Capote
Sony Pictures / Blitz film i video
Režija: Bennett Miller
Scenario: Dan Futterman, prema knjizi Geralda Clarka
Producent/i: Caroline Baron, Michael Ohoven, William Vince
Zemlja: SAD
Linkovi:
Biografija Capotea pokazuje kako novinari iskorištavaju ubojstvo da dobiju dobru priču. Ah, kolege - samo dajete inspiraciju Filmskom.netu
Biografi velikih ljudi često zalaze u epsku širinu, pokušavajući u nekoliko sati filma ili kroz čitavu TV seriju objasniti lik i djelo genija. I onda prepričavaju čitav njihov život počevši od djetinjstva, uz posebnu pažnju na događaje u mladosti koje su ih naveli da se bave svojim pozivom,oslikavaju mukotrpni put do zvijezda uz obavezne poteškoće i na privatnom i poslovnom planu, a sve to završava kad glavni lik umre neshvaćen - tipični primjer je 'Aleksandar Veliki' . E, 'Capote' nije takav tip filma. Njegov vremenski okvir je 6 ključnih godina u životu pisca Trumana Capotea, u kojima će on postići najveći uspjeh i doživjeti ono što će pamtiti do kraja života.
Sve počinje u malom selu Holcombu u zapadnom Kansasu. Ugledni novinar i pisac Truman Capote (Philip Seymour Hoffman) nailazi na vijest o okrutnom umorstvu četveročlane obitelji u tom selu i odlazi napisati članak za svoje novine o tome kako se zajednica nosi s tragedijom. Upoznaje Phila Alwina Deweya (Chris Cooper), šerifa kojemu je istraga više od posla jer mu je ubijeni otac obitelji bio dobar prijatelj. Kada policija uhiti dvojicu krivaca, Perryja Smitha (Clifton Collins Jr.) i Richarda Hickocka (Mark Pellegrino), Capote poželi još više istražiti umorstvo. Pada mu na um ideja o ne-fikcijskom romanu, građenom isključivo na stvarnosti pa kao pravi novinar počinje temeljito intervjuirati ubojice. Sve više se zbližava s osjećajnijim Perryjem i dobiva sve više građe za svoj budući superuspješni roman, 'Hladnokrvno ubojstvo'. A, to zbližavanje neće ostati bez posljedica...
Film je cijelo vrijeme fokusiran na Capotea, ali upoznajemo i njegov najuži krug prijatelja, životnog partnera Jacka Dunphyja (Bruce Greenwood) te prijateljicu i suradnicu Nelle Harper Lee (Catherine Keener). Oboje pisci, muževni Jack i smirena Nelle, djeluju kao odličan kontrast feminiziranom i djetinjastom Capoteu.
Čini se kao da je redatelj Bennett Miller htio oponašati isti Capoteov postupak: uzeo je stvarnu priču, rekonstruiranu prema svjedočanstvima iz biografije i ekranizirao je na sličan način, novinarski hladno i bez patetike. Biografiju Capotea za film je adaptirao Dan Futterman, kojemu je ovo prvi scenaristički rad, ali redatelj Miller imao je puno povjerenja u njega - možda zato i što se znaju od svoje 12. godine. Zanimljivo je da se dvojac, samo koju godinu kasnije, upoznao sa Seymourom Hoffmanom i producenticom ovog filma, Caroline Baron.
U biografiji Capotea (autora filmovanih hitova poput 'Doručka kod Tiffannyja') obično najviše pažnje zauzimaju njegovi brojni skandali i duhoviti nastupi ('S novcem je kao i sa seksom - samo previše je dovoljno!'), ali u ovoj adaptaciji dosta pažnje posvećeno je otkrivanju njegove skrivene strane pa je stoga film više rađen kao studija karaktera. Glavni posao u filmu stoga odrađuju glumci, Catherine Keener koja je nominirana za Oscara u kategoriji sporedne glumice i glavni kandidat za Oscara - Philip Seymour Hoffman kao ekcentrični, manipulativni gay pisac Capote.
Zanimljivo je da je uz 'Planinu Brokeback' ovo još jedan oskarovski favorit s glavnim likom homoseksualcem pa će i fenomenolozi i sociolozi imati o čemu raspravljati. Uloga homića koji naglašeno afektira pružila je Hoffmanu priliku za egzibiciju vrijednu Oscara, dok je prije glumio totalne autsajdere sada se konačno može dokazati u biografiji slavnog pisca. Dok gledamo Hoffmana kako navlači pozu zabavljača ujedno možemo vidjeti i kako je sam Capote igrao ulogu pozera i šoumena, a gledateljima ostaje da procjene kada je i u kojoj mjeri Capote pokazivao svoju pravu osobnost.
