Berlinale 2005: RIP
Smokinzi se nose na kemijsko čišćenje, crveni se tepisi translociraju prema potrebi; filmaši i novinari kreću svojim putem: Berlinale 2005. je gotovo.
Deset dana filmskog izobilja za sve stanovnike i posjetitelje Berlina je završeno, a pedantni Nijemci kakvi već jesu već imaju precizne brojke na raspolaganju. Rekordna količina prodanih karata, njih čak 180 000, 343 prikazana filma, akreditirani posjetitelji iz 120 zemalja (pa zar ih ima uopće toliko!?) i još čitav niz tih statističkih pokazatelja koji se lansiraju u službu samoveličanja. Kad se već ima tako vjerna publika, onda se hvala na vlastiti račun i ne uzima za zlo. Za zlo su se ipak uzele neke nagrade žirija predvođenih allmighty Rolandom Emmerichom.
Kako se sve vrti oko nagrada, krenimo tom stazom i mi, tim više što su se već tijekom dodjele uzburkali duhovi. Zlatnog medvjeda za najbolji film dobila je južnoafrička ekranizacija opere 'Carmen' u filmu 'U-Carmen eKhayelitsha' redatelja Marca Donforda – Maya (naslovna fotografija). Odluka koja je iznenadila mnoge, no to je bio tek šlag na tortu. 'Posljednji dani Sophie Scholl' redatelja Marca Rothemunda osvojili su Srebrnog medvjeda za najbolju režiju, a izvjestitelji javljaju kako je publika takav rasplet situacije dočekala povicima nezadovoljstva. Špekulacije o prednosti 'domaćeg terena', ali i političkoj korektnosti, na kraju su se ispostavile kao točne. Uostalom, i sami smo pisali o tom povijesnom djelu kao jednom od bitnijih trenutaka ovogodišnjeg festivala. Za nastup u spomenutom filmu kao najbolja među glumicama nagrađena je i Julia Jentsch, a i Ekumenski žiri (prošle je godine nagradio Brešanove 'Svjedoke') dodjelio mu je svoju nagradu.
Kada smo već kod FILMSKI.NETovih najava spomenimo da se i film 'Lutajući oblak' (The Wayward Cloud) sasvim dobro proveo na svečanoj podjeli priznanja. Tajvanski spoj mjuzikla i pornografije u okrilju parodije Tsai Ming – Liangu je donio nagradu za posebna umjetnička dostignuća, nagradu Alfred Bauer za nove tendencije u režiji, te nagradu međunarodne kritike Fipresci za najbolji film konkurencijskog dijela programa. Nagrada Plavi anđeo za najbolji europski film otišla je filmu 'Raj sada', Hany Abbou - Assada o palestinskim bombašima samoubojicama. Palestina i Europa na jednakom kontinentu? Bez brige, ono što nas spaja jest koprodukcija koju potpisuju Francuska, Nizozemska i Njemačka. No tu nisu završila iznenađenja. Prisutnima se najmanje svidjela činjenica da Lou Taylor Pucci odnosi Srebrnog medvjeda za najbolju mušku glumačku izvedbu u filmu 'Thumbsucker' (režirao Mike Mills). Oni koji su to djelce pogledali kažu da je odluka poražavajuća...
A sada malo o Kinezima! Film 'Paun' Gua Changweija u džep je spremio Grand Prix žirija (Srebrni medvjed), no ima još diploma koje će put najmnogoljudnije zemlje svijeta. Nažalost podosta se toga prelomilo na leđima Sviličićevog 'Oprosti za kung fu'. Oriđiđi Kinezi dominirali su selekcijom namijenjenoj mladim autorima: Forum. Dokumentarac Yan Yua i Li Yifan 'Prije poplave' proglašen je najboljim, a u istoj kategoriji ocjenjivali su i kritičari: Fipresci nagrada otišla je filmu 'Niu pi' (Oxhide) Liu Jiyaina.
Po svim izvještajima posve prosječan festival; barem što se tiče dugometražnog filma. Onih nekoliko razvikanijih naslova poput 'Life Aquatica' ili 'Man to Mana' pozvani su očigledno samo zbog glumačkih imena koja će crvenom tepihu dati glamurozniju nijansu. Svojevrsnim gubitnicima mogli bi se doživjeti Francuzi koji su pored brojnih naslova na kraju ostali kratkih rukava. Azija je očigledno i dalje u modi: bila ona dalekoistočna ili bliskoistočna...
Nema komentara.