Život drugih
Buena Vista / Blitz film i video
Režija: Florian Henckel von Donnersmarck
Scenario: Florian Henckel von Donnersmarck
Producent/i: Quirin Berg, Max Wiedemann
Zemlja: Njemačka
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Iskusni STASI-jevac treba motriti dramatičara i njegovu ljubavnicu i otkriti njihove grijehe ali ono što će otkriti je - da se on sam promijenio.
Istočni Berlin, DDR, 1984. Iskusni službenik Državne sigurnosti (STASI-komunistička tajna policija) Gerd Wiesler (Ulrich Muehe) dobiva zadatak prisluškivati poznatog i uspješnog kazališnog pisca Georga Dreymana (Sebastian Koch). Iza tog zadatka stoji ministar kulture Bruno Hempf (Thomas Thieme) koji želi ukloniti Dreymana kako bi se dočepao njegove ljubavnice, poznate glumice Christe-Marie Sieland (Martina Gedeck). Partijski sekretar Anton Grubitz (Ulrich Tukur) pod svaku cijenu želi napredovati u svojoj karijeri i pomoći ministru i stoga se u rekordnom roku u Dreymanov stan postavljaju prislušni uređaji a Wiesler počinje danonoćni nadzor pisca i glumice. Obrazovani Wiesler postaje sve više i više fasciniran svijetom umjetnosti a i kazališni par mu biva sve simpatičniji. Nakon nekog vremena on sve više počinje sumnjati u svoj posao i u krivnju Dreymanna, koji se ponaša kao lojalni podanik režima. Ali nakon smrti svog dobrog prijatelja, režisera koji se ubio nakon dugogodišnje zabrane rada u DDR-u, Dreymann mijenja svoj stav i odluči napisati članak o golemom broju samoubojstava u DDR-u koji anonimno objavljuje u zapadnom časopisu. Dreyman počinje i okupljati protivnike režima u svome stanu a Wiesler u svojim izvješćima pokušava prikriti Dreymanove aktivnosti. No ministar postaje sve nestrpljiviji te počinje pritisak STASI-ja i na glumicu...
Kada je srpski novinar Tijanić 80-tih objavio vic o Miloševiću nije imao značajnjih problema no kada taj isti vic (samo s istočnonjemačkim vođom Honeckerom u glavnoj ulozi) u ovom filmu priča jedan STASI-jevac drugom, taj će se naći u pravoj nevolji. To što je glavna tema ovog filma zloglasna tajna policija DDR-a bila je i najveća kontroverza filma, neki su pozivali na bojkot filma jer su smatrali nevjerojatnim da neki STASI-jevci pokazuju tako humane karakteristike. U Njemačkoj je inače tabu prikazivanje humane strane nacista a s komunistima je još veći problem jer je razdoblje komunističkog DDR-a u filmovima prikazano s dosta humora i nostalgije (tzv. 'Ostalgie'). Tako su neki i ovaj film brzopleto proglasili nastavkom tog trenda no kasnije reakcije njemačkih medija isticale su da je to 'najbolji film o DDR-u nakon ujedinjenja' koji konačno prikazuje mračnu stranu komunističkog režima. Mediji su otkrili i činjenicu da je i glumca Ulricha Muehea (koji briljantno glumi hladnog STASi-jevca) za STASI prisluškivala njegova vlastita žena no on je to odbio komentirati. Redatelj Florian Henckel von Donnersmarck je na optužbe o 'nevjerojatno' humanom STASI-jevcu odgovorio s istinitim primjerom iz prošlosti STASI-ja u kojem je otkriveno da je agent koji je pratio poznatog pjesnika i sam počeo pisati poeziju i osnovao pjesničku sekciju u samom STASi-ju (?!).
U svakom slučaju, film je postigao ogromnu gledanost u Njemačkoj, na projekciju su kolektivno išle škole pa i njemački parlament a zatim je počeo i trend festivalskih nagrada. Debitantski cjelovečernji film 32-godišnjeg von Donnersmarcka prvo je osvojio rekordnih 11 nominacije na Njemačkim nacionalnim nagradama a zatim i sve glavne nagrade (Lole), poslije čega je pokorio i Europske filmske nagrade (najbolji film, scenarij i glumac) a last but not least, osvojio je i nagradu publike i žirija na Zagreb film festivalu. Još na početku ZFF-a Nino Sorić (Vip.movies) predvidio je da 'imamo prvo remek djelo festivala' te istakao da je film 'izuzetno sigurno režiran, sjajno napisan, maestralno odglumljen' a europske kritičarske pohvale zaključio je european-films.net koji tvrdi da 'još od Coppolinog ''Prisluškivanja'' špijuniranje nije prikazano tako snažno i filmično'. Na kraju je i sam redatelj primijetio da su 'sve ozbiljne novine dale nevjerojatno dobre recenzije filma, bez ijedne iznimke' a kao kruna svega film je osvojio Oscara za najbolji strani film pobijedivši pritom jednako hvaljeni 'Panov labirint'.
Moraš biti prijavljen/a!
remek djelo
Pogledao film jučer opet, film je još bolji nego kod prvog gledanja. Pravo remek djelo, glavni glumac je genijalan, preporučam svim ljubiteljima pravog filma.
FANTASTIČNO!!!
Dobro,malo je onih kojima se gledaju strani(ne-anglo) filmovi iz raznoraznih razloga(titlovi, tematike,alternativa...), a još je manje onih koji će otići u videoteku i posuditi film na njemačkom. No, kunem se, ovoga puta nećete požaliti jer je film GENIJALAN!
Zasluženi Oscar bez dvojbe; fantastična priča, veličanstveni scenarij, protagonisti odlični, film drži pažnju, izaziva emocije, i osvješćuje nas o ne tako dalekim zbivanjima u novijoj povijesti koje će vas zapanjiti jer su vješto protkani kroz ljudsku priču o idealima, ljubavi i preživljavanju, te svakako ljudskoj gluposti i užasa socijalističkih sistema.
Da, ovo je film o jako ozbiljnoj temi, i da ovo je jako ozbiljna drama, no ovo je film koji je napet poput ozbiljno dobrog trilera, topao poput ozbiljno dobre romanse i veličanstven poput zasluženog dobitnika Oscara!
realistično
Nisam baš naviknut na ovakve i to baš europske filmove s ovakvom pričom. Film nalikuje ispočetka kao na one TV filmove koji se prikazuju popodne. Vrlo je zahtjevan ali pažljivo i razumljivo režiran i odlično odglumljen, glumci se ponašaju potpuno prirodno što je rijetkost u američkim filmovima. U nekim trenucima imao sam osječaj kao da gledam kroz prozor a ne na monitoru, što dosta govori o realnosti ovog filma. Djelo govori o špijuniranju jednog umjetnika od strane neke nacionalne sigurnosti. Prisutna je stalna hladna, politička atmosfera, bez imalo akcije što je i dobro. U neku ruku ovaj film me podsjetio i na neke hrvatske uradke, npr. Priča iz Hrvatske i ostale. Uglavnom, ne mogu reći da je film vrlo originalan. Meni kojemu je europska kinematografija podosta strana, nije se baš ovo djelo učinilo nešto što već prije nije viđeno, ali zato film funkcionira kao uvjerljiva dramska priča o strogoj vladinoj službi. Ima tu malo i erotike kao i jedna malo šokantna scena. Sve u svemu, film je ostavio dojam na mene. Ne vjerujem da će se svidjeti ljubiteljima holivudskih blockbustera nego onima koji vole europske art filmove.
ne znam kad je pisana recenzija, ali..
...samo bih dodao da je film već osvojio oscara za najbolji strani film.