Povijest nasilja
New Line Cinema / ISSA film i video
Režija: David Cronenberg
Scenario: Josh Olson
Producent/i: Chris Bender, J.C. Spink, Justis Greene
Zemlja: SAD
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Bez mane i straha, odmjereno i umjereno, poput sile tajanstvenije od onih kojima upravlja, David Cronenberg strajks agen… End agen… end van mor tajm.
Stižu nam Uklete blizanke!!!
Koga je sad osakatio, pitate se, sigurno.
A Jeremy Irons? Bez njega ne idem u kino! Neeeema Jeremyja Ironsa! Kakav crni, demonische Jeremiah?!
Sad mu se sviđaju melankolični Viggo i dobri stari, uvijek prisutni, nikad viđeni Ed Harris. Zar ne, već djeluje začudno? A gdje je SF? A gdje je horor? A pravo na požudu? A zašto? Zašto? Zašto? Zašto? Nije valjda komercijalno najuspješniji kanadski redatelj 1980ih prestao biti duhovit?! Nema od čovjeka male biti djela velike biti, reče Angelus Silicius. I obrnuto. Neka to bude dovoljno (i Twin Peaks – Fire Walk with Me je genijalan film).
I tako je Viggo Mortensen Tom Stall, obiteljski čovjek iz malog grada na Srednjem zapadu, miran i povučen poput svakog drugog takvog. Dok mu se pak jednoga dana cijeli život ne promijeni – nikad njegovom voljom i nikad njegovim pristajanjem na to - samo obični, svakodnevni ljudi uvučeni u ne obične, ne svakodnevne situacije (poznato?). I tako je opet svaki život zanimljiviji od našeg.
Dragi/poluuglađeni Tom postaje subjekt jedne studije o nasilju - njegovoj pravoj prirodi, kako vlastitoj, tako i onoj učinka koji ima na pozicije identiteta, ali i cjelokupnu zajednicu. Poludi on, polude svi. Ne baš tako, ali otprilike. Kako bilo, agresija uzima učešće u svemu.
A počelo je sasvim bezazleno: hrabri Viggo neočekivano spašava mušterije i osoblje svog malog restorana od opasnog pokušaja pljačke; no dvojicu pljačkaša u samoobrani i ubija. Cijeli grad, uključujući i vlastitu obitelj, je zaprepašten Viggovom hrabrošću i vještinom koja podsjeća na stručnu/uvježbanu (instinkt ne mari za tehniku).
Uskoro stižu novine, televizija, mediji i mali čovjek postaje nacionalni junak. Teško se privikavajući na galopirajući nalet Ahilove slave, biva krucijalno iznenađen još jednim šokom grčkih bogova. Tajanstveni čovjek Ed Harris se pojavljuje i traži osvetu za neugodnu nepravdu koju mu ovaj davno navodno učiniše. Čovjek ne odustaje, a obitelj Stall postaje sve zbunjenija pred očitom prijetnjom očitog nesporazuma oko zamjene identiteta ili tko tu koga? Došlo je vrijeme da se uloge opet preispitaju i možda zamijene.
Ovaj sinopsis pretočen jednom iz strip novele u film često biva opisivan kao sretna kombinacija strukture američkog klasičnog westerna s naracijom jednog moraliteta (ma ne, nije to 'Dogville'). Sam film je većinom sniman 27mm lećom, što nije uobičajen postupak, no Cronenbergu je poslužio za postizanje jedinstvenog vizualnog stila filma koji se na početku nadima svijetlim i prozračnim da bi ubrzo postao tamnim i zasićenim.
Tamna strana je tamna, a agresivno ponašanje brzo, kratko, autentično i djelotvorno. Hitchcock na Sudar.
Digresija za obožavatelje/ice: većinu rekvizita u kućnoj scenografiji glavnog lika Toma Stalla pribavio je sam Viggo Mortensen (osobna kolekcija), dok legenda kaže da su se Cronenberg i Viggo upoznali u Cannesu 2001. na proslavi povodom Gospodara prstenova. Upoznali i zavoljeli.
Nasilje, identitet i slava — bile bi možda tri glavne problemske okosnice 'History of Violence', dok bi notiranje nasilne prirode ljudskom biću kao takvom bilo pak motivsko ishodište/zahodište. Mej fors bi vit ju!
Moraš biti prijavljen/a!
Čista petica!!!!!!!!!!!!!!
Cronenberg je za ovo djelo zaslužio peticu,koju je samo potvrdio sa Ruskim obećanjima.Viggo Mortensen-Cronenberg=dobitna kombinacija
Tko ne voli ili razumije Cronenberga propušta puno...
