Opsesija
Samuel Goldwyn Films/Blitz film i video
Režija: Isabel Coixet
Scenario: Nicholas Meyer
Producent/i: Tom Rosenberg, Gary Lucchesi, Andre Lamal
Zemlja: SAD
Linkovi: službena stranica
Elegantna drama o ljubavi profesora i mlade studentice koja iz korijena mijenja njihove živote.
Karizmatični profesor David Kepesh (Ben Kingsley) poznat je po jurenju za mladim studenticama željnima avanture, ali nijednoj ženi ne dopušta da mu se previše približi. Međutim, kada prekrasna Consuela Castillo (Penélope Cruz) uđe u njegovu predavaonicu, njegov se obrambeni mehanizam raspada. Ta očaravajuća ljepotica ga u poptpunosti obuzme, a ujedno i uznemiri. Iako Kepesh proglašava njezino tijelo umjetničkim djelom, Consuela nije samo predmet žudnje. Ona je iznimno pametna i posjeduje emocionalnu napetost koja dovodi u pitanje njegove unaprijed stvorene zaključke o ženama.
No, kako vrijeme prolazi, Kepeshova potreba za Consuelom postaje opsesija. Njihov odnos se polako pretvara u pravu noćnu moru, a njegove ljubomorne tlapnje o izdaji u konačnici otjeraju prekrasnu Consuelo. Slomljen, Kepesh se suočava sa zubom vremena, potpuno se posvećujući poslu i suočavajući se s gubitkom starih prijatelja. Onda, dvije godine kasnije, Consuela se vraća u njegov život i to s hitnom, očajnom molbom koja će sve promijeniti.
'Opsesija', trailer
Režirajući 'Opsesiju', potvrđena španjolska redateljica Isabel Coixet ('Moj život bez mene', 'Skriveni život riječi') postaje prva filmašica koja se prihvaća hvaljenog i kontroverznog rada pisca Philipa Rotha, dobitnika Pulitzerove nagrade u kategoriji fikcije. U taj posao ona unosi intenzivnu koncentraciju na unutarnji život njezinih likova pa ni ne čudi da je izbor za glavne uloge pao baš na Bena Kingsleya ('Liječeni ubojica', 'Opaki igrači') i Penélope Cruz ('Vicky Cristina Barcelona', 'Nebo boje vanilije'). Ovaj dvojac je svojim impresivnim karijerama više puta dokazao neosporan talenat i veliku mogućnost prilagodbe te je njihov rad jedan od najhvaljenijih aspekata ove zanimljive drame.
Kako stvari stoje, 'Opsesija' ima sve potrebno za uspijeh – kvalitetne glumce, iskusnu i dokazanu redateljicu, kvalitetan scenarij kojega je napisao Nicholas Meyer – pa niti ne čudi stanje na internet stranici Rotten Tomatoes. Kritičari su se složili kako je ovo jedna inteligentna, ozbiljna i provokativna drama s impresivnim glumačkim izvedbama. Ocijena glasi 74%, a ovako su komentirali pojedini mediji – 'Prekrasan scenarij, odlična gluma, izvrsna režija i mnogo mnogo materijala za razmišljanje.' (Ebert & Roeper), 'Najbolja drama ove godine.' (Detroit News), 'Jedna od najboljih Kingsleyevih uloga' (Chicago Reader).
Moraš biti prijavljen/a!
