Nepodnošljiva težina javnog morala
Dvije mlade glumice pod bremenom osuda: jedna ima (uvjetno) više skrupula, a druga (još uvjetnije) manje. Koja se slomila?
Ono što je jednako u obje priče jest snimanje ljubavnih scena. Trenutak je to svakog filma koji potpisniku ovih redaka tamo negdje u petoj godini života baš i nisu bili jasni: 'Jel se oni to stvarno ljube ili se samo jako približe, pa onda stričeki i tete koji snimaju film spoje njihove usnice?' Jest da su se roditelji našli u zahtjevnoj situaciji objašnjavanja svega mogućega počevši od pitanja što je gluma, što je ljubav, je li to onda u redu da se tak ljube (vjernost kao pojam još je bio preapstraktan u to doba). Poanta je u tome da se ta pitanja kod dobrog dijela ljudi susreću tamo negdje u predškolskoj dobi, a kod ostatka ostaju aktualna jaaako dugo.
Natalie Portman, 23 – godišnja mlada nada američkog filma izraelskih korijena, trenutno snima 'Free Zone' na lokacijama u Jeruzalemu. Redatelj Amos Gitai sve si je lijepo zamislio i posložio u glavi, no zaboravio je na vrlo bitnu stvar: papirologiju. Posjeo je svoju glumačku uzdanicu u automobil, pored nje ustoličio glumca Akija Avnija, pozicionirao kameru, netko je lupio klapom i glumci su krenuli sa svojim zadacima: razmjenom poljubaca. Već sljedeći tren totalna frka, graja i bijesna rulja. Naime, automobil je bio parkiran uz Zid Plača, jedno od najsvetijih mjesta judaizma. Lagano su svi skupa dali petama vjetra i ostavili vjerske zanesenjaka na miru... Kompromis se ipak iznašao: dozvole su dobavljene, a snimanje je raspoređeneo u večernje sate kad je fluktuacija molitvi nešto manja.
Lee Eun – ju (naslovna fotka), južnokorejska glumica zapaženu je ulogu odigrala u superuspješnom, box office rekordnom filmu 'Taegukgi hwinalrimyeo' (National Flag). Posljednji njen film 'Juhong geulshi' (Scarlet Letter) bio joj je doslovce posljednji. Pronađena je mrtva u svom stanu s porukom namijenjenom majci: 'Oprosti mi, volim te.' Samoubojstvo koje po svojim karakteristikama neobično podsjeća na svojevrsno moderan autodestruktivan ritual (vješanje u plakaru, poruka ispisana krvlju) rezultat je mentalnih problema koje je 25 – godišnja glumica imala nakon posljednjeg filma. Pritisak okoline bio je presnažan. Golišave scene u trileru 'Scarlet Letter' bile su jednostavno previše. Nekoliko dana prije smrti diplomirala je na sveučilištu Danguk.
Eksplozije, smrt i nasilje zabava, a golo tijelo i ljubavni zagrljaj sramota. Ah taj moderan nam film u modernom nam društvu... Početaj je kraj je početak: nepodnošljiva težina javnog morala.
Nema komentara.