Svaki novi film genijalnog Cronenberga je nova priča i užitak za gledatelje koje vole razmišljati dok gledaju filmove. 'A History of Violence' je jako dobar film, odlično režiran i vrlo dobro odglumljen; radnja nije nimalo dosadna jer sa svakim novim kadrom Cronenberg otkriva djelić više priče. Mortensen je s ovim filmom postao ozbiljan glumac, Bello mu dobro parira, a legendarni Harris uživa u ulozi. Posebna priča je odlični Hurt koji za manje od 10 min. (1 scena) dobiva nominaciju za Oscara. Pravedno? Da, jer on potpuno mijenja stil svoje glume za ovu ulogu i jednostavno je perfektan. Što se tiče samog scenarija odlično je to što svjedočimo promijeni kako lika tako i glume Mortensena, opisanu kroz na prvi pogled savršenu obitelj. No svatko ima svoje tajne a Cronenberg ih je uvijek znao odlično razotkriti.
vrlo solidno
Moram odmah reći da mi je prva polovica filma mnogo bolja od druge. Već se sve reklo o radnji. Kada se sazna da je mirni obiteljski čovjek zapravo bio mafijaš u prošlosti film postaje naporan i dosadan. Jedino su mi scene nasilja bile napete. Ipak, film je u globalu dobar, nema se prigovora na glumu al' mi je najbolji bio Ed Harris u ulozi mafijaša, zbog izgleda takve uloge mu zbilja stoje. Scenarij mi je nekako prosječan. Čovjek koji skriva mračnu prošlost od svoje obitelji je opis cijelog scenarija a to se mnogo puta već moglo vidjeti. Režija je vrlo dobra, scene nasilja isto tako, samo je tu malo naivno kako se glavni glumac uvijek izvuče iz gadnih situacija.
Svijet je pun nasilja
Svaki čovjek ima tajnu. Neki malo veću, neki malo manju. Tom Stall ima veliku tajnu, koju ne dijeli sa nikim, čak ni sa svojom obitelji. Tom Stall je odmetnik od svoje prošlosti, ali nekim stvarima ne možeš pobjeći čak ni u velikoj Americi. Priča o mirnom i staloženom obiteljskom čovjeku mijenja se kada dođu dva mafijaša u grad. Tko je Tom Stall? To ćete saznati ako pogledate film.
Sam početak filma je dobar, radnja teče, upoznajemo se sa likovima. A onda odjednom, radnja počinje usporavati i rasplinjavati se u vremenu. Puno više toga je moglo biti rečeno, i puno više prikazano. Osnova svega je da se nasilja teško može riješiti onaj koji ga je i provodio. Prošlosti ne možeš pobjeći, uvijek te sustigne jedan njen krak.
U filmu ima dosta nasilnih scena, čak i sama scena seksa je brutalna. Zato ovaj film ne preporučujem mlađima i djeci.
Cronenberg je to!
Film koji definitivno nije za svačiji ukus. Priča o ljudskoj prirodi, o onome što čovjek jeste. Secirano pošteno :) Odlična gluma, atmosfera. Meni možda i najbolji film D. Cronenberga.
Počelo obećavajuće, završilo osrednje
Kada se na jednom filmu okupi prvorazredna glumačka ekipa (Mortensen, Harris, Hurt, Bello), kada je iza kamere kultno-kontroverzni redatelj, kada je scenarij zaslužio nominaciju za Oscara, onda se može očekivati ništa drugo nego odličan film.
Tako je film i počeo i takva je prva polovica. Odlična uvodna scena, upoznavanje sa glavnim likom, njegovom obitelji i sa malim zabačenim gradićem, scena u kafiću koja ga učini američkim herojem...sve je to napravljeno bez ijedne greške. No, međutim od trenutka kada se sazna njegov pravi identitet, stvari se malo otmu kontroli i film polako počinje gubiti na kvaliteti.
Pod tim prvenstveno mislim da je cijeli taj background glavnog junaka i njegova prošlost loše i nedovoljno jasno prikazana. Trebalo je malo više opisati njegovu prošlost (znamo samo da je mafijaš i da je čovjeku iskopao oko bodljikavom žicom), trebalo je opisati zbog čega je odlučio promijeniti svoj život i identitet, koliko dugo je tako živio, i sl. Možda je redateljeva namjera i bila to slabo prikazati, kako bi njegova misteriozna prošlost i dalje ostala misteriozna, ali mislim da je to moglo puno bolje.
I na kraju se sigurno dođe do konačnog obračuna, koji je (iako odlično snimljen) došao malo iznenada i prebrzo. S obzirom da se radnja filma u početku polako razvija, mislim da je takav ritam trebao ostati tokom cijelog filma.
Posebno bih istaknuo akcijske scene koje su kratke, izrazito realne i krajnje brutalne i sigurno jedne od boljih prikazanih na filmu. Istaknuo bih i završnu scenu u kojoj nema niti jedne izgovorene riječi, ali je odglumljena odlično i sve se vidi sa glumačkih lica.
