Živjeti u umrijeti u Los Angelesu
MGM
Režija: William Friedkin
Scenario: William Friedkin, Gerald Petievich
Producent/i: Samuel Schulman
Linkovi: imdb
Dvojica policajaca nastoje uhvatiti zloglasnog kriminalca Erica Mastersa. Nakon što jedan od njih pogiba, drugi nastavlja potjeru sa novim motivima i pravilima.
Nakon što mu je sofisticirani kriminalac ubio partnera, agent tajne službe Richard Chance (William Petersen) čini sve kako bi uhvatio njegovog ubojicu. Riječ je Ricku Mastersu (Williem Dafoe) koji je uvijek jedan korak ispred Chancea.
Zakon koji je nekada strogo poštivao postaje beznačajan u zadatku koji prerasta u pravu opsesiju u kojoj se sredstva ne biraju.
Film potpisuje William Friedkin, režiser 'Francuske veze' što znači da spektakularne auto potjere i vatreni obračuna nisu izostali.
Moraš biti prijavljen/a!
Zaboravljeni dragulj kriminalističkog žanra
Živjeti i Umrijeti u LA napet je i nasilan krimić te briljantan hommage žestokim policijskim trilerima 60-ih i 70-ih poput Bullita i Prljavog Harrya,koji se zbog kompleksnosti unesene u naizgled jednostavnu priču i likove može proglasiti draguljem kriminalističkog žanra.Ovo nije tipična ili bolje rečeno klasična priča o policajcu koji lovi kriminalca.Ovdje nema heroja,nema pozitivaca,ništa nije crno-bijelo,policajci su naposljetku jednaki kriminalcima.William Peterson koji je planetarnu slavu doživio glavnom ulogom u CSI Las Veas,no ovdje je pokazao svoje svestrano glumačko umijeće.Za razliku od štreberskog Gila Grissoma,Peterson ovdje igra cool policajca,ovisnika o adrenalinu koji u svojoj opsesivnoj potrazi za kriminalcem koji mu je ubio partnera gubi vezu sa realnosti i svim sredstvima,bilo legalnim ili ne,želi uloviti ubojicu svog partnera.Zbilja je čudno i zadivljujuće gledati Petersona u ovakvoj ulozi,a zbog odlične izvedbe je tada nazivan mladim Steveom McQueenom.Willem Dafoe je jednako briljantan u ulozi opakog i poremećenog kriminalca,a drugi William,redatelj William Friedkin je ovdje pokazao svo svoje redateljsko umijeće.Njegova je režija,uz briljantnu glumačku postavu,najveći adut filma.Scena potjere sa sredine filma je po meni najbolja takva scena u povijesti kinematografije.Akcijske scene su fenomenalno snimljene,nasilno i realistično,a Friedkinov prikaz Los Angelesa u kojem je ulovio svu prljavštinu i vrućinu tadašnjih ulica.Nevjerovatno realističan Friedkinov pristup priči i likovima je Michael Mannu poslužio kao inspiracija za Vrućinu.Toplo preporučam ovo zaboravljeno remek djelo.