemo skupa s Pitchforkovcima uvrstiti divu Grace Jones, koja u spotu Jeana-Paula Goudea 'Libertango' (I've Seen That Face Before) (1978) djeluje strašnije od manekenske zlice Naomi Campbell, a usto ima i harmoniku, šareni papirnati nos i bradu te čudnu kapu. Kao protuteža zastrašujućem licu u krupnom kadru bivše Bondove no-no girl, možda vam dobro dođe sada već zaboravljeni spot Sinead O'Connor, koja u klipu Johna Mayburyja za 'Nothing Compares 2 U' (1990) također većinu vremena provede u krupnjaku, s velikom suzom koja se u jednom trenutku hrabro zakotrlja niz obraz danas svećenice umjetničkog imena Bernadette Mary.
Libertango (I've Seen That Face Before), Paul Goude / Grace Jones
Svoje liste dalje stvarajte sami na Pitchforkovoj ponudi i ne zaboravite se nasmijati na davno zaboravljene audiovizualne uspješnice.
Nema komentara.