Tigar i snijeg
La Tigre a la Neve
(2005.)
01 Distribution, Focus Features / Discovery film i video
114'
komedija
Režija: Roberto Benigni
Scenario: Robeto Benigni
Producent/i: Elda Ferri, Nicoletta Braschi
Zemlja: Italija
Nakon prvih projekcija tajna novog Benignijevog filma postala je jasna: kao da se legendarni 'Život je lijep' ogledao u nekom iračkom ogledalu.
Nakon ogromnog uspjeha naslova 'Život je lijep' (zaradio je 224 milijuna dolara) i uvjerljivog neuspjeha 'Pinokija', 'Tigar i snijeg' definitivno jurišaju na srca svjetske publike. Film otvara jasan protest protiv američke invazije na Irak – i onim najneupućenijima je jasno da ih čeka iskreno antiratni uradak. Prije same radnje nužno je, u tom svjetlu naznačiti: Benigni u filmu jasno razlikuje i oslikava talijanske humanitarce, agresivne Amere na Checkpointovima, ispaćeno bagdadsko stanovništvo te prestrašene regrute kojima Irak nije najdraže mjesto na svijetu.
U centru događanja je čista ljubavna priča: s jedne je strane luckast i strastven pjesnik Attilio De Giovanni (Benigni) koji se baca na pod kako bi svojim učenicima dočarao pojedine stihove, dok je s druge strane Victoria (Braschi), znanstvenica kojoj je književnost prvi interes. Njih se dvoje prvi put susretnu u pjesnikovim snovima – konstantno mu se ponavlja san da se u donjem rublju ženi s predivnom ženom, dok mu policajac govori da makne auto a okupljena gomila puca od smijeha.
Victoriju upoznaje na konto svog prijatelja Fuada (Reno) koji se na putu za rodni Bagdad nakratko zaustavlja u Rimu. Victoria o fuadu piše knjigu, te u početku zdušno odbija sve ljubavne juriše mladog pjesnika. Attilio ne odustaje, te na Fuadove vijesti da je Victoria ozlijeđena u bombardiranju momentalno putuje u Irak, pridružuje se tamošnjem talijanskom Crvenom križu, otima devu, te svojoj voljenoj pokušava nabaviti potrebne lijekove i kisik…
Produkcija je dosegla vrtoglavih 35 milijuna dolara i time zabilježila pobjedu nezavisnjaka nad visoko kontroliranim sustavima financiranja u Italiji. Iako je Benigni ostao dosljedan svim karakteristikama likova koje je tako uspješno provlačio kroz sve svoje filmove, Variety smatra da je u 'Tigru' ipak donio jednu ozbiljniju notu, ali i mnoštvo autobiografskih elemenata koji se posebno tiču njegove ljubavi prema literaturi.
Da bi se dočarala iračka atmosfera, dizajneri su bili prisiljeni na kreativnost kod postavljanja setova (najbolje je upalio minimalizam), iako su eksterijeri snimani u Tunisu. I u ovom se Benignijevom ostvarenju mogu naći pojedini citati Chaplina, a potvrđuje se i veliko Benignijevo i Waitsovo prijateljstvo: Waits je otpjevao 'You Can Never Hold Back', te odradio jedan cameo u pjesnikovom snu. Čisto onako, za podršku.
Iako je za prognoze još rano, Screen Daily za razliku od Varietya sumnja da će film osvojiti svjetsku publiku: smatraju da filmu falu mrvu više duha, a da rat unatoč brojnim specijalnim efektima ne djeluje uvjerljivo.
U centru događanja je čista ljubavna priča: s jedne je strane luckast i strastven pjesnik Attilio De Giovanni (Benigni) koji se baca na pod kako bi svojim učenicima dočarao pojedine stihove, dok je s druge strane Victoria (Braschi), znanstvenica kojoj je književnost prvi interes. Njih se dvoje prvi put susretnu u pjesnikovim snovima – konstantno mu se ponavlja san da se u donjem rublju ženi s predivnom ženom, dok mu policajac govori da makne auto a okupljena gomila puca od smijeha.
Victoriju upoznaje na konto svog prijatelja Fuada (Reno) koji se na putu za rodni Bagdad nakratko zaustavlja u Rimu. Victoria o fuadu piše knjigu, te u početku zdušno odbija sve ljubavne juriše mladog pjesnika. Attilio ne odustaje, te na Fuadove vijesti da je Victoria ozlijeđena u bombardiranju momentalno putuje u Irak, pridružuje se tamošnjem talijanskom Crvenom križu, otima devu, te svojoj voljenoj pokušava nabaviti potrebne lijekove i kisik…
Produkcija je dosegla vrtoglavih 35 milijuna dolara i time zabilježila pobjedu nezavisnjaka nad visoko kontroliranim sustavima financiranja u Italiji. Iako je Benigni ostao dosljedan svim karakteristikama likova koje je tako uspješno provlačio kroz sve svoje filmove, Variety smatra da je u 'Tigru' ipak donio jednu ozbiljniju notu, ali i mnoštvo autobiografskih elemenata koji se posebno tiču njegove ljubavi prema literaturi.
