Dvoboj
Universal Pictures / Continental film
Režija: Steven Spielberg
Scenario: Richard Matheson
Producent/i: George Eckstein
Zemlja: SAD
Linkovi: imdb
U jednom od prvih značajnijih ostvarenja Stevena Spielberga glavni je zlikovac zastrašujući kamion u potjeri za nesretnim trgovcem u automobilu.
Prije nego što je zaradio gomilu love i stekao reputaciju koju nosi danas Steven Spielberg je snimio možda ne komercijalni hit, ali svakako film koji se gotovo sa ničim ne može usporediti sa onim što radi danas. Koliko je to dobro ili loše procijenite sami.
Jednu od, kažu kritičari, najupečatljivijih uloga dugogodišnje karijere ostvario je nedavno preminuli Dennis Weaver. On je David Mann, trgovački putnik kojeg upoznajemo na početku još jednog dana na cesti. Nakon svađe sa ženom odlazi na važan sastanak putujući jednom od mnogih nepreglednih cesti Californije.
Prolazi pokraj starog, tromog kamiona cisterne od 40 tona koji ga nedugo zatim pretiče. Našavši se u oblaku njegovog dima David uzvraća i tako nekoliko puta sve dok ne uvidi da je vrag odnio šalu i da ga misteriozni kamiondžija proganja. Ispostavlja se da je čovjek iza volana odlučio otjerati sve paranoičnijeg Davida u smrt.
Snimljen u samo dva tjedna za potrebe televizije Spielbergov napeti road film podsjeća na slična ostvarenja poput kultnog 'Hitchera' ili pak 'Road Gamesa' no razlikuje se po tome što je ovdje glavni negativac kamion, a ne vozač kojeg uopće ne vidimo.
Moraš biti prijavljen/a!
duel
klasika....
duel
odličan film
nenadmašni Mclaud
Početak jednog od najvećih
Prvi pravi film u Spielbergovoj karijeri predstavlja početak jedne velike i neponovljive karijere koja je već sada ušla u povijest filmske umjetnosti. Snimiti takav film sa samo 25 godina mogu samo najveći filmski redatelji.
Ovaj film predstavlja istinski filmski doživljaj kojeg karakterizira napetost od uvodne špice do samoga kraja - sat i pol neprekidne igre mačke i miša. Ono što plijeni u ovom filmu je sasvim banalna radnja koja se počne razvijati iz ničega, i tajanstveni bad guy kojeg u cijelom filmu uopće ne vidimo, nego je manifestiran kroz ogromni, prljavi kamion. Upravo ta dva elementa su ono što je učinilo ovaj film kultnim, i da je nastavio snimati slične filmove danas ne bi govorili o novom Hitchkocku, nego redatelju koji je bolji i od njega.
Iako je nešto slično napravio i u svom prvom velikom hitu ''Ralje'' (netipičan ''bad guy''-morski pas, i način snimanja gdje uglavnom ne vidimo morskog psa, nego sve promatramo iz njegove perspektive), efekt koji je izazvao uspjeh tog filma (tzv.blockbusteri) odveli su Spielberga u drugom smjeru.
U svakom slučaju, film koji vrijedi uvijek pogledati, kojeg svaki ozbiljniji filmofil mora imati u svojoj kolekciji.