'Posljednja večera' na popravku
...a nakon što obradi Da Vincija, mogao bi krenuti mijenjati i Picassa. Hej, kad već ekranizira velike slike, mogao bi i cijelu Sikstinsku kapelu.
Sitne duše snimaju filmove po knjigama i stripovima, a face poput Petera Greenawaya kao predložak imaju djelo Leonarda Da Vincija. 65-godišnji Greenaway redatelj je poznat po bizarnim idejama, tako da ne čudi njegov najnoviji plan da dovede projektore, ispriča svoju priču i 'oživi' legendarnu fresku Leonarda Da Vincija. Poznati art redatelj dobio je dopuštenje od Središnjeg restauratorskog instituta u Rimu da iskoristi Da Vincijevu 'Posljednju večeru' u umjetničke svrhe.
Da bi se gledateljima pružilo drugačije iskustvo, poslužit će dramatično osvjetljenje, te projekcija glumljenih scena i snimljenih glasova. Sve to treba rekonstruirati trenutak sa slike, kada Isus objavljuje svojim učenicima da će ga jedan od njih izdati. Predstava se neće ograničiti samo na taj tren, u planu je da se predstavi Isusov život od rođenja pa do smrti, i to kroz glasna razmišljanja njegovih učenika putem 'rekonstrukcije' glumaca. Za ovaj projekt Greenaway planira snimiti Sunce kako izlazi iza Kristove glave, a 7-minutna predstava završila bi utrnućem svjetla, nakon čega bi se sjene svakog od učenika sa slike proširila po podu. Zbog osjetljivosti slike, samo 25 ljudi bi moglo gledati taj show, ali bi se zato sve snimalo i prenosilo za tisuće ostalih.
Neće nedostajati ni 'sirovih slika', kada se razapinje golog Isusa uz sve detalje, što ne bi trebalo šokirati poznavatelje Greenawaya. U njegovom filmu 'Baby of Macon' Juliju Ormond siluju oko 200 puta, a ni ostali njegovi filmovi nisu za širu publiku, da se fino izrazimo. Likovnog obrazovanja, Greenaway ionako radi filmove pod jakim utjecajem slikarstva, a oni koji ga ne vole mu to i zamjeraju. Kritiziraju ga da filmove snima poput slika, vizualno efektno, ali bez priče, likova i emocija, čisto radi fascinacije simbolima, brojevima, simetrijom i perspektivom.
Izgleda da je slušao svoje kritičare, jer odustaje od tradicionalnih filmova i kreira radove koji se doslovce temelje na slikama. 2006. je snimio 'Noćnog čuvara', rekonstrukciju nastanka istoimenog Rembrandtovog remek-djela. Cilj mu je bio ljude, koji nisu navikli istinski gledati slike, navesti da 'ponovno, drukčijim očima' gledaju klasične slike.
Peter Greenaway predstavlja 'Night Watch' i govori o vezi slikarstva i filma
I to je samo jedan od Greenawayovih planova da animira svjetske najveće slike, od Picassove 'Guernice' pa do Moneta i Jacksona Pollocka. Već je pristupio i Vatikanu, čiju dozvolu treba ako bi htio prčkati po 'slici nad slikama', 'Posljednjem sudu' na Sikstinskoj kapeli. Mišljenja likovnih kritičara su podijeljena - jedni ne vide kako bi bilo koji filmaš mogao 'popraviti' ono što je generacijama ljudi bilo veličanstveno i u dosadašnjem obliku. Drugi, kao predavač povijesti umjetnosti na Oxfordu, Martin Kemp, smatraju da Greenaway odlično razumije slikarstvo, a i da bi Da Vinci sam volio da se njegova djela pretvore u 'pokretne slike'.
Autor projekta Greenaway izjavio je da je glavna ideja 'povezati 8000 godina umjetnosti i 112 godina filma', a sukob likovne i filmske estetike čini mu se uzbudljiv. Ostaje i jedno pitanje za kraj. Da li će pedantni Greenaway opsjednut simbolikom, u svoj projekt o Da Vincijevoj 'Posljednjoj večeri' staviti i - Greenawayov kod?
Nema komentara.