Gangsterski odred
Warner Bros. / Blitz film i video distribucija
Režija: Ruben Fleischer
Scenario: Will Beall, Paul Lieberman
Producent/i: Dan Lin, Kevin McCormick, Michael Tadross
Zemlja: SAD
Linkovi:
Žestoki krimić o odredu za gangstere (Nick Nolte, Josh Brolin i Ryan Gosling) koji se bori protiv mafijaša Cohena (Sean Penn) i drži oko na njegovoj ljubavnici Grace (Emma Stone).
Radnja filma je smještena u korumpirani Los Angeles u razdoblju nakon Drugog svjetskog rata, a glavni junaci su žestoki policajci koji se nemilosrdno obračunavaju s moćnim gangsterima.
Glavni negativac 'Gangster Squada' je stvarna ličnost, mafijaš Mickey Cohen (Sean Penn) koji 1949. vlada Los Angelesom uz pomoć svojih gangstera, a novcem od droge i prostitucije podmićuje korumpirane političare i policajce.
Zbog toga iskusni policajac Bill Parker (Nick Nolte) osniva posebnu jedinicu s najpoštenijim i najžešćim policajcima, a predvodi ju John O'Mara (Josh Brolin) koji u tim dovodi Jerryja Wootersa (Ryan Gosling).
'Odred za gangstere' započinje bespoštedni rat protiv Cohena i njegovih suradnika, a taktika im je da prvo pucaju, a tek onda hapse. Problem nastane kada se mladi Wooters zaljubi u Cohenovu ljubavnicu Grace Faraday (Emma Stone)...
Moraš biti prijavljen/a!
Pogrešna očekivanja
Na Gangsterski se Odred može gledati iz dva kuta...Kao na gangstersku/krimi dramu ili kao na akcijski film.Iz kuta krimi drame zbog brdo klišeja,plošnosti likova te pretjerane akcije i nerealističnog nasilja dobiva tek prolaznu,gotovo solidnu ocjenu.Međutim,čak i u tom kutu neke scene su izrazito dramatične i uvjerljive.Iz kuta akcijskog filma dobiva nadprosječnu ocjenu.Iz tog kuta akcijske scene izgledaju odlično koreografirano i odrađeno.Krvavo,brzo i brutalno.Pogotovo scene tučnjave.Šakački obračun između Josha Brolina i Seana Penna je jedna od najboljih scene tučnjave,usudio bih se reći u povijesti,barem novije kinematografije. Ako na likove gledamo iz akcijskog kuta više ne djeluju toliko plošno,dapače,djeluju mnogo kompleksnije nego likovi iz nedavnim,razvikanijih akcićia poput Plaćenika,RED-a i Killer Elitea.Prikaz međusobnih odnosa likova je vrlo dobro odrađen što je rijetkost u akcijskom žanru.Kao i pažnja posvećena sitnim detaljima poput pažnje posvećenim povijesnim činjenicama,budući da je film relativno inspiriran istinitom pričom.No zbog tih sitnih detalja Los Angeles 50-ih godina je vješto i uvjerljivo prikazan.Najzanimljiviji su,dakako,između likova Ryana Goslinga i Emme Stone te naravno između Goslinga i Brolina,između kojih se zbilja osjeća ona buddy cop kemija koja podsjeća na slavne duete poput primjerice Mela Gibsona i Dannya Glovera u Smrtonosnom Oružju i Chrisa Tuckera i Jackiea Chana u Gasu do Daske.Svi članovi glumačke postave su odradili odličan posao,sa posebnim naglaskom na najdominantniji trojac,Goslina,Brolina i Penna.Brolina svakim filmom sve više cijenim,svoju je svestranost dokazao mnogo puta,glumivši pritom u blockbusterima (Ljudi u Crnom 3,Jonah Hex) prepredene negativce (Američki Gangster,Wall Street 2),dramatične uloge (Milk,Nema Zemlje za Starce,W) no ovakav je tip uloge kao stvoren za njega.Ima onaj staromodan,muževan izled i šarm koji više pripada Hollywoodu 40-ih i 50-ih nego 21.stoljeća.Odlično bi se snašao u film noiru i među glumcima poput Roberta Mitchuma i Burt Lancastera.Drago mi je što je dobio ulogu kakve je nekad igrao Mitchum u nastavku Rodriguezovog Sin Citya u kojoj je zamijenio Clivea Owena.Gosling jednostavno zrači karizmom zbog koje dominira u svakoj sceni u kojoj se