Razuman početak 8. ZFF-a
Kako je Šveđanima u ljubavnom četverokutu, može li sirotinjsko odrastanje biti komično, kako Amerima ide rat u Afganistanu i koji od tri Isusa je onaj pravi?
Počeo je 8. Zagreb Film Festival na novim lokacijama, a zbog manjeg broja ulaznica nastupile su i prve gužve - preporučujemo točan dolazak na projekcije. Prvi filmovi nas nisu razočarali, novozelandski 'Boy' je odlična komedija koju bi rado vidjeli i u redovnoj kinodistribuciji, a 'Restrepo' i 'Ja sam Isus' su zanimljivi dokumentarci koji bi se mogli svidjeti i gledateljima koji nisu ljubitelji ratnih i religijskih filmova.
'RAZUMNO RJEŠENJE' ('A RATIONAL SOLUTION'), r: Jörgen Bergmark
Erland i njegova žena May u mjesnoj crkvi vode tečaj o braku, a kada se Erlandu svidi nova žena najboljeg prijatelja i kolege s posla, na raspravi dolaze do 'razumnog rješenja' - živjet će učetvero! No, ne ide sve po planu...Ova fabula bi u Hollywoodu poslužila kao dobar predložak za erotski triler ili još bolje - romantičnu komediju s mladim i lijepim glumcima! No, u skandinavskoj verziji glavni junaci su sredovječni ljudi običnog izgleda, a njihovi životi ne prolaze kroz ništa dramatično - osim što u njihovom braku ne tinja iskra, pa traže zaljubljenost. Sve se odvija sporo i suzdržano, baš kako to i priliči filmu iz domovine Ingmara Bergmana...
'Razumno rješenje', trailer.
'BOY', r: Taika Waititi
Priča o disfunkcionalnim obiteljima i siromašnim manjinama ne mora biti depresivna drama - mada obično na festivalima gledamo baš takve 'socijalne tragedije'. Maorski redatelj (i komičar!) Taika Waititi predstavio se 2007. na ZFF-u svojom neobičnom romantičnom komedijom 'Orao protiv morskog psa', a sada je ponudio priču o odrastanju jednog dječaka nazvanu - 'Boy'. Waititi duhovito i nježno prikazuje siromašnu maorsku zajednicu, i to kroz priču o odrastanju klinca kojem se iz zatvora vraća otac, bitanga koja mu nije dobar roditeljski uzor. Ludo zabavan film pokazuje šareni svijet djetinjstva kroz dječje oči, a glavni junaci filma, otac i sin, zgubidani su koji pokazuju da dobre priče znaju biti bolje od stvarnosti. Posebna pohvala ide i koreografskim naporima glumcima koji 'skidaju' pokrete Michaela Jacksona - ipak je to film o 'osamdesetima'!
'JA SAM ISUS' ('I AM JESUS'), r: Valerie Gudenus i Heloisa Sartorato
Religijski freakovi su uvijek zanimljivi - posebno ako si umisle da su Isusove inkarnacije! Dokumentarac prikazuje 3 različita 'Isusa' - najspektakularniji među njima je brazilski 'INRI Krist' koji živi na velikom imanju okružen sluškinjama koje su njegove 'groupie' djevojke. Dok starkelja prodaje maglu i nastupa na televiziji, cure vježbaju gađanje i pjevaju vjerske obrade Rihanne na You Tubeu. Najzanimljiviji je 'engleski Isus' koji se hvali da 'nije pukao u zatvoru', ali priznaje da je dobio prosvjetljenje pod utjecajem ludih gljiva, a može ga se vidjeti kako hoda u ženskoj odjeći i skuplja hranu po kontejnerima. Najbliži Isusu je vjerojatno onaj koji ima pravu obiteljsku zajednicu, a zanimljivo je da živi - u Sibiru. Film je mogao biti nešto dorađeniji, ali dobro prikazuje svijet gurua, duševnih bolesnika i prevaranata koji poručuju gledateljima da se 'čuvaju lažnih proroka', a svi bi pali u 'Kviskotekinoj' igri 'Pogodite pravog Isusa'.
'Ja sam Isus', trailer.
'ŽIVJETI MALO DULJE' ('VIVRE ENCORE UN PEU'), r: David Lambert
Kratki film u kojem se miješaju romansa, erotika i tragedija, a sve to iz perspektive gay odnosa. Dobro i dirljivo.
'DJECA KAROSTE' ('KAROSTAS BERNI'), r: Janis Jurkovskis
Dokumentarac o teškom životu Latvijaca u postsovjetskom razdoblju, dojmljiva priča o tome kako kapitalizam uništava obitelji, osobito samohrane majke s malom djecom. Uznemirujuća glazba i slike napuštenog kraja potcrtavaju osjećaj beznađa, a točka na i je čestitka iz filma: 'Sretan rođendan, iako se ne vidi svjetlo na kraju tunela'.
'RESTREPO', r: Tim Hetherington i Sebastian Junger
Zasad najuzbudljivi film Festivala je dokumentarac sa Sundancea koji prikazuje život jednog voda na najisturenijom položaju američke vojske u Afganistanu. Poput nekog bizarnog realityja, pratimo vojnike koje su vječno s glavom u torbi, a život u rovu Bogu iza nogu sastoji se od pucnjave, ophodnji i paljenja govana. Rat je prikazan kao kaos u kojem su vojnici pijuni, a zapovjedaju im časnici koji glume suradnju s lokalnim stanovništvom, ali im baš i ne ide operacija 'osvajanja srca i duša', pa sve više gube rat protiv gerilaca. Mlade vojnike prati kamera iz ruke i u onim najpotresnijim situacijama, kada su potreseni smrću kolega, a posebno je dirljivo kada doznajemo da jedan od vojnika potječe iz hipijevske obitelji koja je zabranjivala ratničke igračke. Što reći - život piše drame..
Nema komentara.