Moraš biti prijavljen/a!
Zapanjujuce!!!
P.S.H. je ovo odradio toliko dobro da bi se i njegov prezimenjal zapitao :D onaj tko poštuje vrhunsku glumu i film kao umjetnost a ne samo zabavu uzivat ce u svakom trenutku ovog filma. Pravo malo remek djelo.
ne znam sta da kazem...
uzela sam dvd u videoteci i onda ovde procitam uzasne kritike. krenem sa gledanjem filma i... on mi se svidi. ali... samo do prve polovice. naposle me pocne nervirati, pa daj zasto su ih vise ubili? preforsirani gej fazoni postanu mi iritantni. a film se raaazvuk'o. da makar ima neka muzika da donese efekat napetosti. nista.
ocjena - 2,5
Une grande catastrophe
Bjezte ljudi...dosadnooooooooooooooooooo
i neuvjerljivooooooooooooooooooo
Preglumljeno i površno
Priča o jednom ekscentriku,ali i geniju i jednom od napopularnijih pisaca u Americi Trumanu Capoteu kad-tad je trenala doći na filmsko platno.Ovdje redatelj obrađuje vjerovatno najzanimljiviji dio njegovog života,onaj kad piše svoju napoznatiju knjigu Hladnokrvno ubojstvo.Priča je to ubojstvu četveročlane bogate obitelji u Holcombu,gradiću u zabiti Kansasa.capote je otišao tamo kao novinar,zadatak mu je bio napisati kolumnu,no dirnut cijelom situacijom odluči mapisati knjigu.Za to mu je trebala i sama suradnja ubojica s kojima uspostavi složen odnos...Sve se ovo čini vrlo intrigantno,pogotovo ako ste pročitali izvrsnu capoteovu knjigu,ali ovdje sve odrađeno vrlo površno.Scenarij je tek prosječan i vrlo slabo nam dočarava odnose među protagonistima(Capote-zatvorenici,Capote-harper li),imat ćete osjećaj kao da ih se scenarist samo dotakao.Cijela priča kao cjelina također jedva drži vodu,sve je ispričano na brzinu.Millerova režija je solidna,pogotovo mračne fotografije Knasasa 60-ih.Pitanje je samo kjako je Capote bio nominiran za čak 5 Oscara uz filmove kao Brižni vrtlar ili puno bolji bipoic Hod po rubu ostat će enigma.Kako je preglumljena i čestoa iritantna interpretacija P.S.Hoffmana uz onu najbolju H.Ledgera nagrađena?Tko zna možda je popularnost Planine Brokeback natjerala Akademiju da bude humana prema homoseksualcima.Kako bilo,Capote je ništa drugo nego prosjek.
Dobar
Ovo je jedan od onih filmova koji se gledaju zbog glume. P.S. Hoffman je jednostavno odličan, kao i Keener - čija uloga i nije tako, na očigled, upečatljiva. Filmu osnovnu pogonsku snagu daje ta gluma, što u principu znači da je dobra i režija. Scenarij je zanimljiv, koliko mu sama Hoffmanova biografija dopušta.
Film u natuknicama
Phillip Seymour Hoffman odigrao je maestralnu ulogu najvjerojatnije vrijednu Oscara. I to je to uz naravno čestitke i Catherine Keener za također sjajno odigranu rolu. No da li je to dovoljno da film zavrijedi moje divljenje? Definitivno ne jer mnogo je još elemenata potrebno za stvaranje istinskog remek djela. Stoga sam uvjerenja da je navedena uloga jedini pravi razlog tako velikog uspjeha ovog djela. Film o nimalo simpatičnom piscu/novinaru, alkoholičaru i homoseksualcu, koji pomalo podlo iskorištava ubojicu četvero ljudi za stvaranje svoje knjige ne djeluje mi kao priča vrijedna moje pažnje. Možda kao dobar materijal koji će se kao trakavica provlačiti po tračerskim magazinima. Isprekidan i pomalo kaotičan tijek radnje realiziran kao u kakvim natuknicama također mi se nije nimalo dopao i za montažera preporučam zadnju opomenu pred otkaz. Ostali likovi koji se pojavljuju vrlo slabo su profilirani i ne upoznajemo ih zaslugom scenarija već iz priča koje smo mogli pročitati o samom životu Trumana Capote-a. Sterilna i bezidejna glazba ne donosi ništa bitno. Sve u svemu, ovu ulogu ćemo još dugo pamtiti no sve ostalo zaboravio sam negdje oko druge stepenice pri izlasku iz kina. Možda sam malo previše kritičan no kada se ovakav film nađe u utrci za Oscara rame uz rame sa veličanstvenim Crash-om, osjetim nepravdu i moram reagirati.
Ocjena 3