Schultze gets the blues
Paramount Classics
Režija: Michael Schorr
Scenario: Michael Schorr
Producent/i: Filmkombinat Nordost GmbH & Co.
Zemlja: Njemačka
Linkovi:
Blues mutne vode svira se na harmonici. Ili, kako bivši rudar Schultze kreće u svoju potragu za iskustvom s Mississippija.
Film prvijenac Nijemca Michaela Schorra 2006. godine, kada je kod nas prikazivan u kinu, nije nikakva novost. Snimljen je 2003, provučen po raznim festivalima (između ostalih i na ZFFu 2003.), dijeljen okolo među filmofilima i tek na kraju pušten u kino distribuciju, što je s art filmovima, barem kod nas, doista velika rijetkost.
Priča je vrlo jednostavna. Schultze, koji je cijeli svoj radni vijek proveo radeći kao rudar u malom gradiću blizu rijeke Saale, iznenada biva umirovljen (filmofili će primijetiti sličnost motiva posljednjeg čovjeka iz Murnauovog 'Der Letzte Mann' iz 1924. kao i dvojica njegovih najboljih prijatelja Jurgen (Harald Warmbrunn) i Manfred (Karl-Fred Müller).
Odjednom, život im postaje čista depresija. Dane provode u lokalnom pubu ispijajući pivo i čekajući da se nešto desi (Schorrovi nevjerojatni dugi kadrovi kuća u nizu koje se razlikuju samo po tome što jedna ima vrtnog patuljka, a druga ne). I sve bi doista i bila totalna depra da debeljuškasti Schultze, kojeg u filmu glumi neviđeni glumački kralj Horst Krause, jednog dana na radio stanici ne naleti na blues.
Od tog trenutka, njegov život kreće u drugom smjeru. Prekida obiteljsku tradiciju sviranja polke na harmonici, počinje kuhati američke specijalitete koje Jurgen i Manfred nevoljko prihvaćaju, a iz njega izlazi jedino blues. On i ekipa u jednom trenutku pomalo 'otkače' ignorirajući prijekorne poglede ostalih sugrađana, pa u filmu postoji i 'Full Monty' moment u kojem se trbušasti pivopije zanimljivo maskiraju.
Istovremeno, u 'Maloj Njemačkoj' u Texasu, SAD, organizira se kobasičarski tulum ili Wurst party, a Schultze konačno kreće na put iz snova. U Americi ga čeka blago razočaranje jer selendra u koju dolazi totalno brije na polku, jodl i vrtne patuljke (ljubitelji trasha doći će na svoje kad vide kako zvuči 'Una paloma blanca' na njemačkom).
Blues na filmu nije novost, ali zanimljivi spojevi bluesa i neke ne-glazbene teme nisu tako česti. Jedan takav film je i 'Smoke Signals' Chrisa Eyrea iz 1998. poznat ljubiteljima književnosti kao ekranizacija fenomenalne knjige Shermana Alexiea 'Reservation Blues' . U slučajevima Schultzea i ekranizacije Indijanca Alexiea, blues je magični štap za istjerivanje čemerluka i učmalosti iz zadrtih vukojebina, kao što je bio i u doba njegovog rađanja na delti Mississipija. Zato je ova priča o Schultzeu koji izgleda prije kao lik iz uspjele reklame za Bavariu nego kao 'pravi' bluzer stvarno jedna od onih koje ne bi smjeli propustiti.
Moraš biti prijavljen/a!
Za ovaj film nema unesenih recenzija