Producenti
Universal Pictures / Blitz film i video
Režija: Susan Stroman
Scenario: Mel Brooks
Producent/i: Amy Herman, Leah Zappy, Mel Brooks
Zemlja: SAD
Linkovi:
službeni site i trailer
imdb
Kazališni film za cijelu obitelj. Tako kritičari nazivaju ovaj uradak proslavljene brodvejske redateljice Susan Stroman ne želeći nikoga uvrijediti.
Mel Brooks ('Vruća sedla') je 1968. prema vlastitom scenariju režirao uspješnu komediju 'The Producers' sa Zerom Mostelom i Geneom Wilderom u glavnim ulogama. Iznimno cijenjena brodvejska redateljica i koreografkinja Susan Stroman je pak Brooksov film 2001. pretvorila u mjuzikl 'The Producers, the New Mel Brooks Musical' za koji je nagrađena Tonyem, a ovaj je film pak režirala prema tom mjuziklu. Kazališni je štih 'Producenata' još dodatno podebljan činjenicom da je kompletan cast (s izuzetkom Ume Thurman i Willa Ferrella) dopremljen s Broadwaya.
1959. je u New Yorku. Max Bialystock (Nathan Lane) nekoć je bio kralj Broadwaya, ali se sad sve njegove predstave gase već nakon prvog prikazivanja. Jednog dana upoznaje neurotičnog i hipersenzibilnog računovođu Lea Blooma (Matthew Broderick) koji mu predlaže zanimljivu šemu za neuspješne producente: prikupiti više novca no što je potrebno, pobrinuti se da mjuzikl bude totalni fijasko, i onda pokupiti višak love.
Dvojac se baca u potragu za najlošijim scenarijem koja ih odvodi do nacista u bijegu Franza Liebkena (Will Ferrell) koji godinama usavršava svoje kardinalno djelo 'Springtime For Hitler', naravno, potpis ne dobivaju tek tako, pa za to moraju prisegnuti na vječnu odanost fuhreru, te plesati Hitlerov omiljeni ples. Za redatelja unajmljuju ocvalog Rogera De Brisa (Gary Beach) i njegov gej tim, Bialystock za novac servisira armiju bogatih i usamljenih penzionerki, a kad nalete na švedsku seks bombu u usponu Ullu (Uma Thurman) čini im se da baš ništa ne može poći naopako i da su skupili dream team koji jamči totalni fijasko.
Bloom na svom putu do producentske pozicije uviđa da će za ostvarenje tog cilja morati žrtvovati dobar dio svog ljudskog dostojanstva, ali tješi ga to što se u međuvremenu između njega i Ulle rađa nešto više od prijateljstva. Naci gej mjuzikl na kraju ne ispada baš onako kako su oni zamišljali, a dvojac završava u Sing Singu. Što opet i nije tako loše...
Kritičari su film prilično popljuvali primjećujući kako bi mu s obzirom na jaku kazališnu auru prikladnije mjesto ipak bilo na brodvejskim daskama, a oni zlobniji zahvaljuju redateljici što nije ugušila baš sav Brooksov humor. Ipak, s obzirom da film ipak ima par dosta jakih mjesta, izdvojit ćemo jednu dobru (i tužnu) istinu koja dolazi iz pera Collina Soutera s EFILMCRITIC.com koja glasi: 'Producenti možda i nisu neko remek djelo, ali ipak su bolji od većine komedija koje smo gledali u prošloj godini'.
Moraš biti prijavljen/a!
Prerada koja nije fijasko
Ovaj film, koji je snimljen prema mjuziklu koji je napravljen prema filmu koji se bavi mjuziklom, je prerada Brooksove komedije Producenti iz 1968., a prema kojoj je redateljica ovog filma napravila i broadwayjski mjuzikl. Iako priča o savršenoj katastrofi od mjuzikla, ovaj film to sigurno nije.
Krenimo redom. O čemu se radi? Dva broadwayjska producenta (Lane i Broderick) odlučuju producirati najgoru predstavu o povijesti i na njoj dići velike pare. Da bi bili sigurni da će predstava propasti moraju naći najgori scenarij, odlučuju se predstavu "Proljeće za Hitlera" čiji je autor ludo-mutavi nacist Franz Liebken (Will Ferrel), angažiraju najgoreg redatelja (Gary Beach) i kao šećer na kraju (al' onaj pravi šećer) za glumicu uzimaju priglupu ali preseksi Šveđanku Ullu (Uma Thurman), no predstava, na njihovu nevjericu postaje ogromni hit, a Max i Leo (Lane i Broderick) su suočeni sa mnogim problemima (od poludjelog nacista do gay redatelja pa čak i zatvora.
Što reć o ovakvoj priči? Kad znate da je scenarij i sve tekstove i glazbu napisao legendarni Mel Brooks (kralj parodija i po mnogima kralj komedije), onda znate da ćete se, iole razumijevajući engleski, zdušno smijati odličnim tekstovima sa lako pamtljivom i klasičnom mjuzikl-broadway glazbom.
Druga dobra stvar su glumci. Nathan Lane, Will Ferrel i Uma Thurman su odlični, Matthew Broderick je OK, al' je brate malo i naporan (al' ajd' takav mu je i lik, pa dobro) Lane je u svom elementu u ulozi okorjelog šarmera i varalice bez pokrića. Ferrel oduševljava svojim humorom, jest da je taj humor onaj pun kreveljenja i deranja koji ja baš i ne volim, ali vidjeti ga u nacističkom šljemu kako pjeva "Has du gehort da Deustches band" ili "Guten tag hop-klop" je presmiješno. Uma Thurman jako dobro vrši svoju ulogu, a to je da bude super-seksi i prezgodna. Čak cura i fine pjeva, a može čak i špagu napravit'.
Najsmješniji dio je sama predstava "Proljeće za Hitlera" koja je za upišat se. Ukratko, sasma Ok film, nije opet čudo.