Turci uskomešali Beograd - Dugometražni
Home      Vijesti      Dugometražni      Turci uskomešali Beograd

Turci uskomešali Beograd

Redatelj berlinskog pobjednika 'Glavom kroz zid' Fatih Akin i glumica Sibel Kekilli a.k.a. Dilara dočekani su u Beogradu kao prave zvijezde.

01.03.2004 0 komentara

Turci uskomešali Beograd

Mladi dvojac filma 'Glavom kroz zid', redatelj Fatih Akin i glumica Sibel Kekilli, imao je u Beogradu pune ruke posla. Svježi berlinski pobjednik krenuo je u svoj festivalski pohod i promociju, a na jednoj od prvih stanica, na beogradskom FEST-u, dočekao ih je sveopći metež koji je nastao zbog skandala kada se otkrila dugogodišnja porno karijera glavne glumice.

Fatih Akin ima 30 godina, rođen je u Hamburgu, a osim režije, bavi se i glumom. Redateljsku je karijeru započeo snimanjem zapaženih i nagrađivanim kratkim filmovima 'Sensin - You're The One!' i 'Weed'. Prvi dugometražni uradak 'Short Sharp Shock' iz 1998. nagrađen je na Locarno Film Festivalu Brončanim Leopardom, a 'Glavom kroz zid' njegov je četvrti dugi film.

'Glavom kroz zid' obrađuje ni po čemu novu problematiku Turaka u Njemačkoj, točnije ljubavnu priču mlade djevojke Sibel, Turkinje iz konzervativne obitelji, i starijeg, noćnom životu i opojnim drogama sklonog Cahita, koji se sreću u bolnici gdje se oboje oporavljaju od pokušaja samoubojstva. Želeći se osloboditi nadzora strogog i konzervativnog oca muslimana, Sibel natjerava ionako izgubljenog Cahiba da se vjenčaju.

Vjenčanje je prošlo, Sibel uživa u novostečenoj slobodi, izlazi, luduje, ševi se i drogira, ni Cahit ne zaostaje, dapače. Njihovi noćni izlasci izrazito su mazohistički, autodestruktivni. Unatoč dogovorno sklopljenom braku iz koristi, izmedu njih počinje iskriti ljubav, a s njom i ljubomora što eskalira Cahitovim ubojstvom Sibelinog ljubavnika. Situacija juri nizbrdo neslućenom brzinom...

'Glavom kroz zid'

Kao što rekoh, tema ništa novo, ali je film ipak izuzetno svjež, energičan i intenzivan čemu u najvećoj mjeri pridonosi gluma dvojca Kekilli/Unel i temperament mladog redatelja u koji smo se uvjerili osobno za vrijeme intervjua koji je dao za filmski.net.

Nakon brojnih peripetija, ne dolaska jednim zrakoplovom, kašnjenja drugog i ludog provoda po beogradskim tavernama i klubovima do šest sati ujutro, Akin i Kekilli pojavili su se u Sava centru. Evidentno euforičan, redatelj i sam priznaje da još uvijek 'vozi' na zavidnoj dozi adrenalina zbog svog Zlatnog medvjeda i ne prestaje brbljati. Vrlo zahvalan sugovornik :)

Osim finog pobjedničkog 'drivea', što vam znači Zlatni medvjed?

Meni osobno velika je potvrda da sam svim odlukama koje sam donosio išao u pravom smjeru, što mi je posebno bitno jer sam u karijeri više puta naglo mijenjao planove i više puta se grizao da li je to pravi izbor (pored redateljskog posla Akin se bavi i glumom). Naročito u filmskoj industriji gdje moraš ponekad biti dosta lukav i raditi kompromise. Sada sam nekako siguran da trebam vjerovati prvenstveno sebi.

Tema Turaka u Njemačkoj, naročito na primjeru mladog para koji se opire tradiciji i strogom odgoju, česta je u njemačkoj filmografiji. Što vas je inspiriralo da se pozabavite njome, što ste novoga htjeli reći?

Tema je česta, slažem se, ali niti je njemačko tržište filma veliko niti svi redatelji imaju isti ukus. Osobno se nisam htio previše zakačiti na kulturnu priču, već na portret glavnih likova, o tom omjeru mogu slobodno kazati - jebeš kulturu. Želio sam prikazati da to i nije toliko bitno jer evo, glavni likovi su iste nacionalnosti, pa su potpuno drugaciji. Na mene je također utjecala u velikoj mjeri i slika iz jednog kluba u Istambulu gdje je nekolicina ortodoksnih punkera plesala pogo na neku nabrijanu pjesmu tuskog melosa. Bitno je također da sam ja njemački filmaš koji progovara o toj temi duboko poštujući svoje turske korijene što cijeloj priči daje posebnost.

