Izumitelj
Sony Pictures Entertainment / Blitz film i video
Režija: Katsuhiro Otomo
Scenario: Katsuhiro Otomo, Sadayuki Murai
Producent/i: Shunji Komori, Hideyuki Tomioka, Kazumi Kawashiro
Linkovi: imdb
Retro SF avantura japanskog majstora animea smještena u viktorijanskoj engleskoj podsjeća na Akiru sa tematikom Julesa Vernea.
Godina je 1866. Istraživanje novih oblika skladištenja energije u punom je jeku. Voda neobične čistoće iz ledene pećine koristi se za eksperimente sa parom s ciljem zapremanja velikih količina energije pod visokim pritiskom (nemojte se previše opterećivati sa znanstvenom stranom priče :).
U cipele glavnog junaka uskače potomak obitelji izumitelja, dječak, i sam izumitelj Ray Steam. Njegov otac Eddie (Alfred Molina) i djed (Patrick Stewart) veliki su rivali u istraživanju i implementaciji nove tehnologije. Jednoga dana mladi Ray od oca dobiva misteriozni paket u kojem se nalazi tzv. Steam ball - ključ implementacije famozne tehnologije. S paketom dolaze i negativci koji će sve učiniti ne bi li ga se dočepali i upotrijebili ga u ne baš plemenite svrhe. Na Raya je pala velika odgovornost - spašavanje obiteljske časti, Londona i borba protiv zlikavaca.
Film potpisuje sad već kultni redatelj 'Akire' Katasuhiri Otoma koji je na ovom projektu radio čak 10 godina. Upravo je 'Akira' zaslužna za ulazak japanskog animea u mainstream vode što je ovom obliku filmskog izražaja otvorilo nove horizonte. Nakon futurističkog Tokija kojim vlada diktatorski režim i motociklističke bande Otoma je ovoga puta stvorio London i Manchester iz razdoblja prije industrijske revolucije.
Moraš biti prijavljen/a!
jos jedna japanska dosada
u skladu s modom 'sve sto je iz Japana je odlicno', i Steamboy je posvuda po internetu hvaljen na sva zvona kao vrhunski doseg koji cini smijesnim svaki Pixarov ili Disneyev film.
pa da, Ameri svoje crtice naprave barem smijesnima...
a sto ima velika vecina japanskih anima (cast nekolicini iznimnih izuzetaka)? najcesce pricu neke mange od 2000 strana ogoljenu do sat i pol nabijene akcije pri cemu nestane svaka karakterizacija likova koja prelazi sablonizirane arhetipove, duh i atmosfera stripa, posvecenost detaljima koja je vjerojatno i ucinila mange tako popularnim, a bogme i vecina duha 'tamo neke daleke i nepoznate zemlje' (Steamboy se odvija u Japancima dalekoj i zagonetnoj Europi)...
Izumitelj se moze pohvaliti fantasticno raskosnom animacijom (doduse cesto sa malim brojem slicica u sekundi). po prvi put mi nije zasmetalo kombiniranje 2 i 3D animacije. uskladjene su fantasticno. kadrovi su dinamicni, bogati, gusti, detaljni... pravi Hollywoodski spektakl. gleda se zbog atrakcije a ne kvalitete.
ima Steamboy i pricu, samo sto je potpuno nonsensna... nekakav djecak bez formalnog obrazovanja odrasta bez oca i djeda, ali je, zbog toga jer su ta dvojica znanstvenici, i on genijalni znanstvenik... nije jasno zasto je djed poslao tu besmislicu od kugle koja tvori zaplet postom, kad se deset sekundi kasnije i sam pojavio... ma nema smisla nabrajati. mala skola kako scenarij ne smije izgledati.
i onda grandiozni finale (po uzoru na dobre stare Amere od kojih bi oni kao trebali biti puno bolji) od 30 minuta ubitacne dosade gdje se nesto spektakularno kao dogadja, a vas bas briga tko ce sto napraviti jer je savrseno jasno tko ce prezivjeti a tko ne.
ukratko: ako volite americke akcijske spektakle bez mozga i stila, a zbog toga vam je neugodno u drustvu - idite gledati Steamboya. nije tezak kao Kabayashijevi, Miikeovi ili Kitanovi filmovi, a opet je Japanski.