Animirana Venecija
Na najstarijem svjetskom festivalu filma ove su se godine dogodile svakakve promjene, među ostalima i animirani film.
Netko je ove godine odlučio pretvoriti Mostru u glamurozni događaj pun zvijezda, publike željne filmova i tračeva i time nadmašiti Cannes i ostalu družbu. Netko je čuo da je animacija u posljednje vrijeme in i odlučio nasumično potrpati malo hollywoodske i malo japanske produkcije u program i van njega. Netko je čuo još i da je računalna animacija u posljednje vrijeme posebno trendi pa je osmislio posebni festivalski program koji se zove... hm Vincenzo, pa kako da to nazovemo? Neka si chiama 'Venezia Cinema Digitale'. Si, si, Giuseppe, to je molto bene. Meraviglioso, perfetto!
Da. Uglavnom, neke stvari o animiranim filmovima u Veneciji već znate, ali ih nije zgorega, ovako sumirano, ponoviti. Ove je godine, po prvi puta u posljednjih trideset godina, prikazan jedan animirani film u službenoj konkurenciji festivala, a to je film 'Howl's Moving Castle', našeg obožavanog Miyazakija. O filmu već valjda sve znate i jedva čekate da ga pogledate, a oko 1000 sretnika koji su ga pogledali na festivalu pozdravili su, nakon projekcije, ovog japanskog animatora i redatelja pljeskom i urlikanjem koje je trajalo dulje od pet minuta. Moramo priznati, mi još nismo nikad nigdje nikog čuli da kaže nešto loše o Miyazakiju što bi se moglo ozbiljnije shvatiti. Ako znate koga, pošaljite nam ga na razgovor.
Još jedna velika (poprilično napumpana) animirana projekcija događa se 10. rujna na Markovom trgu - kao što znate, radi se o Dreamworksovom računalno animiranom filmu 'Shark Tale', koji se prikazuje izvan konkurencije, ali na fensi-šmensi lokaciji, džinovskom platnu, uz veliku propagandu i sve ostalo što ide uz Amerikance, Hollywood, Spielberga i... mnah, znate i sami. Iako baš i ne podliježemo često predrasudama, moramo priznati da nas 'Shark's Tale' ničim ne privlači, osim, eventualno, bogatom postavom poznatih glumaca, ali što se ideje i animacije tiče - loša kopija već viđenog. Eto, ubijte nas, šta sad. I te ribe koje liče na glumce koji ih sinkroniziraju... zašto, o zašto?!
Krenimo mi dalje. Poplava Japanaca i animea u Veneciji nije stala na Miyazakiju. Legendarni Katsuhiro Ôtomo, čovjek koji je režirao revolucionarni anime 'Akira' i adaptirao Osama Tezukinu mangu 'Metropolis', zatvorit će festival svjetskom premijerom svog novog filma 'Steamboy' (naslovna fotka). Ovaj film, smješten u doba viktorijanske Engleske, priča je o mladom izumitelju po imenu Ray, a uključuje savršenu kombinaciju mehanizacije tog doba, pare, metala, misterije i tajnih ključeva velike moći... i, razumljivo, izgleda nevjerojatno dobro. Gomilu slika iz 'Steamboya' možete pogledati ovdje, a trailere i klipove iz filma ovdje. I onda nek se još neko usudi reći da je 2D animacija mrtva. In your face, lijeni Američani!
I na kraju, nekoliko riječi o ranije spomenutom 'Venezia Cinema Digitale'. U ovom programu gledalo se skoro dvadeset filmova, među kojima su 'Embedded' Tima Robbinsa i 'Final Fantasy VII: Advent Children' Tetsuya Nomure, koji nije prikazan u cijelosti, jer još nije završen, nego su autori, Square Enixovci, sklepali polusatni preview. Ranije smo vam pisali - u strahu da se ne ponovi kinoblagajnička katastrofa koja je zadesila prvi film utemeljen na megapoularnoj Playstation igri, ovaj će se naslov obaviti direktno na DVD-u. A kako je bilo na venecijanskoj projekciji, saznat ćete ovdje.
Nema komentara.