pojavi.Dok je u Driveu podsjećao na mladog Stevea McQueena,njegova izvedba cinićnog murjaka antiheroja podsjeća na likove kakve je nekad davno igrao Bogart.Sean Penn me nikad nije razočarao,pa tako ni ovdje.Neki kritičari tvrde da se njegova izvedba ovdje sastoji od deranja i preglumljivanja,te da mu je lik najplošniji od sviju.Slažem se,film je klasičan,crno bijeli prikaz borbe dobra i zla,no u Pennovim scenama mi više ne vidimo Penna,već opasnog i nasilnog gangstera Mickeya Cohena.Emocije koje Penn odašilje svojim deranjem i psovanjem su nevjerovato uvjerljive i mi zbilja možemo osjećati bijes i gadan karakter njegova lika.Ben Kingsley je primjerice za sličnu ulogu psihopatskog gangstera u Sexy Beastu zaradio nominaciju za Oskara.Od ovog je filma važno očekivati akciju,a ne dramu.Gledatelji koji očekuju Nedodirljive ili LA Povjerljivo 21.stoljeća mogu preskočiti ovo djelce dok će ljubitelji akcića uživati u filmu i na neko vrijeme zaboraviti na sve brige i probleme.
Stop organizovanom kriminalu
Vreme nakon završetka krvavog Drugog svetskog rata, donosi prosperitet čitavom društvu.Ratom izmučena američka ekonomija ubrzano se razvija, standard Amerikanaca vrtoglavo raste.U takvom okruženju, emigrant iz Ukrajine, Jevrejin Mickey Cohen (Sean Penn) vidi šansu da baci čitav grad pod svoje noge, baš kao što je to radio svojim protivnicima u ringu, tokom svoje bokserske karijere. Veoma brzo, podzemlje koje kontroliše Cohen, vlada gradom ogromnih mogućnosti - Los Angelesom.Nelegalna trgovina oružjem, drogama, prostitucija, kockanje, preplavili su ulice LA.Oni koji bi po službenoj dužnosti trebali nešto da preduzmu, kukavički ćute, ogrezli u korupciju i nemoral.Policijski šef Parker (Nick Nolte), istinski američki patriota, zgrožen situacijom u svom voljenom gradu, odlučuje da oformi tim neustrašivih policajaca, kojima su čast, poštenje i humanost iznad svega i koje niko ne može da potkupi nikakvim novcem...Ruben Fleischer je ispekao zanat radeći brojne muzičke spotove i TV reklame, da bi potom krenuo i s režijom dugometražnih filmova.Ovo je njegov treći film i svakako najveći izazov.Will Beall je napisao filmski scenario, inspirisan knjigom Paula Liebermana 'Gangster Squad' (gde je opisan životni put pomenutog mafijaša, kao i još nekolicine likova koji se pojavljuju u filmu).Režija nas vraća u davno prošlo vreme koje je obeležilo jedno značajno razdoblje u istoriji USA, u doba gangstera i policajaca, kada je kriminal bio sirov, ali isto tako i surov.Nasilje i romantika karakterišu ovakve filmove, koje je Hollywood štancao, naročito u posleratnim godinama, kada su sudbine čikaških i ostalih mafijaških bosova bile predmet javne rasprave.Dobar kasting je stoga jako bitan za produkciju filma o mafijašima, jer traži nešto drugačiju glumu u odnosu na današnja izdanja u kojima gledamo 'dobre i loše momke'.Ekipa producenata je zato angažovala plejadu renomiranih glumaca koji su oživeli takve likove na filmskom platnu.No, pošteno je reći da nisu baš svi uspešno odradili svoj posao.Sean Penn se nije baš najbolje snašao u koži takvog zločinca, bez obzira na šminku, mimiku i način govora.Ljubavni par, koga čine Emma Stone & Ryan Gosling, deluje nekako neubedljivo, nenametljivo, tek kao pozadina u priči gde obračun mafijaša i policije pokreće celokupnu radnju. Međutim, Josh Brolin je odličan kao narednik John O'Mara, vođa elitnog policijskog odreda, baš kao i njegov naredbodavac Parker, gde Nolte još jednom dokazuje da mu leže ovakve epizodne uloge.Od sporednih rola, vredi spomenuti još i suptilnu