Pucnji poslijepodne
MGM / ISSA film i video
Režija: Sam Peckinpah
Scenario: N.B. Stone Jr.
Producent/i: Richard E. Lyons
Zemlja: SAD
Linkovi: imdb
Bivši šerif spao je na ulogu čuvara pri transportu zlata no to ne znači da će izostati uzbuđenja, pogotovo kada mu se pridruži stari prijatelj nečasnih namjera.
Nekad ugledni šerif Steve Judd (Joel McCrea) prisiljen je prihvatiti ponudu banke te odigrati ulogu čuvara pošiljke zlata koju valja prevesti opasnim teritorijem. Kako je riječ o povećoj pošiljci zlatnih poluga za pomoć se obraća starom partneru Gilu (Randolph Scott) i njegovom mladom štićeniku (Ron Starr).
To vjerovatno ne bi učinio da je znao da njih dvojica namjeravaju ukrasti zlato, uz Steveovu ponmoć ili bez nje. U priču se uključuje i farmerova kćer (Elsa Knudsen) koja želi pobjeći od oca kako bi se udala za rudara no to je tek početak njezinog bijega.
Ovo je bio posljednji značajan projekt veterana vesterna Randolpha Scotta i Joela McCree koji su velikim ekranom žarili i palili još tamo od dvadesetih godina.
Moraš biti prijavljen/a!
Ride the High Country
Ovog trenutka nisam siguran je li u pitanju prvi ili drugi film Sama Peckinpaha (mislim da je drugi), ali kako bilo, "Pucnji poslijepodne" zorno ukazuju na ono što će jedan od mojih omiljenih redatelja postići s "Divljom hordom" i posebno s "Pat Garrett i Billy the Kid". Tu su naznake žestine kakvu ima prvi, te elegičnost i opori sentimentalizam kakav ima drugi najbolji vestern ikad snimljen (neka mi oproste ljubitelji Forda, Hawksa ili Eastwooda).
Priča o ostarjelim revolverašima što u sumrak Divljeg zapada traže svoje mjesto pod suncem i, svatko na svoj način, dostojanstveno umirovljenje tim je uvjerljivija i snažnija što su uloge dodijeljene dokazanim oldtimerima Randolphu Scottu i Joelu McCreai, od kojih ne bih nikako mogao izdvojiti boljega (ajde, možda bih malu prednost, bar u ovom filmu, dao Randolphu Scottu). Njihova međuigra i evolucija ponovnog upoznavanja kralježnica je filma koji na rafiniran način priča o nestajanju jednog svijeta o kojem smo čitali u romanima Karla Maya ili gledali u filmovima Johna Forda. Savršen dekor priči je prekrasna fotografija, a sve je vođeno više nego sigurnom rukom Sama Peckinpaha, koji je, navodno, ovim filmom bio najbliži potpunoj kontroli nad onim što radi.
Kada dvojica Western veterana, Randolph Scott i Joel Mc Crea, koji su zajedno ispucali na desetke tisuća metaka u filmovima toga žanra odluče upravo nakon ovog filma da je vrijeme za mirovinu jer bolje od ovoga vjerojatno ni ne mogu više snimiti, to je preporuka sama za sebe. Možda najpoetičniji naslov "Bloody" Sama i vjerojatno jedini koji je gotovo u cijelosti uspio napraviti po svojim zamislima, elegičan je oproštaj sa starim zapadom......Za svaku preporuku