Sam protiv svih
Rézo Films / Discovery film i video
Režija: Gaspar Noé
Scenario: Gaspar Noé
Producent/i: Gaspar Noé, Lucile Hadžihalilović
Zemlja: Francuska
Linkovi: imdb
Izlazak iz zatvora za nesretnog mesara ne znači početak boljeg života, naprotiv. Gore (ne) može.
Mesar (Phillipe Nahon) u godinama upravo je odslužio zatvorsku kaznu i ponovno zauzeo svoj položaj u društvu, kakav god on bio. Mrzovoljni bivši robijaš ne može pronaći posao, ali zato ima istančan nos za pronalazak nevolja u Parizu, gradu koji mrzi iz dna duše. Bijesan na svijet mesar uspjeva naći vremena za vjenčanje, a poradit će i na djetetu no to neće promijeniti njegovu narav i zlostavljanje trudne žene.
Gaspar Noé je nedvojbeno veliki fan 'Taxi Drivera' no njegov pokušaj kopiranja tog remek djela završio je neslavno. Ovim je filmom pokušao šokirati, ukazati na stanje u društvu prepunom likova poput njegovog mesara. Dužnost nam je upozoriti vas da je film zaista prepun hard-core nasilja i pornografije, što je i jedan od glavnih aduta.
Moraš biti prijavljen/a!
Visokokalorično!
Gaspara Noea sam po samo jednom filmu ("Nepovratno") uzeo kao opaku zvjerku, u najpozitivnijem smislu te riječi. Jer, tako suštinski sjeban i mračan film, a smislen i zaokružen javlja se možda jednom na desetljeće. Njegov raniji uradak, "Sam protiv svih" dolazi na police videoteka naknadno, a brzo sam se uvjerio i zašto. Ne, nije u pitanju loš film, ali je i daleko od titule remek-djela, što je jak uteg za tako težak i visokokaloričnu egzistencijalnu dramu. Usporedbe s "Taksistom" se uistinu nameću, pa čak i s "Klubom boraca" u određenom podkontekstu. No, neovisno o svim tim usporedbama, Noeov je film dovoljno originalno djelo, stilski nabrijano u stilu nastupa Manic Street Preachers, scenarijem gotovo na tragu Sartrea. Na žalost, svoju nabrijanost ne drži cijelo vrijeme na nivou ideje, pa na kraju nisam siguran jesam li dobio dovoljnu dozu gorčine. Kažem gorčine, jer to mora biti jedino što ovakav film može ostaviti. Sam završetak jest pesimističan i čak surov (iako je par prizora ranije mogao biti i suroviji, mada time ne i pesimističniji), ali s obzirom na cjelinu nedorečen i... pa, razočaravajuć. Što je, zbog težine kojom se film gleda, velik minus i... pa, razočaranje.