glumu koju interpretira Sullivan Stapleton, kao Jack Whalen (čovek koji je uvek dobro obavešten) i Robert Patrick, koji tumači policajca starog kova Maxa Kennarda (prvo puca na krimose, a potom ih hapsi).U čitavu produkciju uloženo je $60,000,000 a setovi su odrađeni na lokacijama Bellflowera, Santa Clarite i Los Angelesa u Kaliforniji. Time je stvorena nekakva autentičnost radnje, uz normalno dobro postavljenu scenografiju (art deko stil kao oličenje tadašnjeg luksuza), solidne šminke, osrednje kreirane maske i izvrsnu kostimografiju (vodilo se računa o stilu odevanja).Adekvatne muzičke aranžmane napravio je Steve Jablonsky, kao referencu na dobro poznate filmove slične tematike.Krajnji utisak je da ovaj film ne nudi ništa novo, ali to i nije bila namera filmske ekipe.Oni su samo hteli da reprodukuju ovakvu vrstu filmova (snimljenih još pre 40, 50, 60 godina) koristeći normalno sve tehničko-tehnološke tekovine savremene civilizacije (ali bez suvišnog preterivanja u specijalnim efektima) kako bi današnju publiku upoznali kako se nekada radilo i razmišljalo u Hollywoodu.Dakle, iako radnja iz današnjeg ugla gledano, sasvim sigurno deluje pomalo naivno, klišeizirano, čak i bezazleno, ipak zaslužuje prelaznu ocenu, jer je režiser sa svojim saradnicima napravio svojevrsni omaž vremenu kada su filmovi pravljeni lagano, onako sa merom i sa dušom.A to je bio zlatni period Hollywooda iz koga su nastali klasici američke, pa i svetske kinematografije.
Jeftino
Punu vise sam ocekivao od ovoga filma, neznam nekako mi djeluje pre jeftino. Likovi uopce nisu bili dovoljno obradjeni, romantična radnja između Emme Stone i Ryana Goslinga nema dovoljnu tezinu. Krvavih scena ubijanja i tučnjave ima dosta naravno sve vec vidjeno. Scenarij los, jedino Sean Penn moze proci ima tu neku ganstersku facu. Ocijena -3
Ogroman promašaj
Fleischerov treći film u karijeri označuje ujedno i redateljev prelazak s komedije (dobar 'Zombieland', ne baš dobar '30 Minutes or Less') na filmove s nešto ozbiljnijom tematikom, kao što bi trebao biti 'Gangster Squad' koji prati priču o grupi policajaca koji pokušavaju preoteti Los Angeles iz ralja opasnog mafijaša Mickeya Cohena.
Sve to na papiru zvuči divno i krasno, pogotovo ako pridodamo tome i glumačku postavu punu zvijezda (Penn, Brolin, Gosling, Stone, Nolte), no nešto u scenariju debitanta Bealla ozbiljno ne štima. Sama priča je ispunjena klišejima, stvarima koje ste sto puta vidjeli u drugim filmovima, razrada likova uopće ne postoji, pa su glumcima dane sjene kao predložak iz čega i proizlazi toliko nezapaženih uloga takvih zvijezda. Pomalo je žalosno gledati jednog Penna u ovakvoj ulozi negativca gdje on zapravo nema nikakvog teksta, nikakvog trenutka za pamćenje, ničega; sveden je na gotovo komične one-linerse. Ista stvar stoji za svaki bitniji lik u filmu, s naglaskom na Goslingovu glumu koja je nevjerojatno loša (čak mu je glas u određenim scenama urnebesno smiješan).
Sve scene u filmu su „izglancane“, kompjuterski fino obrađene, što u pojedinim scenama ostavlja dojam neuvjerljivosti, no generalnih zamjerki izgledu filma nema. Što se ne može reći za pojedine trenutke koji su nepotrebno nasilni i ne služe nikakvoj višoj radnji, pa film ponekad izgleda stripovski, ponekad komično, a gotovo nikada kao punokrvna drama što je i bila generalna ideja.
Preporučam lagani preskok ovog naslova, jer ovo ste već gledali ('L.A. Confidential', 'The Untouchables'...) samo što su spomenuti bili nemjerljivo bolji filmovi od ovog ispod prosječnog, potpuno promašenog djelca.