Elegija
Poznato je da elegične pesme izražavaju nežna, setna raspoloženja zbog rastanaka, jadikovki za voljenom osobom, pa je logično što su bile jako zastupljene u doba romantizma.Katalonska režiserka, Isabel Coixet ('My Life Without Me') inspirisana romanom Philipa Rotha - 'The Dying Animal', uz pomoć scenariste Nicholasa Meyera (adaptirao roman u filmsku priču), daje nam svoj pogled na temu, tako zahvalnu za filmsko štivo: ljubav između muškarca i žene.Ugledni profesor književnosti, David Kepesh (Ben Kingsley) iza sebe ima propali brak, na šta ga stalno podseća njegov sin Kenny (Peter Sarsgaard) inače lekar po profesiji, s kojim je po pravilu na 'različitim talasnim dužinama'.No profesor uprkos tome ima bogat ljubavni život, jer olako ulazi u avanture sa svojim studentkinjama, držeći se pravila 'kada prođu predavanja'.Kada na svom predavanju ugleda zanosnu Consuelu Castillo (Penélope Cruz), 24-godišnju devojku kubanskog porekla, dogodiće mu se ljubav na prvi pogled...Jako dobro režirano, u elegičnom ritmu, dakle nešto sporija radnja koja u fokus stavlja dvoje ljubavnika, istražujući niti koje ih spajaju, ali i ono što ih razdvaja.Stoga je razumljivo što ova melodrama odiše blagom erotikom koja nije nimalo vulgarna. Naprotiv, kako se razvija veza između zrelog muškarca i mlade žene (30 godina mlađe od njega), radnja prerasta u nezaboravnu ljubavnu priču.Kroz niz inteligentno postavljenih dijaloga, shvatamo šta je profesora privuklo na početku, a šta kasnije kada je sa razvojem veze, bolje upoznao svoju studentkinju.Izbor iskusnog Bena i šarmantne Penélope, za uloge dvoje ljudi upletenih u jednu kompleksnu ljubavnu vezu, je zaista pun pogodak, zbog zapanjujuće lakoće kojima njih dvoje tumače svoje likove (ipak su uloge zahtevale i neke slobodnije scene koje su odradili veoma profesionalno). Snažna ljubavna priča koja će izazvati bujicu emocija (neki to zovu jednostavno - suze), svakako da ima prođu kod publike, bez obzira što nekima film pomalo liči na dobro postavljenu pozorišnu predstavu.Definitivno film koji je ispunio moja očekivanja, kako u pogledu gledljivosti intrigantne radnje, tako i u pogledu izvrsne glume i naravno maestralne režije.
solidno
dobar film, zanimljiva tema, istina malo je sporiji, no nije loš. preporuka frajerima u 43ćoj koji imaju komade od 20tak, pa te iste ne poštuju dovoljno, možda nešto i shvate i uštede na psihijatru:)
Sve u svemu, mislim da bi se ženskoj publici mogao jako svidjeti, kao i pametnim frajerima,; Penelope je lijepa i odlična, Ben čudnjikav ali interesantan, ovo je orginalan film i zaslužuje da ga se pogleda
Staro/mlado
Staro/mlado, depresija/opsesija, kriza srednjih godina, vrlo gola i vrlo lijepa Penelope Cruz :) :)
Art
Iako film jest spor, to ima svoju funkciju. Protok vremena u filmu je očito bitan a to redateljica iskazuje na jedan osebujan način. Film je pametan, izravan, potresan, a to ima i svoju cijenu a ta je publika. Ovo nije film za najširu publiku ali za one sa istančanim ukusom ovo će biti prava poslastica.
izvrsno!
Sporo, sporo, jako sporo
Ovaj film možemo usporediti sa vožnjom automobila 30 km/h na cesti gdje je dozvoljeno voziti 60 km/h. Ispred vas se vozi automobil 30 km/h na sat a vi biste htjeli ići malo brže, a budući da ne možete jer se promet odvija stalno u 2 smjera grizete nokte jer spori kreten vozi 30 km/h. U ovome slučaju spori kreten je ovaj spori film. Sve nokte sam izgrizao za vrijeme projekcije ovoga djelceta. Ženski dio publike lagano je izlazio iz dvorane pod izlikom 'pišanja', jer je znao da se u ovome filmu apsolutno ništa neće dogoditi. Evo jednog primjera nepotrebne scene: Ben Kingsley gleda kroz prozor 2 minute i gleda gospođu koja također gleda kroz prozor. Odjednom se začuje ton klavira. Naravno, depresivni ton. Sveukupno trajanje scene: Gledanje Kingsleya kroz prozor: CCa 2 minute, gledanje gospođe kroz prozor: CCa 2 minute, ton na klaviru: cca 1 minuta. Sveukupno 5 minuta nepotrebno potrošeno na suvišnu scenu. Ako volite spore filmove u kojima se ništa ne događa i u kojima 180-godišnjaci zavađaju mlade ljepotinke brzinom 180-godišnjaka onda je ovo pravi film za Vas.