Kratki film na ZFF-u, sasvim subjektivno - Kratki
Home      Vijesti      Filmski      Kratki      Kratki film na ZFF-u, sasvim subjektivno

Kratki film na ZFF-u, sasvim subjektivno

Packe, pljuske, uvrede te pohvala. Kad gledatelj kaže grrr, a ima to gdje i reći.

m.b. 21.10.2005 0 komentara

Kratki film na ZFF-u, sasvim subjektivno

Tisuće ljudi koje prolaze SC-om povod su za neki drugi članak, kao i veličina manifesticije zvane ZFF, okretnost producenata i organizatora, 70-ak volontera, bezbrojni popratni programi i još više događanja nakon projekcija koje okupljaju broj dostojan male dvorane Doma sportova. Don't get us wrong – sve je to OK, kao uostalom i filmovi zbog kojih svaki dan čak i mi sociopati potežemo do Savske 25. Afrikanci, Romi, Hrvati, feature filmovi iz cijeloga svijeta, dokumentarci, a u subotu i kralj ol majti, gospodin Ejzejnštajn sa svojim remasteriranim čedom koje je i omogućilo sve te silne filmske uratke, 'Krstaricom Potemkin', dovoljan su razlog za napuštanje sigurnoga mjesta zvanog fotelja ispred DVD-a i ulazak u vrata pakla koja nam ovih dana pruža filmofilski raj poznat kao ZFF.

U sjeni cijeloga happeninga smjestio se kratki film, koji uredno svake večeri služi kao tampon zona između podivljale razgaljene mase i dugometražnog čuda koje željno iščekuju. Mi smo se pak u ovom sasvim subjektivnom pregledu kratke ZFF konkurencije odlučili podijeliti pokoju osobnu packu ali i pohvalu, te sastaviti rang listu od naj do naj koja bi u nekom paralelnom svemiru možda i ušla na stranice knjige koja se (skoro pa 3 puta) ovih dana predstav(lja)ila na spomenutom zagrebačkom 'eventu'.

Najbolji šort festivala, isključivo prema mišljenju nepotpisnice/ka ovoga članka, su 'Cvrčci', izraelski film Matana Guggenheima u kojem je na odličan i scenaristički maštovit način prikazana borba s posttraumatskim stresom. Nakon što mu roditelji poginu u bombaškom napadu, Iddo ne može iz glave izbaciti iritantni zvuk cvrčaka, koji nestaje tek kada počinje zalaziti u ilegalnu kladionicu u kojoj se razni sjebani slučajevi slični njemu klade koliko će ljudi i gdje poginuti u sljedećem napadu. Ocjena 9/10. Glavni uzor: 'Klub boraca' gospodina Finchera.

Finski film 'Muškarac traži muškarca' (naslovna) redatelja Mattija Harjua osvaja srebro genijalnom atmosferom apsolutne nelagode rijetko viđene na filmskom platnu. 50-godišnjak Seppo daje oglas u novine da traži muškarca nakon čega se u njegovu stanu nađe mladić za kojega gledatelji, za razliku od zbunjenog i usamljenog Finca, znaju da je njegov sin. Mali niz očajno nezgodnih situacija koje će uslijediti stvorene su valjda najgorim nesporazumom u povijesti kratkog igranog filma. Ocjena 8/10. Glavni uzor: 'Sreća' Todda Solondza.

Milk

Treću nagradu dijele tri filma (gotovo) iste ocjene (6/10) - 'Leptiri' Luksemburžana Maxa Jacobyja (potencijalni uzor: 'Nesanica' Christophera Nolana), 'Mlijeko' Škota Petera Mackiea Burnsa (glavni uzor: Mike Leigh) i 'U sjeni' Belgijanca Olivera Masseta Depassea (inspiracija, ako ne uzor: 'Amélie' + 'Mala sirena'). 'Leptiri' nas uvode u crno-bijeli svijet potencijalnoga zlostavljača i ubojice, dok drugi kratkiš prikazuje čudnu priču kupanja bake, što upotpunjuje niz neobičnih i okrutnih šala iz različitih generacijskih pozicija – unuke i njezine polunemoćne bake. Belgijski se kratki najviše približava pravom dugom filmu, posebice trajanjem, pa se svi likovi stignu dobrano i razmahati. Hendikepirana djevojka opsjednuta je svojim susjedom i zato namjesti situaciju u kojoj je on gurne niz stube. Iako očajnički potez kojim je željela uspostaviti odnos (makar i izazvan krivnjom), pokazuje da je žena ipak mnogo čvršća i sabranija od profesora ženskaroša koji se izgleda malo izgubio u svojem životu.

Oskarovski film 'Sve u ovoj zemlji mora' Irca Garyja McKendryja ocjenu dijeli s neoskarovskim šortom 'Tempirana bomba' Šveđanke Pernille August (4/10), što mnogo govori o instituciji Oscara i o politici nagrađivanih radova. Irci vs. Britanci priča ide nam na na živce koliko i Srbi vs. Hrvati vs. Bosanci vs. Nijemci vs. whatever. Potrebu za političkim emo filmom priznajemo Neilu Jordanu ('Plačljiva igra'), što sigurno nije Garyjev uzor, ali bi bilo dobro da je. Šveđanka nas je uvela u svijet terorizma, visoke politike, raspada braka, paranoje, fobije, hipohondrije, ali nas se nije nešto dojmila. Pernillin potencijalni uzor: Soderberghov 'Traffic', bez droge, kartela i Meksikanaca.

'Sretan Uskrs' Šveđanina Ulricha Schaffnera servira sukob generacija za uskrsni doručak. Otac s linijom studij, posao, žena, djeca vs. sin s linijom prekidam fakultet, žena mi je trudna. Ocjena 3/10. Potencijalni uzor: 'Ratovi zvijezda', s naglaskom na odnos Anakina i Lukea.

Britanski film 'Zimski san' Johna Williamsa gotovo je besmislen šort – djeca obučena u medvjediće oživljavaju pčelu u kućici na drvetu, zatim ukradu baterije, zatim shvate da neće uspjeti oživjeti svog preminulog frenda koji kao 'hibernira', zatim pokopaju pčelu. Patetično te loše. Ocjena: 2/10. Glavni uzor: 'Goonies', bez pustolovnih dijelova.

'Ram za sliku moje domovine' BIH redatelja Elmira Jukića film je koji nije trebao biti snimljen. Ocjena: 0/10. Uzor: 'Čovjek kojeg nije bilo', samo zato što bismo voljeli da ni filma nije bilo.

Komentari

Nema komentara.