Vraćam se
Sony Pictures Classics, Discovery Film i Video
Režija: Pedro Almodovar
Scenario: Pedro Almodovar
Producent/i: Esther García
Zemlja: Španjolska
Linkovi:
službena stranica
trailer
imdb
Ako se na platnu pojave dvije sestre, kćerka jedne od njih, prastara tetka i duh umrle im majke, a sve u jarkim bojama, znajte da gledate novog Almodovara.
Pedro Almodovar se nakon ‘Lošeg odgoja’ vraća komediji, testiranju svoje ženske strane, sapunicama, španjolskom kultu mrtvih, uspomenama na svoju majku, baku, rodnu La Manchu... Impresivni cast: Penélope Cruz, Carmen Maura, Lola Dueñas, Blanca Portillo, Yohana Cobo, Chus Lampreave osvojio je na Cannesu 2006. skupnu nagradu za najbolju glumicu, a sam Almodovar je, osim velikih simpatija publike, zajedno s Alejandrom Gonzalezom Inarrituom podijelio nagradu za režiju i scenarij.
Koliko je sam naslov filma za njega simboličan objasnio je sam u intervjuu: ‘Volver' (Vraćam se) znači mnogo stvari. Vratio sam se komediji. Zatim sam ponovno u ženskom univerzumu, ponovno u La Manchi (jezik, običaji, fasade kuća, ulice). Ponovno radim s Carmen Maurom, Penelope Cruz, Lolom Duenas i Chus Lampreave. Vratio sam se temi majčinstva kao praporijeklu svega, života i fikcije. Također, povratak La Manchi je povratak u naručje moje majke'.
Tri generacije žena preživljavaju životne bure i nevere, ludilo i praznovjerje pa čak i smrt, sve zahvaljujući svojoj dobroj naravi, ponekoj laži i neograničenoj izdržljivosti. Raimunda (Pénelope Cruz) živi u Madridu, udana je za nezaposlenog šljakera i pijanicu Paca s kojim ima buntovnu kćer tinejdžericu Paulu (Yohana Cobo). Njezina sestra Sole (Lola Dueñas) je rastavljena i radi kao frizerka, a majka Irene (Carmen Maura), ona je mrtva… Ili možda nije…
Mrtva majka, koja je poginula ostavivši iza sebe nerazriješene odnose s Raimundom i susjedom Augustinom, ukazuje se prvo vlastitoj sestri Pauli (Chus Lampreave), pa potom kćeri Sole koja je zajedno sa sestrom Raimundom došla pohoditi grob preminulih roditelja. Do razrješenja misterije doći će tek nakon što stara tetka umre uz gomilu urnebesnih događaja koji će preživjelim ženama pomoći da odgovore na mnoga pitanja pa i da ponovno pronađu toplinu obiteljskih veza.
Ako je suditi prema kritičarima, ‘Vraćam se’ je film bez mane. Na Rotten Tomatoesu ima čistu peticu, a kritičari hvale baš sve: Penelope Cruz je odigrala ulogu života, navodno nikad nije glumila niti izgledala bolje, a riječi hvale padaju i za ostatak casta. Almodovarova ženska storija se, osim toplinom, odlikuje zrelošću, humorom i genijalnom usloženošću, a za Španjolca tvrde da je na vrhuncu stvaralaštva. Kritičarima nisu promakle ni boje, kao ni odlična fotografija Joséa Luisa Alcainea, što mnogi uspoređuju s vizualnim intenzitetom filmova Douglasa Sirka, a Peter Bradshaw s Guardiana piše: ‘Senzualna tekstura Almodovarovog filma je jedinstvena. Film je mogao trajati i sat, dva duže. Toliko je toga imao za ispričati.'
Moraš biti prijavljen/a!
smijeh i suze
Najbolji mogući osjećaj.....smijati se kroz suze.....to je ono što Volver pruža. I baš zbog toga volim Almodovarove filmove. Jednostavni, nepretenciozni i što je najvažnije ljudski.
Još jedna topla priča o ženama, pokidanim i obnovljenim vezama...načinu života u pitoresknim mjestima Španjolske, koja su u ovo moderno vrijeme pomalo i zaboravljena, zajedno sa svim običajima.
