Mrtva priroda pobjednik Mostre
Film iznenađenja Jia Zhang-Kea dobitnik je Zlatnog Lava. Helen Mirren je najbolja glumica, a najbolji glumac je, nećete vjerovati, Ben Affleck.
Proglašenjem pobjednika i svečanom dodjelom nagrada u venecijanskoj Palazzo Del Cinema, u subotu 09.09. završila je i 63. Mostra. Popis nekih od favorita, kao ni onaj cjelokupne selekcije Venezia 63 neće vam pomoći da nađete pobjednika jer se naslov istog razotkrio tek u srijedu, 06.09..
Glavnu nagradu, Zlatnog Lava za najbolji film, osvojla je 'Mrtva priroda' ('Still Life') Kineskog redatelja Jia Zhang-Kea /naslovna/ ostavivši za sobom dva najjača konkurenta, Frearsovu 'The Queen' i 'Bobby', film Emilija Esteveza o smrti američkog predsjedničkog kandidata Roberta Kennedya. Tako je i ove godine, kao i 2004. kad je u Veneciji Zlatnog Lava dobio Kim Ki Duk za 'Željezo 3', glavnu nagradu odnio film prikazan kao projekcija iznenađenja.
Jia Zhang-keov film trasira promjene koje je u živote lokalnog stanovništva i arhitekture unijela gradnja kineskog megaprojekta 'Tri veličanstvene brane', goleme hidrocentrale koja bi trebala opskrbljivati energijom Šangaj i još desetak kineskih provincija. U mješavini dokumentarnog i igranog filma 'Jia u iznimno teškim uvjetima živi s radnicima koji ruše kuće, zgrade i nebodere uz rijeke. Političke poruke nisu izravne, ali su jasne', piše kritičar Jutarnjeg. S druge strane, predsjednica žirija Catherine Deneuve u vezi izbora žirija je izjavila: 'Film je izvanredno snimljen i ima odličnu priču, a bez politiziranja'. Jia Zhang-keov dokumentarac 'Dong' u kojem se redatelj bavi istom temom prikazan je na ovogodišnjoj Mostri u sekciji Horizonti.
Coppa Volpi, nagrada za najbolju glumicu, završila je u rukama Helen Mirren za ulogu u filmu 'The Queen' Stevena Frearsa, jedinog Britanca u konkurenciji. Dobitnica najveće glumačke počasti na ovogodišnjoj Mostri nakon primitka nagrade (pre)skromno je izjavila: 'Ja sam samo djelić DNA tog filma. Zasluge pripadaju majci, scenaristu Peteru Morganu i ocu Stevenu Frearsu'. Jedina konkurencija Kraljici Mirren na ovogodišnjoj Mostri bila je Isabelle Huppert koja je odigrala naslovnu ulogu u dosta hvaljenom filmu 'Nue propriété' mladog belgijskog redatelja Joachima Lafossea. U Lafosseovoj dramediji Pascale (Huppert), razvedena majka dvojice mladića, zaljubljuje se u lokalnog pekara koji sinovima baš i nije po volji. Pascale odlučuje prodati kuću u kojoj žive i osloboditi se tereta majčinstva. Problem je u tome što kuća ne pripada njoj, već sinovima koji nemaju namjeru otići.
Nagrada za najbolju mušku ulogu pripala je holivudskom rekovalescentu Benu Afflecku za ulogu ex Supermana Georgea Reevesa u krimi trileru 'Hollywoodland' Alana Coultera. Nagrada Marcello Mastroianni za najboljeg mladog glumca/glumicu pripala je Isild Le Besco za ulogu u filmu ‘L’intouchable’ Benoîta Jacquota. Le Besco u filmu (‘Nedodirljiva’) glumi mladu Francuskinju kojoj majka priznaje da je začeta u Indiji za vrijeme kratkotrajne romanse njene majke s pripadnikom tamošnje kaste ‘nedodirljivih’.
Filmski veteran Alain Resnais ('Prošle godine u Marienbadu', 'Hirošima, ljubavi moja') dobio je Srebrnog Lava za najbolju režiju za 'Private Fears in Public Places', ekranizaciju komada britanskog dramatičara Alana Ayckbourna. Resnaisova drama prati živote nekoliko protagonista: Nicole (Laura Morante) koja traži stan za sebe i svog nezaposlenog zaručnika Dana (Lambert Wilson), Lionela (Pierre Arditi), vlasnika bara kojem se Dan povjerava, Thierrya, agenta nekretnina koji radi s usamljenom Charlotte (Sabine Azéma) koju pak Lionel nagovara da se počne brinuti o njegovom zajedljivom i vulgarnom ocu. Uskoro se njihovi životi počnu preplitati.
Od ukupno tri talijanske uzdanice prikazane u konkurenciji, nagrađen je jedino 'Nuovomondo' ('Golden Door) Emanuelea Crialesea. Film, dobitnik nagrade Silver Lion Revelation, prati članove brojne sicilijanske obitelji Mancuso koji početkom 20. stoljeća, u potrazi za boljim životom odlučuju migrirati u Ameriku. Crialese je, kaže kritika, napravio odličan i na momente iznimno humorističan obiteljski portret Mancusovih, njihovih snova i strahova na dugom i teškom putu u 'obećanu zemlju'.
Festivalski favoriti 'The Queen' i 'Children Of Men' Alfonsa Cuarona na kraju su nagrađeni tek posebnim nagradama Osella. Cuaronov direktor fotografije Emmanuel Lubezki dobio je priznajnje za najbolji tehnički doprinos, a Peter Morgan za scenarij Frearsove 'Kraljice'.
Nema komentara.