5x2
5x2
(2003.)
Celluloïd Dreams / UCD
90'
drama, romansa
Režija: Francois Ozon
Scenario: Francois Ozon, Emmanuèle Bernheim
Producent/i: Olivier Delbosc
Zemlja: Francuska
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Petica iz naslova označava broj epizoda, a dvojka je rezervirana za Marion i Gillesa.
Čitaj dalje ...
Moraš biti prijavljen/a!
= 3
Zgrabio sam ga s police videoteke jer ima ideju kakvu već dugo želim pretočiti u jedno od mojih skromnih književnih uradaka – ispričati ljubavnu priču sa svim svojim stadijima, ali unatrag. Ozon možda i nije ime koje će mi izmamiti onaj osmijeh kakav bi izmamilo neko drugo ime (treba mi malo vremena da se sjetim koje bih posebno izdvojio na ovu temu, pa ću nastaviti bez njega), ali već mi je i sama ideja dovoljno intrigantna. U pet kronološki naopako postavljenih epizoda prikazano je rađanje, umiranje i smrt ljubavi, dakle, sve osim vrhunca, onog stadija zbog koje se dvoje ljudi i upušta u ljubav. Ne mogu reći da je to razlog zbog kojeg mi film nije baš posve "legao" i zbog kojeg nije ono što je svojom idejnom strukturom zalužio biti – ultimativni ljubavni film, ali svakako mi je zasmetalo. Krivi su i donekle nezanimljivi likovi, osobito muški lik, ali i redateljeva hladnoća koja je primjerenija filmovima tipa "Intimnost" (gdje se savršeno uklopila u tematski okvir priče). Dakle, "Chasing Amy" ostaje najbolji ljubavni film svih vremena (nek' se filmski puritanci ne uvrijede...), a ovo tek zgodan pokušaj.
I, kvragu, evo, i do kraja ovog nazovi-osvrta nisam se sjetio nekog zgodnijeg redateljskog imena. Možda Ang Lee...
tragika romantike
Zgodna artistički ispričana priča o ljubavi, njenom raspadu i stvarima koje do raspada vode.
Kroz pet epizoda ispričanih unatrag serviran nam je kolaž detalja i situacija koji oslikavaju uznapredovalo otuđenje glavnih likova. Na početku vidimo mučninu kraja a na kraju romantiku početka.
Pitanje koje film postavlja nije kako je do raspada sistema došlo već je li sistema ikada bilo, te postoji li uopće ljubav u onom bajkovitom obliku as seen u slikovnicama, sapunicama i reklamama za monovolumene.
Valeria Bruni-Tedeschi i Stephane Freiss su u svojim ulogama odlični, a isto se može reći i za Ozona koji maštovito komponira epizode tako da svaka uistinu ima vlastitu atmosferu nove faze njihovog odnosa. Povremeno pretjeruje sa dugim kadrovima, no uglavnom odlično obavlja svoj posao.
Film za romantične pesimiste i optimiste s iskustvom koji u filmu vole naći i nešto više od vizualnog soundtracka za izjedanje kokica.
Dakle potpuno negledljivo za čitateljstvo Cosma i/ili Klika, kao i za većinu prosječnih konzumenata video izdanja.
Šteta.