Crveni pojas
Redbelt
(2008.)
Sony Pictures Classics/Blitz film i video
99'
akcija, biografski, sportski
Režija: David Mamet
Scenario: David Mamet
Producent/i: Chrisann Verges
Zemlja: SAD
Linkovi:
Idealistični instruktor borilačkih vještina odbija borbe u ringu, a kad zapadne u dugove jedini je izlaz - borilište!
Najnoviji film Davida Mameta bavi se Mikeom, instruktorom jiu-jitsua koji se ne želi boriti u ringu jer to smatra ponižavajućim. Nakon neobičnog spleta okolnosti, njegovi dugovi se gomilaju, pa mu jedino preostaje da se bori za novac...
Moraš biti prijavljen/a!
Poštenjačina
Stari dobri David Mamet, nakon pauze od 4 godine (snimio 'Spartan' 2004.), vraća se akcionom dramom, za koju je sam napisao i scenario.Mike Terry (Chiwetel Ejiofor) je instruktor drevne borilačke veštine, jiu-jitsu.Vodi akademiju za samoodbranu, u kojoj polaznike obučava da se uspešno suprotstave siledžijama i ostalim napasnicima.Podršku mu pruža šarmantna supruga, Sondra (Alice Braga), koja i sama hoće da pokrene neki posao.No kada se dogodi incident na akademiji, između policajca Joe Collinsa (Max Martini) i uplašene, isfrustrirane advokatice, Laure Black (Emily Mortimer), stvari kreću u neželjenom pravcu...Režiser se odlučio za jednu životnu priču, u kojoj pratimo dramatičnu sudbinu borca, koji je prinuđen da odstupi od samurajskog kodeksa i da svoju veštinu demonstrira zarad sticanja novca.Kako se sam Mamet počeo baviti ovom veštinom, logično je bilo da neka svoja, ali i tuđa iskustva, ispriča na velikom platnu.Solidna glumačka postava, obavila je standardno svoj posao.Chiwetel Ejiofor je za potrebe snimanja, dostigao besprekorno fizičko stanje i izgleda sasvim korektno kao borac i vrsni poznavalac jiu-jitsua.Alice Braga je pored dobre glume, pokazala i svoju zgodnu figuru.Verovatno je glumački najubedljivija Emily Mortimer, jer je lik advokatice kompleksan (trauma iz prošlosti, kada se našla na meti lokalnog silovatelja). Najbolji segment ove filmske priče, jeste autentično prikazan svet podzemlja, koji je borbe u ringu pretvorio u visoko-profitabilnu zabavu, gde se vrte velike sume novca.Zanimljivo je da nam Mamet daje nedefinisan kraj, iako nam šalje poruku, da pojedinac zapravo nema nikakve šanse u neravnopravnoj borbi sa čitavim sistemom (promoteri, menadžeri, TV-mašinerija i dr.).U krajnoj liniji radi se o prosečnom filmu, koji pruža malo dobre, fino osmišljene zabave i ništa više od toga.