Da li ste zbog želje za što boljim portretom i angažirali Sibel Kekilli za glavnu glumicu? Naime, priča iz filma gotovo je identična njenoj osobnoj priči.

Nisam bio upoznat s njenom osobnom pričom kada sam je vidio i poželio za glavnu glumicu. To sam saznao naknadno, ali naravno da je cijeli splet događaja isvrsno pripomogao.

Sibel Kekilli

Meni se svidjela glazba u filmu, Sisters of Mercy, Depeche Mode, Talk Talk.. da li ste vi odgovorni za zvučnu kulisu, ipak je to glazba vaših afirmativnih godina?

Da, glazba, a posebno te tri pjesme, moj su izbor, nalaze se medu mojim najdražim stvarima. I kad smo kod afirmantivnih godina moram naglasiti da sam ja odrastao u 80-ima što me na neki način čini velikim romantičarem, a to sam htio naglasiti i u filmu. Zanimljiva je ta priča oko odbira filmske glazbe jer je jedna od mojih neispunjenih želja snimiti dokumentarac upravo o tom glazbenom razdoblju i nekim mojim idolima, ali nema financijskih sredstava ha ha.

Da li Zlatni medvjed znači i lakši dotok novca za nove projekte?

Da, definitivno, ali niti tako mi nije lako, opet me muči taj problem ...imam šansu, ali kako je najbolje iskoristiti... huh!;

Hollywood?

Za sada ne. Ne bih želio napuštati Europu. Mislim da čovjek treba biti izuzetno snažan da bi ostao svoj i radio u Hollywoodu. Kao Polanski recimo. Cijela ta situacija gdje je svijet globalno selo s puno nacionalnosti je prilicno složena. Htio bi ti ja sve razjasniti, ali teška je noć iza mene ha ha.

Dobar provod u Beogradu, ha?

Jako dobar. Ja sam vam ustvari pravi noćni tip i jako volim provode, tu sam i u privatnoj posjeti prijatelju kojeg poznajem još iz Hamburga. Iskreno, dosta mi je Pariza i zapadnih metropola, Berlin, recimo, smrdi. Ovdje je super i već duže vrijeme postoji ideja da nešto radim u Beogradu, ne baš temom vezano za ovaj kraj već da ga fino iskoristim za scenografiju za jedno poduže snimanje.

Hostesa FESTa već je prilično nervozna jer redatelj kasni na druge festivalske obveze. Čestitke simpatičnom redatelju i puno para i odlučnosti za slijedeće projekte. Dok je Akin pričljiv i gotovo nezaustavljiv, Sibel Kekilli prilično je povučena i, čini mi se, uživa poseban tretman koji bi je trebao zaštititi od znatiželjnih novinara koji znaju biti i izuzetno neugodni.

Nove crvene lakirane cipelice

Mada sam se relativno distancirala od svih priča koje sam čitala o njoj i slika koje sam vidjela, ipak me je njena pojava iznenadila. 23-ogodišnja glumica izuzetno je sitna, nježna, savršenog tena, dječjeg lica i vidno preplašena. Ovo je njena prva promotivna press konferencija nakon što je njermački magazin Bild otkrio detalje o njenoj prijašnjoj porno karijeri što je izazvalo neugodan interes medija i veliki pritisak zbog kojeg je bila izrazito depresivna i nije odrađivala svoje filmske obveze. Bilo kako bilo, pored svih optužujućih komentara i podrugljivih natpisa, Kekilli ne odustaje i prilično se hrabro nosi sa svojom prošlošću za koju nam je samo rekla da se ševila za pare da ne bude gladna i da ne bi htjela više o tome pričati.

Nije nam preostalo ništa drugo nego čestitati joj na hrabrosti i poželjeti joj puno sreće što se pokazalo kao izuzetna gesta jer me je, do tada suzdržana i plaha djevojka, izgrlila i izljubila zahvaljujući, te spremno pozirala čavrljajući i pokazujući svoje nove cipelice.

Inesa Antić

Komentari

Nema komentara.