Penelope Cruz se napokon malo odmaknula od loših uradaka koje je snimila posljednjih godina (izuzetak su: Blow i možda se većina neće složiti,All The Preety Horses). Ovo joj je zasigurno dosad najbolja uloga u kojoj se pokazala u svoj svojoj raskoši. Kao šlag na tortu tu je i velika Carmen Maura; te uz odličnu priču, fotografiju i muziku ovaj film zaslužuje biti među najboljim Almodovarovim uradcima.
pedro
s velikim zakašnjenjem, pogledala sam i zadnji almodovarov uradak. novi se već možda i sprema? u svakom slučaju, ovaj "žneski" film sam pogledala i odslusala s velikim zanimanjem. likovi, gluma, prica sve je na svom mjestu. odlicno, pet."žarke" boje, "obični" ljudi u "neobičnim" situacija, teške zivotne priče, ali bez pretjerane gorčine. njegovi likovi me podsjećaju na likove iz murakamijevih knjiga. gotovo savršenu sliku, jedino je soundtrack malo narušio. muzika iz almodovarovih filmova je oduvijek bila predobra (sve o mojoj majci/preporuka), ali je ovaj put zakazala.
žene mogu sve
Dokaz kako jedan muškarac može dobro opisati žene i to u svkaom svom filmu. Ponovno odlično. Gluma je izvrsna. Uvijek se iznenadim odličnim kadrovima koji prikazuju sitnice. Npr. otvaranje kante za smeće. Izvrsno.
aj lav pedrooooo
toliko topline prema svojim zbrkanimsjebanimpateticnimsnaznimdragim zemskim likovima niko nema...i oko za detalje, način pozdravljanja ili pripreme za kuhanje ručka kad nemaš sastojaka kao da m je pokazao djeliće iz moje okoline koje skoro pa zaboravila..aj lav pedrooo lalalalala
pedro je najboli redatelj današnjice
holivudski moguli ni uz sav novac koji imaju ne mogu smisliti ovako dobru priču, almodovar više efekta ostavlja na gledatelje s tri žene na ekranu nego bay i ekipa sa svim onim eksplozijama. a sad o samom filmu: možda je za neke nedorečen, ali filmovi su takvi, na nama ostaje da zamislimo kako dalje, priča je ponekad nelogična,ali ništa zato, toplina,životnost i ljubav kojom likovi odišu je upravo nevjerovatna. zbog ovakvih filmova nije mi žao novca i vremena koje trošim.
odlicna trojka
Meni priča kao što je već netko rekao nije snažna. Boje su ok i likovi i radnja ali nešto mi kronično nedostaje. I nikako da otkrijem što.Možda taj dio sa Penelopinim mužem nije do kraja razrađen, ili dio oko restorana koji počinje voditi…nešto mi je neuvjerljivo. Cini mi da poprilicno pocinje podilaziti publici i kritici.
Pedro bez Pedra
Almodovar je zakazao. Daleko je "Vracam se" od njegova daleko poznatog renomea.
Film mi je predugacak i - sto je najgore - dosadan. U biti, dosadan postaje tek dolaskom duha, Raimundine Majke u pricu. Osim sto lose glumi, uzasno iritira i nije mi, u biti jasno, cemu taj lik u prici??
Da radnja nije smjestena u Spanjolski Madrid, vec, recimo u Bronx (iako Madrid podsjeca na Bronx) film bi bio totalna katastrofa. Ovako, Pedro bez Pedra.
...volver...
almodovar stvara price na toliko jednostavan nacin izvlaceci iz svakodnevice obicne situacije cineci ih nemogucima, posebnima, toplima, snaznima ili jadnima.
nacin na koji govori o obicnim ljudima, stvarajuci od njih junake samo je njemu jedinstven i mislim da ne postoji redatelj koji tako ulazi u dubine, oslikavajuci ih zarkim bojama.
scena brisanja krvi je savrseno snimljena, ne znam zasto me podsjetila na hitchcockov nacin snimanja u psihu. penelopina pjesma pogođena, stavljena u pravi trenutak i kontekst, odlicno snimljeno, svakako podize gledateljev adrenalin, glazba u filmu opcenito je odlicna. definitivno jako vrijedan film, jedan u nizu pedrova opusa, koji tvori vjecne klasike. pogledatati!
