Nevjerojatni Izbavitelji - Animirani
Home      Vijesti      Filmski      Animirani      Nevjerojatni Izbavitelji

Nevjerojatni Izbavitelji

Novi Pixarov animirani film (ponovo) probija granice dostignuća računalne animacije, a ovo je njegov 'making of'.

k.j. 28.11.2004 0 komentara

Nevjerojatni Izbavitelji

Pixar danas slovi kao najuspješniji studio u povijesti kinematografije. Naravno, iza te titule stoje godine rada, ali ako zavirite iza scene (primjerice na DVD dodacima filma 'Potraga za Nemom'), vidjet ćete da se radi o hrpetini totalnih luđaka predvođenim izuzetno sposobnom i inovativnom manjom grupom luđaka, koji posao na animiranom filmu pomiču u sasvim novu dimenziju - nema ničeg dobrog ako ne uživate u onom što radite.

Budući da to tehnologija dopušta, Pixarovci si uzimaju tu slobodu da potroše dane i mjesece na realiziranje jedne scene od nekoliko sekundi. Računalo koje od milja zovu Renderfarm, a radi se o jednom od deset najmoćnijih računala na svijetu, 'crtalo' bi jednu sličicu Sullyja iz filma 'Čudovišta iz ormara' 10-11 sati. Da, tip je iznimno dlakav. S druge strane, slike nekih od kompliciranijih podvodnih scena iz 'Potrage za Nemom' renderirale bi se i po više od tri dana. Podsjetimo se, govorimo o jednoj slici, gotov film ima 24 slike u sekundi.

1. Skica iz storyboarda - rukom crtana kadar iz scene koju želimo

Tako je došao red i na 'Izbavitelje' da izbezume svijet svojim efektima. Ovo je film za koji se s pravom možete upitati kako će obitavati u sjeni 'Potrage za Nemom'. I dok se o njegovoj priči može raspravljati, a takve se rasprave najčešće svode na 'de gustibus', postoji jedna stvar kojoj se u ovom filmu ne može prigovoriti, a to je besprijekorna animacija.

Prvo i najvažnije u ovom filmu, što jako dobro odražava filozofiju Pixara, je činjenica da, iako film govori o ljudskim likovima, oni nisu animirani na način da budu realistični. Hvala bozima da je barem netko u cijeloj komercijalnoj animatorskoj produkciji svjestan da, koliko god tehnologija bila napredna, još uvijek nije dovoljno napredna da izgenerira čovjeka koji bi djelovao prirodno.

2. Grubo postavljena scena i animacija u računalu. Pixar ovdje koristi vlastiti softver koji im omogućava nevjerojatnu preciznost u međusobnim odnosima objekata koji se dodiruju u animaciji

Tom Hanks si može polijepiti ne znam koliko senzora po faci, ali rezultat je još uvijek bezlična i pomalo zastrašujuća kreatura, koja je sve samo ne lijepi primjer animacije. Zato je Pixar u tome car - oni rade ono što im je u zadanim tehničkim okvirima omogućeno i to rastežu do krajnjih (razumnih) granica.

Likovi u filmu 'Incredibles' zato su stripovski dizajnirani, s karikiranim fizičkim osobinama koje odražavaju njihove osobnosti, na koje su opet nadovezane i njihove supermoći. Ako ste zaboravili - ovo je priča o obitelji superjunaka koji moraju živjeti praveći se da su prosječni ljudi, no to baš i ne ide tako. Kada svijet bude u opasnosti, tko će drugi nego Izbavitelji krenuti u akciju. Upravo zbog toga što se radi o ljudima, koji imaju kosti, meso, salo, kožu i preko svega toga još i kosu i odjeću, ovaj je film zahtjevao nevjerojatno mnogo posla.

3. Modeliranje - stvaranje virtualnih površina koje definiraju oblik likova, predmeta i scenografije

Za animaciju uvjerljivog kretanja ljudi potrebno je simulirati kretanje kože koju pomiću mišići, koji u opet vezani na kosti i to je ono što će takav lik razlikovati od animirane lutke. Ako jednom dobro riješite taj dio posla, onda nećete imati problema s animiranjem mame Helen, aka Elastigirl, koja se doslovno rasteže poput žvake.

Slijedeći (vječni) izazov je kosa, a tu je glavna bila nesigurna tinejdžerka, kćer Violet, koja se cijelo vrijeme skriva iza svoje kose. Njena realizacija nije bila moguća sve do posljednjeg trenutka stvaranja filma, a stvar je u tome da njena duga kosa nije bila animirana, već simulirana, dakle netko je morao napraviti suludi program pomoću kojeg je računalo samo proračunalo način kretanja kose, sudaranje svake pojedine dlake sa susjednima. Perverzno.

4. Simulacija - nakon animacije tijela, dodaju se kosa i odjeća, čije je kretanje uzrokovano kretanjem likova, a izrađuje ga računalo na temelju unesenih parametara kao što su gravitacija, masa, rastezljivost, pokretljivost, trenje...

Iako je film krcat ledom, vatrom, eksplozijama i kojekakvim impresivnom scenama, jedna od najtežih bila je ona za obiteljskim stolom. Zašto? Prvo, u toj se sceni nalaze samo ljudski likovi, a svi oni imaju simuliranu kosu, simuliranu odjeću, koja se pak nalazi između njihovog tijela i stolca. Sve to mora biti savršeno izvedeno, a opet ostati u drugom planu, jer radi se samo o sceni večere u kojoj četvero ljudi jednostavno sjedi oko stola.

Da stvar bude još teža, hrana mora izgledati pristojno i jestivo, a ne plastično, što znači da je to još jedan element na koji se mora utrošiti puno vremena, rada i, na kraju krajeva, novaca. I onda kada se utroši dobar dio budžeta da stvaranje brokule koja izgleda fino, sve to prođe prilično nezamjetno. Balansiranje u ovoj sceni bio je pravi izazov. Jer, publika će uvijek reći 'Aaaa, koja dobra eksplozija!', ali rijetko tko će reći 'Aha! Ona brokula izgleda fenomenalno'.

5. Svjetlo i sjene - kako bi sve bilo savršeno, na kraju se dodaju izvori svjetla i računaju njihove sjene - taj dio je posebno bitan kako bi se dobila opipljivost pojedinih ploha i materijala, osjećaj prozirnosti, teksture...

Budući da smo već došli do granice podnošljivosti što se tiče dužine ovog teksta, ostavit ćemo vas da idete u miru, ali samo ako svečano obećate da ćete pogledati nevjerojatne 'Izbavitelje'. I uputit ćemo vas na jedan easter egg koji smo skužili: dobro pazite na broj telefona koji se pojavljuje na vizitki tete Mirage.

Komentari

Nema komentara.