Death to Videodrome! Long live the New flesh!
Ne znam ima li i jednog Cronenbergovog filma koji nije podijelio publiku, koji je bio opce prihvacen. Ne vjerujem da ima, ali tako i treba da bude. Cronenberg je bio i ostao sinomim filmasa koji se “ne da”, “covjek koji pliva uzvodno”, kako je rekao Oleg Sladovljev-Jolic. Snima filmove koji mu se snimaju. Cronenberga sam uvijek cijenio, ali ga nikad nisam “volio”. Razlog za to je sto je uvijek radio na idejama koje su u biti bile na relaciji bliskost-odbojnost sa gledaocem. Ipak je to covjek za kojeg je Martin Scorsese izjavio da se ne bi volio sresti sa njim, nakon sto je pogledao neke njegove ranije radove. Takav slucaj je i sa Povijesti nasilja. Imamo klasicnog Cronenbergovog protagonistu koji hoda na granici moralno-nemoralno. S razlikom u tome sto on zeli biti dobar momak, zbog cega je nekim Cronenbergovim fanovima to zasmetalo jer Cronenbergovi “junaci” uglavnom ne mogu pobjeci od svoje prirode. Sam naziv Povijest nasilja odnosi se na (rekli bismo standardno) rjesavanje konflikta u Americi nasiljem, a ne dobrim starim razgovorom. Povijest nasilja oznacava i novo priblizavanje Cronenberga mainstreamu. Kao da sam Cronenberg porucuje : “Death to Videodrome! Long live the New flesh!” . Kako ce to novo “meso”, sto ce nam ga Cronenberg u buducnosti servirati, biti, vidjecemo. Vazno je samo da on i filmski Aragorn nastavljaju suradnju i u slijedecem filmu.
Ocjena filma : 4
ali...
očekival sam više ali ni sam neznam kaj,ali na kraju krajeva vrlo vrlo dobaar film.Viggo je Tom STall nesiguran vlasnik kafića koji jednog dana spasi par mušterija od psihopatskih pljačkaša.Ubrzo postane glavna faca i svi ga hoće upoznati tako i par mafijaša i Philadelfije koji su uvjereni da je on Joey hit man i brat poznatog bossa.Odlična gluma kako Vigga te odličnog Harrisa i Hurta.Scene borbe besprijekorne,kratke i surove.ocjena 4+
a počelo je tako dobro...
Moram priznati da sam ovim filmom ostao prilično razočaran. Nakon svih pohvala, sjajne ocjene na imdb.com(7,6), očekivao sam sjajan film, kad ono- prosjek prosjeka!
Inače puno o filmu obično mogu reći nakon prvih par minuta (prve scene su najvažniji dio filma, tada vas mora uhvatiti...), a ovdje je počelo sjajno. Jedan kadar koji traje nekoliko minuta je sjajno napravljen, već sam se ugudno zavalio i očekivao vrhunsko filmsko iskustvo. Ali u ostatku film me dočekala obična priča napravljena na sasvim prosječan, ni po čemu poseban nalin, te tako prolazi sve do kraja filma.
A priča je baš bila obećavajuća, baš šteta...
Ocjena: 3
ajme
uzrujavanje zbog spoilera je posve nepotrebno, jer u cijelom filmu nema nepredvidive rijeci, a kamo li obrata. scenarij zvuci kao da su iz svih filmova izvucene najbanalnije recenice i sklepane zajedno. da viggo nije... hm, viggo, bila bih izasla nakon 3 minute (btw, da film toliko traje, bio bi gledljiv). ako ste vidjeli forspan, vidjeli ste sve, nemate razloga ici gledati cijeli film. (osim zbog vigga, naravno ;-)
hvala
hr titane hvala što nam pričaš o kraju filma. majmune.
Poseban
Svaki dan stojim na stanici i mislim si kako sam obican , po nicemu se ne isticem , a svako od nas zeli vise manje biti po necemu poseban... Tako i u filmu glavni lik zivi obicnim zivotom sve dok ne dode trenutak, kada 'nesto iskoci iz proslosti i ugrize ga za guzicu' (citat Clint Eastwooda iz neznam kojeg filma). Lik odjednom postane zanimljiv i u trenu se razbije sva ona aura monotonije u njegovoj svakodnevici. Problem je u tome sto taj nagli preokret povlaci razne probleme radi kojih najvise trpi njegov brak i obitelj...Film je poseban. To se odmah vidi po samom pocetku.Jos za kraj, u svoj toj zbrci svida mi se kako su prikazane emocije njegove zene na kraju filma, ona ga mrzi, kako joj jemogao lagati cijelo vrijeme, ali je ipak presretna sto je opet sa njima i ima ga pored sebe...