Glavom kroz zid
Wueste Filmproduktion / Blitz film i video
Režija: Fatih Akin
Scenario: Fatih Akin
Producent/i: Stefan Schubert, Ralph Schwingel
Linkovi:
Sukob dviju različitih kultura i želja za bijegom od konzervativne obitelji, prouzročio je lažan brak i zanimljiv zaplet dobitnika ovogodišnjeg Zlatnog medvjeda.
Redatelj i scenarist filma 'Glavom kroz zid' (2004), Fatih Akin napravio je film od trenutno vrlo aktualne teme u Njemačkoj, koji govori o sukobu turske i njemačke kulture. S obzirom da je i sam porijeklom Turčin odrastao u Njemačkoj, a ideju za film dobio je za vrijeme veze s mladom Turkinjom koja mu je predložila lažni brak, što je odbio, može se reći da je film nastao na iskrenim i osobnim motivima.
Film je osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinskom filmskom festivalu 2004., a obrađuje temu emancipacije mlade pripadnice druge generacije njemačkih Turaka, Sibel (Sibel Kekilli), koja se nakon lažnog pokušaja samoubojstva nađe u psihijatrijskoj bolnici gdje upoznaje 40ogodišnjaka Cahita (Birol Unel) koji je tamo dospio zbog prekomjernog konzumiranja droge i alkohola.
Sibel je odglumila samoubojstvo želeći se riješiti tradicionalnih okova svoje obitelji, ali tim činom je samo dokazala da nije nikakva Muslimanka te je osramotila cijelu obitelj. Jedini spas joj je udaja, pa dolazi na ludu ideju da nagovori Cahita da je oženi. On pristaje, pa oni započinju zajednički život u kojem se njihove navike nisu puno promjenile. Oboje uživaju slobodu sve dok se Cahit ne zaljubi u svoju lažnu ženu.
Napad ljubomore zakomplicira im život do kraja: on odlazi u zatvor nakon ljubomornog ispada koji je završio fatalno, a ona upravo kada je shvatila da se zaljubila u muža, zbog novog slijeda događaja, odlazi u Tursku.
Tema ovog filma je suvremena i eksplozivna. U današnjem svijetu ljudi su svjesni sukoba kultura u multikulturalnim zemljama, kao što je Njemačka, gdje npr. ortodoksni Muslimani pokušavaju spriječiti odlaske svojih kćeri na satove seksualnog odgoja ili plivanja, što svakako uzrokuje krize identiteta, pa se redatelj potrudio, kako i sam kaže, prikazati problem iz tri perspektive: njemačke, njemačko-turske i turske.
U želji za angažmanom glumaca koji odražavaju istinsku prirodu ovog problema, krenuli su u potragu izvan glumačkih voda, a Sibel je bilo zaista teško pronaći jer nema puno mladih djevojaka koje govore turski i koje bi se skinule pred kamerama. Konačno su u jednom trgovačkom centru pronašli djevojku koja je zadovoljila sve kriterije, pa tako i autentičnost jer njena se životna priča u mnogočemu poklapa s pričom glavne junakinje: osim što je i sama Turkinja, također je se odrekao tradiciji sklon otac nakon što je Kekilli postala poznata porno glumica.
Na FILMSKI.NETu možete pročitati i interview s redateljem Fatih Akinom kojeg smo za vas priveli na FESTu u Beogradu.
Moraš biti prijavljen/a!
Odličan film
Film me oduševio. Realan je, pomalo depresivan, ponekad brutalan, emocionalno pun, dubok, iskren, čak i duhovit, glazba odlično odabrana, pogađa u dušu. Glumci su odlični, a Chait je moj novi junak.
najdrazi film
brijem da mi je ovo, nakon 'ljile 4ever', najboji europski film kojim sam ikad gledala. Radnja je genijalna, glumci anonimusi a bolji od vecine razvikan holivudskih zvjezdica.. prostori su tak depresivni a opet realni.. toliko sexa, krvi i brutalnosti..
ma, mora se pogledati!!
ocjena od 1-5? 6!
sirov,dubok,brutalan a vrlo jednostavan prikaz života, kulturološkog sukoba i društveno prihvaćenih/neprihvaćenih normi.
Kako izgleda život kada izgubi smisao, kada se izgube ljubav ili sloboda..kada se očekuje da idemo putem koji su drugi odabrali umjesto nas..ili kada naš život više nema cilj? Odlično skinuti ljudski profili, fenomenalne scene i pre pre pre dobra muzika + jakio jaki dijalozi. Cahit-zarobljen u prošlosti živi hedonističku sadašnjost bez cilja. Sibel- emancipacija i što je sve u stanju učiniti da bi do nje došla, rušenje nametnutog autoriteta.
Stvarno izvrstan prikaz moći ljubavi, ljubomore i kako to izgleda kada čovjek dotakne samo dno života i točku s koje se ili diže ili posljednji puta pada. Teško mi je izdvojiti djelove filma ali pokušati ću one koji su mi ostali najupečatljiviji-vožnja kroz tunel prije nego se C zabije u zid,totalni sarkazam u čitavoj sceni razgovora C sa psihijatrom, scena kada razbija rukama staklo na šanku i onako krvav, znojan, raščupan i zarastao ulijeće među rulju pa na pozornicu, prva večera koju sprema Sibel, C monolog u razgovoru sa Selmom nakon izlaska iz zatvora.."Selma, how strong you are? are you strong enough..".. on gol kraj telefona, ona gola na prozoru..ma sada bi sve nabrajala.previše puta sam ga gledala i uvijek nadjem neku novu dubinu. Glavom kroz zid- uvijek, ali zašto ne i do kraja? kada se javlja moral i napušta prošlost? ma, imam osjećaj da niti jedna ova rečenica nije dostojna onoga što je(u mojoj glavi) Fatih utjelovio u priči! Obavezno pogledati pa onda..kako kome..još nisam čula lošu kritiku!
gledat!
film je genijalan,glumica je nevjerojatna i scena kad se vraca iz kluba u istanbulu i kad joj dobacuju 3 tipa sa strane je meni jedna od snaznijih i potresnijih.i treba ga gledat