ŠTO JE ŽENA BEZ SUPRUGA U ZAMRZIVAČU?
Pedro, ah taj Pedro...
Opet nas je uveo u nevjerojatan svijet čudesno otkačenih zbivanja, i opet mu sve vjerujemo, i opet bi dušu prodali za još samo sekund njegove grandiozne vizije.
A što bi Pedro bez Penelope? To naprosto ne ide - kao brod bez luke, kao Itchy bez Schratchyija, kao Gibo bez svojih versa... Još mi trnci prolaze kad se sjetim svake njene pojave na velikom platnu. To se ne može osjetiti preko TV-a, DVD-a... to samo mrak kina može dočarati.
I naravno, još jedan film duginih boja, ali boje su tu u funkciji same priče i nimalo ne iskaču iz nje. A ta priča teče sama od sebe, nekim svojim nelogično logičnim zakonom vođena. I ne trudim se shvatiti je, samo uživam u čuđenju koje nam Pedro tako nenaporno donosi.
Pa oni krupni planovi sprovoda, pa Penelope kako pjeva naslovnu pjesmu u flamenco ritmu, pa mamin "duh" ispod kreveta, tko to može platit'?
Kad će Volver 2 - that is the question? ;o)
PEDRO FOREVER !
Veličanstveno,toplo,vruće. Onako
kako samo najveći redatelji znaju i mogu. Od gotovo obićne priče, islikati remekdjelo. Upravo je to napravio Almodovar u svom zadnjem fimu - Volver ili
Vračam se...
Toliko jednostavno, a opet maksimalno kompleksno, vodi nas kroz životnu priču triju žena, ali i kroz priču o tri generacije koje se nalaze u istom momentu pred odlukama života. Film u kome muškarcima nije dozvoljeno da imaju bilo što osim malih epizoda. Film gdje
muški likovi naprosto nisu dobrodošli pred ovako jakim ženskim. I tu je Almodovar maestralan,jer nas uspijeva oduševiti svojom fasciniranošću ženama, radeči im posvetu na sebi svojstven način, a sve to prenosi na nas izuzetnom lakoćom. Naravno,tu je na prvom mjestu, prekrasna P.Cruz, zauzevši mjesto njegove muze od V.Abril, kojom se oduševljavao u svojoj ranijoj redateljskoj fazi.
Penelope/Raimunda, nosi ovaj film. Prelijepo izgleda, pjeva, izvrsno glumi, te će biti pravo čudo, ako ne osvoji sve nagrade za žensku glavnu ulogu, a naravno i glavnu - Oscara.
Ovo je, definitivno, veliki povratak redateljskog genija, koji na tako osebujan način uspijeva izmješati ljubav, smrt, tragediju, komediju, cijeli život, da nakon izlaska iz kina
još dugo vremena nikom nije jasno kako je sve gotovo. Jednostavno, čarolija njegovog istinskog moviea traje...
Almadovar opet jaše
Almadovar je neupitno jedan od najboljih europskih redatelja, te muškarac koji najbolje poznaje žene i njihovu psihologiju. Napravio je film u kojemu u biti nema muškaraca, osim u ulozi zlobnika koji i stvaraju sve nevolje koje će obilježiti živote ovih žena.
Cijela glumačka postava je fascinantna, a prekrasna Penelope Cruz je ostvarila ulogu života, te pokazala da se ispod lijepe vanjštine krije prava strastvena glumica.
Film počinje fenomenalnom scena čišćenja nadgrobnih spomenika, a nastavlja se odličnom pričom u kojoj se isprepliću životi glavnih junakinja. Prekrasan scenarij koji jednostavno, odličnim tempom izlaže priču i daje nam do znanja da je almadovar jedan od najboljih storytellera današnjice, koji svakom od svojih likova posvećuje punu pažnju, te pazi na sitnice koje obilježavaju dobre filmove.
Definitivno jedan od najboljih Almadovarovih filmova koje sam gledao, iako mi nije dosegao snagu Pričaj s njom, no jako je blizu.
Ocjena: Almadovar u punoj formi - 5!