Goyini duhovi
Goya`s Ghosts, Los fantasmas de Goya
(2006.)
Samuel Goldwyn Films / UCD
117`
drama, povijesni
Režija: Miloš Forman
Scenario: Jean-Claude Carrière, Miloš Forman
Producent/i: Saul Zaentz
Zemlja: Španjolska
Linkovi:
N. Portman u bestežinskom stanju muče zli svećenici i inkvizitor J. Bardem. Nije riječ o de Sadeovom romanu, već o filmu M.Formana.
Čitaj dalje ...
Moraš biti prijavljen/a!
Mračno mračno doba inkvizicije
Vrlo dobar film Miloša Formana pozabavio se 18. stoljećem u Španjolskoj, kada je inkvizicija bila na svom užasnom vrhuncu i kada je bez ikakvog razumnog razloga zatvarala ljude. Priča je u ovom filmu ispričana kroz iskustva slavnog španjolskog slikara Goye, čija je muza Ines bila žrtva spomenutog 'lova na vještice'. Sjajna Natalie Portman vjerno je prikazala muke i posljedice crkvenog zatvora u kojem je provela 15 godina i rodila dijete jednom od svećenika (glumi ga Bardem). Francuska revolucija je spašava pa, iako psihički bolesna, pokušava pronaći dijete koje su joj oduzeli odmah nakon rođenja. Goya je uz nju i pokušava uvjeriti Bardema, koji je napustio crkvu, da joj pomogne da se nađe sa kćeri.No, on ima drugačije planove. Film obiluje sjajnim glumcima, scenografijom i kostimima koji vjerno prikazuju 18. stoljeće a atmosfera koja vlada brzo će vas uvući u to mračno doba u kojem sigurno ne bih preživjela ni dana. hehehe
oprez
užasno mračan film. radije bi pogledala neki horor nego to opet. čito gubljenje vremena po meni.
Goyini duhovi ? Tresla se brda , rodio se miš...
Nestrpljivo sam čekala ovaj film, cijeneći Formana, no jako me razočarao.Volim povijesne drame, posebno njegovog Valmonta i Opasne veze,a ekipa glumaca mi je bila gotovo garant uspjeha.Xaviera Bardema cijenim od Život je more,Natalie Portman u Closer, iako šteta što tako lijepa i nadarena glumica većinom bira komercijalne filmove.Scenarij je katastrofa,uprkos vizualne raskoši i lijepe kostimografije, likovi čudni,čudna veza među njima.Teško vjerujem u bolesnu ljubav prema zlostavljaču,i nema romantike i slojevitosti likova kao u Opasnim vezama i Valmontu.Bardem dobro glumi,iako užasnu ulogu, Portman su uništili lošom šminkom kao majku,stravičnim zubima kao kćer.
U svim filmovima Miloša Formana postoji socijalna kritika,ovdje je ideja dobra, kritika inkvizicije, ali i napoleonstva, no te smjene vlasti su brze,zamorne i trivijalno prikazane.Sve bi bilo bolje da priča nije tako bizarna i glupa, posebno sa kćeri na kraju, koja nasljedjuje čudovišan očev karakter (ostavi dijete u krčmi, a ni ne potraži ga?!).
Skarsgard me se ugodno dojmio u liku Goye,kao i vizualna raskoš, kostimografija, ali ove negativne karakteristike koje sam gore navela učinile su film djelom koje želim što prije zaboraviti.Na momente se činilo kao remek djelo, naročito zbog nevjerovatnog ironičnog formanovskog humora,čak i u nadramatičnijim trenucima, ali na više momenata kao grandiozan promašaj žlj produkcije.
Miloše, hodi u mirovinu !