Da bi se dočarala iračka atmosfera, dizajneri su bili prisiljeni na kreativnost kod postavljanja setova (najbolje je upalio minimalizam), iako su eksterijeri snimani u Tunisu. I u ovom se Benignijevom ostvarenju mogu naći pojedini citati Chaplina, a potvrđuje se i veliko Benignijevo i Waitsovo prijateljstvo: Waits je otpjevao 'You Can Never Hold Back', te odradio jedan cameo u pjesnikovom snu. Čisto onako, za podršku.
Iako je za prognoze još rano, Screen Daily za razliku od Varietya sumnja da će film osvojiti svjetsku publiku: smatraju da filmu falu mrvu više duha, a da rat unatoč brojnim specijalnim efektima ne djeluje uvjerljivo.
Moraš biti prijavljen/a!
tigar i snijeg
Što reći za ovaj film, osim fantastično?! Nakon ove dvije prethodne recenzije, nema se više ništa previše ni za dodati. Benigni u svom pravom elementu. Odlična kombinacija drame i komike u pravoj mjeri. Vrlo dobra glumačka ekipa, posebno Benigni, odlična fotografija i soundtrack. Jedan vrlo lijep, a istovremeno i snažan film, s vrlo dobrim završetkom koji daje odgovore na mnoga pitanja, ali otvara i mnoga nova. Svakako pogledati!
FANTASTIČNO (u svakom smislu te riječi)
Iako nemam običaj pisati recenzije, ovaj put učinit ću iznimku. Ugledavši vijest da film igra u kinu, i nakon pet mjeseci odmaka, u meni je zatitrao onaj isti žar oduševljenja kao one večeri kada sam film odgledala. Film u kojem se isprepliće java i san, rat i mir, začinjeno sa mnogo, mnogo lucidne ljubavi....(to može samo On – Roberto Benigni)...ostaje dugotrajno pohranjen u memoriji jednog (zahtjevnog:) ljubitelja filma.
Osvrnut ću se samo na dio komentara koji kaže kako scene rata nisu dovoljno uvjerljive. Pa pobogu zašto bi to uopće trebalo biti uvjerljivo, kada je to stvarnost? Ako otvorimo bilo koji kanal bilo kojeg dana, unazad previše dugo vremena, imamo uvjerljivost bez premca. Što će nam još takva uvjerljivost na filmu (koji nije primarno, ratni), već taj dio priče (ako se ne varam)ima antimilitarističku vrijednost, a za takvu poruku nije potrebna uvjerljivost, može biti sasvim plastično, figurativno, da razumnom, pa i onom manje razumnom;-)) - Attilio De Giovanniju bude sasvim jasno, ili točnije nejasno - čemu sve to. Prolazi kroz ratno polje, ne percepirajući ga, kao da ga se ne tiče, veći problem mu stvara deva koja ga ne sluša.
Film je prekrasan, prepun snolikog svijeta, metafora i simbola, koji ne traže objašnjenje za nešto što ne postoji. Tamo i tigar i snijeg usred ljeta djeluju sasvim prirodno. a opet fantastično(u svakom smislu te riječi).
KRISTALNA KOCKA VEDRINE
Kroz prozor svoga stana promatram ovo prosinačko poslijepodne pitajući se gdje su nestali oni dani kada je snijeg i u nas bio normalna prirodna pojava. Tigar usred Zagreba - who cares, ali snijeg... eh da, on mi baš fali, onako pošteno...
A Roberto Benigni (nikad Maligni:o)) pred nama još jednom stvara filmsku čaroliju te uspješno miješa i snijeg i tigra, i Rat i Mir, i mržnju i ljubav, i vjeru i beznađe... uvijek iznova propitkujući koliko je naša stvarnost uistinu stvarna te da li naše snove možemo i smijemo tako olako smjestiti u svijet nerealnoga. I kako to kod njega na kraju balade obično i biva, on "stvarnost" pretvara u bajku, a "snove" u realnost, pa ti brate mili uzmi od toga svega baš ono što tebi treba i složi si neku svoju osobnu životnu kašu ;o)
Roberto je definitivno čovjek koji promatra svijet iz perspektive "napola pune čaše", i lijepo je znati da usred kaosa svakidašnjice možeš naići i na filmsko-bajkovite oaze prostodušne bezazlenosti.
Roberto, ponekad si užasno iritantan u svojim neverending bezglavim brbljariljama i toliko te nepodnošljivo mrzim da te beskrajno volim!!! HVALA TI!!!
Ocjena: čista četvorka, sa mogućnošću povišenja ;o)
Tigar i snijeg